Valóban most a legdrágábbak az új autók?
Elolvastam még egyszer, értelmeztem.
Nos, szerintem ma egy olyan kategóriás autó, amiket felsorolsz, nem 3 és nem 9 millió, hanem drágább. Nyilván azóta minden drágább lett, a eresetek is magasabbat. De nem bújom a statisztikákat, hogy pontos arányszámot számoljak ki, csak a saját példámat tudom felhozni. 2012-ben vettem az első autómat és tudom, hogy akkor mennyi volt az újkori ára. Ugyan ennek a modellnek a mostani generációja több mint dupla, ha nem háromszoros áron megy. (Jó, ezt sem lehet így teljesen korrektül összehasonlítani, mert más teljesítmény, más Euro norma, más ergonómia, más szolgáltatásokat nyújt egy mai autó, mint egy 9 éves. De irányszámnak jó lehet az értéke.) A fizetésem viszont nem háromszorozódott meg 9 év alatt. Kb 42%-kal keresek többet, mint akkor. (Az viszont pontos adat.) Tehát az új autóknál nem 42% az árnövekmény ez idő alatt, hanem jóval több.
Na a rend kedvéért utánaneztem.
2005 ben egy alap benzines Ford Fiesta 2.000.000 ft ba kerult az akkor netto arlagkereset kb 120.000 ft volt tehat 16-17 honapnyi munka aran lehetett megvasarolni.
Ma egy uj Ford fiesta àra kb 5 millio ft a netto atlagkereset pedig 270.000 ft kb that kb 17-18 honapnyi munka.
De ez tokmindegy mert a mai alap ford fiesta joval felszereltebb mint a 2005-os.
Valamint nyilvan nem az egesz fizeteset tudja valaki autora felretenni de hogy mennyit azt az egesz fogyasztoi kosarst nezve kellene megnezni akkor es most.
Aki nem tudja mi az a fogyasztoi kosar kerem menjen tovabb, szamara ez a tema magas lesz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!