Nagyobb terhelés hatására hamarabb elkopig a generátor?
Tiszta, hogy nagyobb áramot, feszültséget igényel a gerjesztőtekercs, amennyiben nagyobb teljesítményen üzemel az autó generárora. De ettől gyorsabban is kopik a szénkefe pl? A diódáknak, fesszabályzónak tudom, hogy nem árt, ha megfelelő hűtésük van.
Azért kérdezem, mert tennék egy pár kényelmi berendezést a munkaautómba. Tervben van kávéfőző, elektromos állófűtés, inverter beszerelése. Csupa nagyteljesítményű fogyasztó. A terhelhetőségét tudom a generátornak, azt nem fogom túllépni, sőt, 15-20A áramerősségre van szükségem maximum egyidejűleg, ezért marad a gyári.
Várható, hogy hamarabb felújítást igényel, mintha nem lenne semmilyen utólagos berendezés működtetve róla?
Generátorban szénkefe...
Ülj le fiam. Egyes!
Nem tudom hogy működik egy bldc motor, nem vagyok elektromos szakember de generátor szénkefét cseréltem már egy párat.
Te láttál már autó generátort? Tudod a szénkefe egybe van építve a fesszabályzóval mostanában. Ja, és a forgórész tekercselt, csúszógyűrűkkel.
A dinamó egy sima kommutátoros motor, csak "visszafelé" használva.
A generátor állórész tekercseléséről veszzük le a teljesítményt, a forgórész tekercsének gerjesztésével állítjuk be az állandó kimeneti feszültséget. A gerjesztőáram a csúszógyűrűkön jut a tekercsre, ehhez pedig szénkefékre van szükség.
Ha ezzel nincs tisztába a fenti pár nagyokos, akkor mielőtt írtak volna, olvasni kellett volna némi szakirodalmat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!