Hogyan kell egy zsir uj (0 vagy 1 km-es) autot bejaratni?
#1.
Hagy pörgesse már.
Be van az mar gyarilag jaratva es nem 0 km-s tolem tudd meg!
En is hasznaltam vitarat 2020as decemberben es 190et vertem rá egyböl. Emiatt ne félj.
#2 "Tőlem tudd meg" Miért ki vagy te? Nyilván nem a szakmában dolgozó, mert különben nem mondanál ilyet, illetve nem is "vernél rá 190-et egyből".
Előre bejáratva kizárólag azok az autók vannak, amik megrendelésre készülnek. A szériagyártott autók nincsenek megjáratva. Annyi járatás van bennük, hogy ahogy legurulnak a szalag végén, kiállnak a parkolóba, ahol majd felveszi őket a kamion, ami a szalonig viszi őket. Ez nem bejáratás. Ez 300 méter. Forrás: személyes tapasztalat a hazai Mercedes és Audi gyárakból.
Kérdező: az autóhoz kapott kézikönyvben ez le lesz írva. Itt-ott vannak eltérések a gyártók előírásai között, de minimális. Nagyvonalakban minden autóra igaz, hogy az első ezer kilométeren nem szabad a fordulatszámtartomány felét túl lépni, de lehetőség szerint az 1/3-át, ha igazán biztosra akarsz menni. Ha 2000, max 2500 fölé nem pörgeted, az a biztos. Ezer kilométer után vissza kell menni és el kell végezni rajta egy olajcserét. Ezután már általában nem nagyon szokott előírás vonatkozni rá, lehet neki nyomni nyugodtan (persze csak üzemmelegen), azonban 1-2 gyár előír egy második bejáratós időn kívüli olajcserét is, de ez már nagyban gyártó függő és szerintem Suzukinál nem is lesz ilyen.
Rövid történet:
Isuzu G astra, Y17dt motorral. 430000km-nél olyan állapotban van még a motor, ha figyeltek az olajra, vízre, típushibákra, hogy még kb a gyári új állapottal megegyező.
Japánok túl jól oldották meg a motor olajozását, így evvel is nyírja ki magát a motor, mivel hajlamos volt összefolyatni a vizet az olajjal(hőcserélő lukadása, vagy porlasztók O gyűrűi elöregszenek), így a legelső ilyen mókánál már szorul is meg a motor, de olyan szinten, hogy végigreped a hengerfal, csak motorcsere segít.
Viszont addig lehet ütni vágni az autót.
Egy új autónál nem valószínű vízelfolyás, így nem fog megszorulni a gyári értékeknél sem.
Viszont a "gagyibb", erősen kopó motorok óríási előnye, hogy hűtés nélkül se szorulnak meg.
Csak mint érdekesség. :)
Ez olyan hulyeseg...#3
Mi van ha az elso 800kmen belul ugrik eled egy őz? Akkor se fékezz hirtelen? Mi van ha 130ra kapcsolom a tempomatot palyan? Akkor? Mi van ha nem nyugdijas vagyok?
Minden típusnál más az előírás. Nekem a céges kocsimnál az volt, hogy az első 1500 km-en nem szabadott 2500 felé forgatni és nem szabad sokáig ugyanazon a fordulatszámon menni. (2020-as gyártmány)
Olvasd el a használati utasítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!