Valóban most a legdrágábbak az új autók?
Vannak típusok amikre nagy a kereslet, akadozik a gyártás és még a CO2 flottakövetelmények miatt is elég kedvezőtlenül árazzák, így ezek valóban lehetnek nagyon drágák. Netán még a gyártónak is lehet valami olyan büntetése, amit beépít a járművek árába.
Más autóknál alig-alig pár százezer forintos drágulás tapasztalható a korábbi évekhez képest. Azt el lehet mondani, hogy bár minden kategória hasonló +10-20%-os mértékben drágul ez nominálisan mégis a kisautókat érinti legkevésbé, még ha ez a legárérzékenyebb piaci szegmens is. A Toyota Aygo vásárlóknak nem fog annyira feltűnni, hogy már 3,4-3,6 millió forint körül jár egy közepes felszereltségi szint, míg a VW Golf iránt érdeklődök valószínűleg hüledezek a 9-10 milliós árcédulákon (és azon, hogy ezért a pénzért is csak egy sokkal rosszabb Golfot kapnak, mint pár éve).
Hazai viszonylatban egyáltalán nem. Az elmúlt 10 évben rengeteget emelkedtek a bérek, ezt ugye szereti a Fidesz hangoztatni, viszont nyilvánvalóan megtévesztő, mert a megélhetés legalább ugyanannyival lett drágább, ha nem többel. Viszont, ez a hazai megélhetésre vonatkozik. Az autóipar viszont egy globális piac, globálisan meghatározott árakkal. Szóval míg a kenyér ára együtt emelkedett a fizetésekkel, addig az új autók ára nem. Új autóhoz kb. ugyanannyiért juthatott a paraszt, mint ma (3-4 millió), a bérek viszont emelkedtek, így ma könnyebben hozzá lehet jutni.
Ez persze a kínálat legalját mutatja csak. Hogy ezért a pénzért milyen minőséget kapsz, illetve hogy egy bizonyos típuscsaládon belül hogy alakulnak az árak, az egy másik téma.
1. A tiz meg 20 evvel ezelotti auto árat kellene osszehasonlitani az akkori atlagfizetessel. Lehetoleg ugyanazzal a model/motor kombinacioval.
2. Két evvel ezelott lenyegesen kedvezobb volt az uj auto ár es atlagfizetes arány mint most.
3. Nem a lakás àrakhoz kell hasonlitani...
Ne az ingatlanok árában mérd az autók árát! Mi garantálja hogy a lakások ára és az autók ára egyforma ütemben változik? Semmi! A gyakorlatban a lakások ára sokkal nagyobb mértékben nőtt, mint az autóké. Ezért így nem összehasonlítható.
Ma egy nem alapmotoros, jobban felszerelt átlagautó, pl Astra ára is simán a 10 milliót karcolja. 3-4 éve egy ilyen 6 millió körül volt. Erre az szokott lenni az érv itt az oldalon, hogy dehát a bérek is gigászi mértékben emelkednek és itt mindenki milliókat keres már. Lehet én és a környezetemben élő emberek a kivételek, mert szinte ugyannyit keresek, mint 4 éve. Alig van különbség. Az autó meg milliókkal drágult. Ezért mondják, hogy drágák az autók.
Igen, az ingatlanárak is az egekbe emelkedtek az elmúlt években, de ennek semmi köze az autókhoz. Nem túl jellemző (és nem is bölcs dolog), hogy valaki azért adja el a lakását, hogy autót vegyen belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!