Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dizellel hany km-t kell menni...

Dizellel hany km-t kell menni minimum, hany km-re talaltak ki?

Figyelt kérdés
2021. aug. 10. 11:28
 1/6 A kérdező kommentje:
Nem varosaban szaladgalos auto, de arra is lehet hasznalni ha mondjuk mellete az ember megy vele heti 2x80 km-t?
2021. aug. 10. 11:29
 2/6 anonim ***** válasza:

hát attól még, hogy megteszel vele 2x80 kmt, a városi használat közben nem lesz jobb, max annyi van ugye, hogy így legalább biztosan tud regenerálódni a részecskeszűrő

a döntő faktor inkább az, hogy emellett mennyit van használva városban

az a heti 160km azért nem olyan sok, hogy csak miatta dízel kelljen, ha mellette egyébként minden nap városi szaladgálósnak van használva

2021. aug. 10. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Nincs ilyen. Annyi a lényeg, hogy napi használat esetén, hetente 2-3 alkalommal menjél 40-50 percet megállás nélkül, hogy tudjon regenerálni a DPF.
2021. aug. 10. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Wadmalac ***** válasza:
...és leégni a korom a turbóról.
2021. aug. 10. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

honnan tudjátok hogy van benne dpf? már bocs :D


ha van benne érvényes amit az előzők írtak.


ha nincs, kicsit jobb a helyzeted, dpf előtti korszakú dízelek még kevésbé érzékenyek a rövid távokra.


Értsd rövid táv: mindeddig míg el nem éri a 90 fokot a hűtővíz.

De ez nem azt jelenti, hogy ahogy elérte, már állíthatod is le...


Szerintem az optimális, ha miután megvan 90 fok, még 15-20 percet mész a kocsival. Ilyenkor lesz ideje a motorolajból "kipárologni" a nem kívánt vegyületeknek.


Ha turbós az autó, mindig hagyd járni mielőtt leállítod.

Értsd: megérkezel valahova, és miután leparkoltál, még vársz 15-20 mp-et...ezzel kíméled a turbó tengelyét, nehogy rásüljön az olaj.


Hasonló érvényes elindulásra is, indítás után 30-40 mp ig alapjáraton hagyd ketyegni. Max 1 perc többet nem nagyon érdemes, utána már finoman lehet menni vele.


Ha szívódízel, pl sdi, vagy bármi turbó nélküli régebbi konstrukció: a világból kimennek. Persze ha alkalmazod rájuk a fent leírtakat még inkább meghosszabbítod az életét. De turbó nélkülieket majdnem vezethetsz úgy mint egy benzinest.

Nyilván egyik autónak sem tesz jót, ha beindítod 2-km.ért, majd leállítod stb. de tény hogy a legnagyobb kárt a DPF-es dízelek szenvedik ekkora úton.


Más vélemények szerint, ha a kocsit rövid távokon használja valaki 10 km alatt, de minden 7 végén megy hosszabb távra 100-150 km azoknak sem lesz semmi baja...

2021. aug. 10. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Wadmalac ***** válasza:

Ha turbó van, mindenképpen kel néha, hetente, kéthetente egy hosszabb megjáratás.

A turbó lapátjaira rakódó korom elviszi a forgórész súlypontját, elkezd rezegni, és a siklócsapágy falába verni. Ez a leggyakoribb turbóhalál, a csapágy-kikopás meg az olajbeégés.

Indításkor nem adok gázt, míg fel nem épül az olajnyomás, leállítás előtt megjáratom alapjáraton, hogy az olaj visszahűtse a turbót és ne süljön bele az olaj, plusz néha beiktatok egy jó órás hajtást, hogy a lerakódott korom le tudjon égni.

Kábé ennyi a turbódízel hosszú élet titka.

2021. aug. 11. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!