Dobfékes autókon ennyire rossz a fékhatás?
A múltkor történt: lakott területen kívül mentem, elég jó sebességgel.
Egy busz fordult ki balra a besoroló sávba, mikor már közel értem hozzá, kitette az indexet és elkezdte húzni a buszt az én sávomba.
Én egy nagyobbat fékeztem, erre hallom mögöttem, hogy a clionak csikorognak az abroncsai az aszfalton. A hátulja kicsit el is csúszott jobbra.
Az autómon 4 db új nagy méretű féktárcsa van, közel új betétekkel. Az autó súlyához képest nagyon jól fog a fékem.
Ha ennyire vacak a fékje, miért mászik ennyire rám, már nem az első eset, hogy mikor nem kapom meg az elsőbbséget, fékeznem kell, arra kell figyelnem, hogy a veteránautó ne jöjjön belém. Minden fékezésnél figyelem a középső tükröt, ahogy a nagykönyv írja.
Volt már olyan eset, hogy az elém kihajtó autó miatt fékeztem, és vissza kellett engednem a féket, mert a kisautó belém jött volna.
Kötve hinném, hogy egy clio később állna meg, mint a csodaféktárcsás szarod, mivel azok vannak vagy 800 kiló körül.
Amúgy ha meg ennyit fékezgetsz, a vezetési stílusoddal van baj, én az utóbbi 20 évben ha 1x fékeztem blokkolva az autót, sokat mondtam.
"veteránautó"
A clio mióta veteránautó, nézz már utána, mielőtt más típusokat sértegetsz.
Ott vezetéstechnikai hiányosságok voltak. Feltételezem nem volt ABS a kocsiban és beleugrott a fékbe, esetleg ijedtében rányúlt még a kézire is, hátha - sajnos van ilyen, saját szememmel láttam egyszer.
Alapvetően a tárcsafék több szempontból jobb, én is azt preferálom. De a dobfék is elmegy igazából. 2 tárcsa 2 dobfék kombóval fogtam már vissza kiló 60 ról 90 re úgy ku** gyorsan. Teljesen jól viselkedett a kocsi. 14-es kerekekkel futott, szóval a fékek méretére tudsz következtetni (12-13 coll körül).
#2-nél a pont. Ha blokkol a kerék, akkor pont, hogy jók a fékei. Egyedül az ABS hiányát jelenti.
Ez a kérdés semmi másról nem szól, csak arról, hogy neked milyen eszméletlen király autód van, másoknak meg nem futja, csak Cliora. De ahogy #1 mondta, az a Clio garantáltan tud olyan rövid féktávot, mint a te csodaszarod.
Nem volt még dobfékes autóm. De állítólag ha nincs berohadva a munkahenger és időnkét kitakarítják a dob belsejét, akkor semmi gond nincs a fékhatással. Ha csikorgást hallottál, az nem annak a jele, hogy nem fog a fék.
A többi körítést nem értem hogy jön ide... Némelyik buszsofőr elég köcsög. (Tisztelet a kivételnek!) Általában mindig kiengedem őket. De volt már, hogy nagy sebességgel jöttem, ő elindult úgy hogy már mozgó járműnél, ahogy tekerte a kormányt, akadt bele az ujja az indexbe. Nem volt alkalmam megállni, még talán vészfékezéssel se sikerült volna. Úgy gondolta, hogy ha ő jön, akkor én majd elpárolgok onnan valahogy. Azt gyanítom, hogy nem is nézte a tükröt. Nagyobb baj szerencsére nem lett, csak áttolt a záróvonalon a szembe jövő sávba. A szerencsém, hogy pont nem jött senki szembe.
1) A Clio nem veterán autó. Az első generációja 1990-ben jelent meg, így az első generáció legelső modellévében gyártott darabok kaphatnak ma veteránvizsgát.
2) Valószínűleg annak a Clionak sem csak dobféke volt, de ha már a dobféknél tartunk: egy jól beállított, jó állapotú dobfék egy könnyű autóban nem feltétlen rossz. Kicsit igényesebb a karbantartásra egy tárcsaféknél, de ha az megvan, akkor működik - nem tudom, megvan-e, hogy bizonyos új elektromos autóknál (pl. Volkswagen ID.4) visszatértek hátul a dobfékekhez, ennek az okát most nem fogom kifejteni, de ha annyira ördögtől való dolog lenne, nem tennék bele egy új (és elég nehéz) autóba.
Ami biztosan nem volt abban a Clioban, azt ABS-nek hívják.
Egy ABS nélküli autóval vészfékezni pedig nehezebb, mert ha telibe taposod, mint egy ABS-szel szerelt autóban tennéd, akkor blokkol és csúszik, pont erre lett kitalálva. Az ilyen autókban el kell találni azt a pontot, ahol maximális fékhatás mellett még nem blokkolnak a kerekek, ez függ nagy részben a gumiktól is.
Így hát igen, ráfutásos baleset történhet akkor, ha az új, hatékony fékeiddel satuzol egyet, mögötted meg jön valaki aki nem tudja kezelni az ABS nélküli autóját. Ez van.
Az, hogy blokkoltak a Clio kerekei több dologra utalhat, pl. nincs/nem működik az ABS, rossz állapotban van a gumi/futómű, stb.
A feltételezéseddel ellentétben a fék valószínűleg jól működik, ezért is tudta blokkolni a kereket.
Divat lett lenézni, meg köpködni a dobféket, pedig teljesen jól ellátja a feladatát.
Köszönöm a válaszokat!
Minden jó indulatú válaszra zöldet nyomtam, értelem szerűen a belém kötősökbe meg nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!