Érdemes 2021-ben még dízelt venni?
Én szeretem a dízeleket, nekem is az van, de többször már nem lesz dízelem. Sem használtban, sem újonnan.
Volt időszak mikor még nagyon mentek, de ma már ez nem így van és ez a tendencia növekedni fog. Ha megnézel 2 azonos márkát azonos felszereltséggel és km-rel, a benzinest sokszor fél millióval drágábbért árulják, és meg is veszik. Most ezzel nem azt mondom hogy eladhatatlan a dízel (még), de ha azt akarod hogy elvigyék akkor lejjebb kell vinned az árat. Meg azért ha a dízelbe meghal valami az azért nem 2 fillér. Az meg hogy 6 litert eszik vagy éppen 9-et szinte oly mindegy. Ha valakinek ez probléma annak meg alapból kerékpárt javaslok. Leáldozott nekik, ez van. Nyilván lehet hőbörögni hogy nem meg ez hülyeség, meg majd lehet itt is megjelennek hogy mivel jobb az elektromos pl stbstb. Semmivel, de ez a tényeken nem változtat.
#3, ez egy hülyeség, miért ne érné meg. Hosszabb távú utakra nincs jobb egy dízelnél a mai napig, azonos teljesítményű benzinmotor fixen megeszik annyival több üzemanyagot, ami már könnyen kimutatható.
Új dízelt venni ma is lehet, azokat még nem fogják kitiltani egyhamar, de azért arra számíts, hogy 10-12 év múlva lehet hogy nem azzal fogsz járni Budapest vagy más európai nagyváros belvárosában.
Ez elektromos autók még nem alkalmasak sűrű hosszú távú utazásokhoz, mert nem elég sűrű (és kapacitású) a töltőhálózat, a hatótáv meg WLTP-n jól néz ki, valóságban autópályán már kevésbé, nagyjából csak úgy lehet még a drágább, nagyobb kapacitású elektromos autókkal is közlekedni, hogy 110-120km/h-s tempóval nyomod, ha lehet klíma nélkül. Ahhoz meg a francnak van kedve.
A benzinmotor meg továbbra is rosszabb hosszú távokon, ahogy kezdtem a mondandómat. A hibrid sem egy életbiztosítás, általában azok is lezabálják a gatyádat egy hosszabb túrán.
Persze városi használatra, rövid távokra ahogy eddig, úgy most sem éri meg dízelt venni, mégis minek.
Azért annak aki írta, hogy 6-ot eszik, vagy 9-et az mindegy, csak mondom:
Benzinből jobb autóba csak a drágát lehet már rakni, aminek van vagy 500 forint literje. Ebből megeszik 9 litert.
Én áfa nélkül kb 330 ért tankolom a dízelt, amiből megeszik 6 litert.
Megyek évente legalább 30.000 kilómétert, ez a benzinessel 1.350.000 forintba, a dízellel 594.000 forintra jön ki. Vagyis ha évente kellene kéttömegűt vennem meg porlasztókat, akkor is megérné.
Konklúzió: amit írtál, az általánosan nem igaz. Aki megy évi 5-10 ezret városban, és áfásan tankol, annak esetleg megérheti a benzines, de aki hasonló helyzetben van, mint én, hülye lenne benzinest használni.
Egy városból sincs kitiltva, max városrészekből és ott is csak bizonyos évjárattól.
Igen, érdemes venni.
"Benzinből jobb autóba csak a drágát lehet már rakni, aminek van vagy 500 forint literje. Ebből megeszik 9 litert."
Wait, mire gondolsz? "Drága" alatt a 100-asra gondolsz? Miért lehetne CSAK azt rakni? Lófogat, ezeket is 95-ösre optimalizálják és pont, hogy nem éri meg a 100-as neki. De a 95-ös tökéletes.
Ettől függetlenül igazad van, hogy a dízel megéri, ha sokat utazol, nagy távokat, ez nem is kérdés.
Egyébként egy jó benzinest se kell félteni. Pont most mentünk Magyarországra innen Ausztriából, 1000 km, fullra megpakolva az autó, tetőcsomagtartóval, a sűrű forgalom miatt gyakran vissza kellett kapcsolni és nyomni neki ezerrel, aztán így is az átlag fogyasztás az első tankolás után 7,71 liter/100 km lett, második mérésnél pedig 7 liter lett. 2017-es Mazda 3-as, 2 literes, 120 lóerős benzines. Azért ez már nincs messze a te 6 literedtől. :D Szóval nem rossz ez.
5
Pont hogy inkább a dízelbe kell a drágábbat rakni, mert kényes minden sz.rra. Meg írkálsz itt áfa nélküli dolgokról. Egy átlagjóska nem áfa nélkül tankolgat, csak szólok. Nem mindenki cégvezető meg vállalkozó. A lakosság éves átlag km futása 15 ezer km-ben megáll, nézz utána. Úgyhogy most felhoztál egy olyan példát, amikor a legjobban megéri a dízel, minden egyéb esetben 2021-ben NEM éri meg dízeles autót választani. Szóval amit én írtam az általánosan pont hogy igaz, amit pedig te írtál az abszolút nem általános, érinti mondjuk a lakosság 20%-át.
Az pedig szintén igaz, hogy egy dízel sokkal kevesebbet ér a használtautó piacon mint egy benzines. Eldicsekedhetsz itt a 6,1 literes fogyasztásoddal, meg hogy mennyire megéri (neked), de egy új dízel drágább mint egy új benzines, ha pedig eladásra kerül nem ér annyit mint egy azonos típusú és kategóriájú benzines. De nyugodtan kérdezz meg kereskedőket. Egyébként 10 év ausztriai kint tartózkodásom alatt azt látom, hogy míg 10 éve náluk más szóba sem jöhetett csak a dízel, egyre több az új benzines autók. Nem kell már nekik sem. Pedig ott mennek csak igazán nagy távokat.
Az átlag ember már szívesebben kifizeti azt a plusz 3 liter üzemanyagot, de köszöni nem kér a többszázeres javításokból, részecskeszűrőből, meg porlasztókból meg a többi finomságból. Igazuk is van. Persze ezek javarésze már benzinesekben is megtalálható, de egy benzines sosem fog úgy kokszosodni mint egy dízel, meg nem fog úgy rázni amit meg a kettőstömegű bán ugye, stbstb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!