Na most akkor mennyivel illik minimum menni autópályán?
Nekem kellően erős kocsim van, mégis "eldöcögök" 110-120 között óra szerint ha nem nagy a forgalom. Vagy ráállok egy hasonló tempójú kisbuszra, autóra.
Cserébe ha kamiont vagy lassabb autót akarok előzni akkor 130-140 közé gyorsítok, majd ha letudtam vissza lassítok és "döcögök" tovább.
#9:
"Nem is olyan régen pályán 90-es korlátozás mellett (M6, alagút) 100-ra állítottam a tempomatot."
Az alagutak az M6-oson Bátaszék irányába lejtenek és lejtőn a korlátozás fölé is lehet gurítani a kamion. Meg az is benne van, hogy az óra szerint 100 az nem annyi volt nálad.
#12:
Pécs felől mentem Budapest felé.
"Nem mondod?!" Kerek 10 éve ingázom heti rendszerességgel. Akkor bizonyára csal a telefonomban lévő GPS...
"Pécs felől mentem Budapest felé." << Ezt írtam, erre lejt a pálya :D
""Nem mondod?!" Kerek 10 éve ingázom heti rendszerességgel. Akkor bizonyára csal a telefonomban lévő GPS..."
Nem írtad, hogy GPS alapján lőtted be a tempomatot. A gyakori tele van olyan kretén kérdésekkel, ahol a kérdező dodgemjét még a 7-es busz is letolja az autópályáról, pedig ő óra szerint már 150-nel megy... :D
Volt egy kis kávédaráló 1.2-es szívóbenzinesem, amit városi használatra vettem. Aztán pár év után változott az életem, kb. 10 éven át autópályáztam vele, de az autót nem volt lehetőségem lecserélni. Simán nyomtam neki 4500-as fordulaton 130-140km/h-val, semmi baja nem lett a motornak. Amikor eladtam, meg is dícsérte a vevő szerelője, hogy milyen jó állapotban van, látszik, hogy induláskor felpakoltam ötödikbe a sebességet, és érkezésig ki sem vettem. A folyamatos autópályázással egy hihetetlenül jó állapotú autót adtam el, pedig mindig úgy közlekedtem vele, hogy a fordulatszámmérő majdnem pirosban volt. Szóval no para :)
A fogyasztása a városi 4.9L/100km-ről 8L/100km-re nőtt autópályán, ami elfogadható.
#17!
Egyesek valamiért azt hiszek, hogy az autónak fizikailag fáj, ha a 2000-es osztás fölé kúszik a fordulatszám mérő mutatója. Pedig ha van megfelelő hűtés, kenés, az égvilágon semmi baja nem lesz. Sőt, legjobban kíméled autópályás üzemmódban: relatív kevés a hidegindítás, a kipufogórendszer tisztára kiég, stb. A beltér is sokkal kevésbé kopik. Relatív kevesebb egységnyi távra a ki-beszállás. A gyári fékbetétek nálam elmentek 140.000 km-t autópályás használat mellett és akkor sem voltak még vason. Gyári lengéscsillapítók közül az egyik 300.000km-nél kezdte megadni magát az autópálya jó minőségű aszfaltjának következtében. Ami hátrány: egy kis szívó benzinesnek nem lesz a legoptimálisabb a fogyasztása (ahogy te is írod), az esetleges kavicsfelverődések az első lökhárítón és nyári időszakban a rengeteg bogárhulla az autó elején, amit rendszeresen moshatsz.
Szerintem 120-140 között váltogatva a sebességet nagyon jól ki lehet játszani, hogy látótávolságban kb egyedül legyél a pályán (kivéve, persze, ha nagy a forgalom).
Mindenki elhagy, aki repeszteni akar, a többieket meg te hagyod el. Aztán, ha senki nincs, olyan sebességgel haladsz, ahogy akarsz.
Eléd kerül egy lassú kocsi, leelőzöd, elhagyod. Jönnek mögötted 170-nel, elengeded őket. Vannak ilyen "hullámok", aztán megint egyedül vagy.
Én lehetőleg akkor előzök, ha nincs hátul olyan, akiről látom, hogy hamarosan elhagyna, még akkor is, ha még bőven beférnék előtte. Majd előzök, ha már csak én maradtam. Mivel jó előre be lehet látni a pályát, tudom ezt úgy időzíteni, hogy ne kelljen sokáig "cammognom" egy lassabb kocsi vagy kamion mögött, de ne is kelljen valami Fittipaldit tudnom a fenekemben, akinek nincs fék a kocsijában.
Nekem ez átlagos forgalom mellett bevált.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!