Dizellel hany km-t kell menni minimum, hany km-re talaltak ki?
hát attól még, hogy megteszel vele 2x80 kmt, a városi használat közben nem lesz jobb, max annyi van ugye, hogy így legalább biztosan tud regenerálódni a részecskeszűrő
a döntő faktor inkább az, hogy emellett mennyit van használva városban
az a heti 160km azért nem olyan sok, hogy csak miatta dízel kelljen, ha mellette egyébként minden nap városi szaladgálósnak van használva
honnan tudjátok hogy van benne dpf? már bocs :D
ha van benne érvényes amit az előzők írtak.
ha nincs, kicsit jobb a helyzeted, dpf előtti korszakú dízelek még kevésbé érzékenyek a rövid távokra.
Értsd rövid táv: mindeddig míg el nem éri a 90 fokot a hűtővíz.
De ez nem azt jelenti, hogy ahogy elérte, már állíthatod is le...
Szerintem az optimális, ha miután megvan 90 fok, még 15-20 percet mész a kocsival. Ilyenkor lesz ideje a motorolajból "kipárologni" a nem kívánt vegyületeknek.
Ha turbós az autó, mindig hagyd járni mielőtt leállítod.
Értsd: megérkezel valahova, és miután leparkoltál, még vársz 15-20 mp-et...ezzel kíméled a turbó tengelyét, nehogy rásüljön az olaj.
Hasonló érvényes elindulásra is, indítás után 30-40 mp ig alapjáraton hagyd ketyegni. Max 1 perc többet nem nagyon érdemes, utána már finoman lehet menni vele.
Ha szívódízel, pl sdi, vagy bármi turbó nélküli régebbi konstrukció: a világból kimennek. Persze ha alkalmazod rájuk a fent leírtakat még inkább meghosszabbítod az életét. De turbó nélkülieket majdnem vezethetsz úgy mint egy benzinest.
Nyilván egyik autónak sem tesz jót, ha beindítod 2-km.ért, majd leállítod stb. de tény hogy a legnagyobb kárt a DPF-es dízelek szenvedik ekkora úton.
Más vélemények szerint, ha a kocsit rövid távokon használja valaki 10 km alatt, de minden 7 végén megy hosszabb távra 100-150 km azoknak sem lesz semmi baja...
Ha turbó van, mindenképpen kel néha, hetente, kéthetente egy hosszabb megjáratás.
A turbó lapátjaira rakódó korom elviszi a forgórész súlypontját, elkezd rezegni, és a siklócsapágy falába verni. Ez a leggyakoribb turbóhalál, a csapágy-kikopás meg az olajbeégés.
Indításkor nem adok gázt, míg fel nem épül az olajnyomás, leállítás előtt megjáratom alapjáraton, hogy az olaj visszahűtse a turbót és ne süljön bele az olaj, plusz néha beiktatok egy jó órás hajtást, hogy a lerakódott korom le tudjon égni.
Kábé ennyi a turbódízel hosszú élet titka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!