Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb terhelés hatására...

Nagyobb terhelés hatására hamarabb elkopig a generátor?

Figyelt kérdés

Tiszta, hogy nagyobb áramot, feszültséget igényel a gerjesztőtekercs, amennyiben nagyobb teljesítményen üzemel az autó generárora. De ettől gyorsabban is kopik a szénkefe pl? A diódáknak, fesszabályzónak tudom, hogy nem árt, ha megfelelő hűtésük van.

Azért kérdezem, mert tennék egy pár kényelmi berendezést a munkaautómba. Tervben van kávéfőző, elektromos állófűtés, inverter beszerelése. Csupa nagyteljesítményű fogyasztó. A terhelhetőségét tudom a generátornak, azt nem fogom túllépni, sőt, 15-20A áramerősségre van szükségem maximum egyidejűleg, ezért marad a gyári.

Várható, hogy hamarabb felújítást igényel, mintha nem lenne semmilyen utólagos berendezés működtetve róla?



2021. aug. 3. 21:32
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
87%
Röviden? NEM!
2021. aug. 3. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Röviden? Köszi!
2021. aug. 3. 21:58
 3/12 anonim ***** válasza:
Nos a helyzet, hogy ilyen fogyasztókat semmiképp nem bír el egy autó elektromos rendszere.
2021. aug. 3. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
0%

Generátorban szénkefe...

Ülj le fiam. Egyes!

2021. aug. 4. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
96%
Miért négyes, szerinted mi van benne?
2021. aug. 4. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
0%
Ha az állórész a tekercseréls és a forgórész a vasmag, akkor kell bele szénkefe? Nézd màr meg hogyan működik például egy bldc motor.
2021. aug. 4. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
96%

Nem tudom hogy működik egy bldc motor, nem vagyok elektromos szakember de generátor szénkefét cseréltem már egy párat.

Te láttál már autó generátort? Tudod a szénkefe egybe van építve a fesszabályzóval mostanában. Ja, és a forgórész tekercselt, csúszógyűrűkkel.

2021. aug. 4. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%
Az a dinamó. 🤦
2021. aug. 4. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Ne hülyéskedjél már, a dinamón nem csúszógyűrű van, hanem kommutátor.
2021. aug. 4. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

A dinamó egy sima kommutátoros motor, csak "visszafelé" használva.

A generátor állórész tekercseléséről veszzük le a teljesítményt, a forgórész tekercsének gerjesztésével állítjuk be az állandó kimeneti feszültséget. A gerjesztőáram a csúszógyűrűkön jut a tekercsre, ehhez pedig szénkefékre van szükség.

Ha ezzel nincs tisztába a fenti pár nagyokos, akkor mielőtt írtak volna, olvasni kellett volna némi szakirodalmat.

2021. aug. 4. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!