Ha az autó aksija terhelés és generátor nélkül napközben 12,4 V, akkor az jó eséllyel fagyban már nem fog beindulni, igaz?
szóval csere?
mennyinek kéne lenni amúgy a minimum fesz-nek terhelés és generátor nélkül? akit eddig kérdeztem, az mind állítja, hogy simán 13 felett...
Akiket kérdeztél soha nem láthattak autóban használt ólomakkut teljes töltés (autóban töltődés) után 1 óra "pihentetést " követően 12,8 felett.
Nem igazán a feszültség a paraméter az elhasználódásra, hanem az áramleadó képesség.
A 12,4 még jó is lehet, ugyanakkor a 12,6 is lehet majd gyenge.
Hány éves az akku? Merült-e le valaha 0-ra (égvehagyott világaítás)? Volt-e valaha is töltés probléma?
Megfelelő a töltés, ha legalább 13,9 max. 14,4V és alapjáraton sem kisebb 13,5-nél.
akkor megnyugodtam köszi, csak volt már pár alkalom mintha nehezebben indult volna, de lehet h semmi extra.
nem , nem volt soha olyan h lemerült nullára, bár az igaz h eléggé igénybe van véve az aksi, sok minden megy róla az autón (egy átlag személyautóhoz képest azért bőven kétszeres a terhelése), és kb 3-4 éves. na majd rámérek akkor úgy is, ahogy írtátok.
Házi körülmények között nem lehet sajnos.
Vannak akkuteszterek, amik vezérelten terhelést akasztanak rá (100-200-400 stb. ampert), közben mérik a hozzátartozó feszültséget, ez már sokat elmond, és akkor még ugye a hőmérséklet, ami keményen befolyásolja a mért értékeket ugyanazon akkunál is.
Nekem van régimódi terhelő villám, ami terhel és közben mér, de az csak a régi cellás akkuhoz jó, cellánként vizsgál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!