Nem tudok elindulni a kocsival, pedig jár a motor, beteszem 1-esbe, kézifék ki, kuplung fel és egyszerűen nem tudok egy millimétert sem előremenni!!! Mi lehet ez!?
1 hete hazajöttem, azóta állt az udvarban, ma mentem volna vásárolni, de szó szerint 1 millimétert nem tudtam se előre, se hátra menni... Pedig az első kerekek vitték volna előre a kasznit, de szó szerint olyan, mintha odapillanatragasztózták volna az aszfalthoz...
Valamit mindenképpen kéne csinálnom vele, mert hétfőn vinnem kéne a szerelőhöz lakatoltatni az alját és műszaki vizsgáztatni. De még csak kiállni se tudok...
27:
Suzuki Swift Sedan 1.3 16V GLX, 2003-as
28:
Na, akkor megpróbálok agresszívebben elindulni, hátha összejön. Köszi amúgy! És semmi baj a helyesírás miatt. 🙂
Veterán Vas:
A tény (és nem az elképzelésem) egy hét állás után:
-egyszerűen se előre, se hátra menni nem tudok a rohadt szájbaba$zott kocsimmal
De az is lehet, hogy pár nap alatt hirtelen elfelejtettem vezetni, több évi rutin után és egyszer csak béna lettem.
Esetleg egyszerre mindkettő, sőt még valami egyéb titokzatos okoskodás, meghazudtolás is fennállhat...
Ezek szerint akkor Te egy hatalmas autószakértő vagy és biztos sok típust szereltél már, legalábbis ez jön le a mondanivalódból. Aláírom, biztos jobban értesz a kocsikhoz, mint én. Nem tagadom, én maximum hobbiszinten értek hozzájuk, tudok akksit kivenni/berakni, kereket cserélni, de pl. egy olajcserét is meg tudnék itthon csinálni, ha lenne itthon aknám. Illetve nagyjából tisztában vagyok egy autó működésével. 17 éve van jogsim és kb. 10 éve vezetek, minden nagyobb probléma nélkül.
De autószerelő valóban nem vagyok és olyan mélységig valóban nem értek hozzá, ezt nem is tagadom. Egy vezérműszíj-csere vagy egy fékjavítás már valóban meghaladja a képességeimet.
Azt viszont kikérem magamnak, függetlenül attól, hogy ki ért a kocsikhoz jobban/kevésbé, hogy kiírok egy kérdést, amire segítő szándékú válaszokat várok (főleg ilyenek érkeztek, nekik köszönöm is), erre jön valaki és egyszerűen meghazudtol... Látatlanban nem ismerjük egymást, de elmondom, hogy én nem az a kategória vagyok, aki csak úgy élvezetből kiírkál átba$zós kérdéseket. Ha tegnap el tudtam volna indulni a kocsival, akkor nyilván nem tettem volna fel a kérdést és most nem osztanánk az agyvelőt egymásnak... De neked persze ezt nem kötelező elhinni. 😒🙄
Meggyőzni pedig egyáltalán nem állt szándékomban, felőlem hiszel, amit hiszel, de ami miatt tegnap feltettem ezt a kérdést, az még sziklaszilárd tény, bármit is mondasz és bármennyire is nagyobb a tudásod autók terén. Amit -megjegyzem- nem biztos, hogy ártana jobban művelni, mert milyen érdekes, hogy a 90% itt a fék beragadását emlegeti (előbb felhívtam a szerelőt is, akihez hétfőn megyek-mennék és ő is megerősítette, hogy a fékkel van baj), míg Te hatalmas fizikai képtelenségnek tartod ezt...
Én köszönöm! (Bár nem nagyon van mit.)
Még egy dolgot megpróbálhatsz, bár nem nagyon hiszek benne.
Ha a kézifék kötele van beszorulva a bowdenházba. Be kell nyúlni a kerék mellett az első oldala felől. A bowdennek van ott egy csupasz szakasza. Ha a kézifékkötél van beszorulva, akkor az feszes. Addig kell rángatni, amíg laza lesz. De az autók többségében nem olyan jó a kézifék, hogy meggátolja az indulást. Ezért valószínű, hogy a fék össze van gyógyulva, amin ez nem segít.
Ha megfelelő deszkákkal óvva mégis felemeled az autót és leveszed a kereket, és egy 5-10 kilós kalapáccsal többször megütöd a dobot, akkor kiengedhet a fék. Tudni kell, hogy mekkorát szabad ütni. Nagyot, de nem akkorát, hogy a dob elrepedjen.
Állj alapba, kérdező, az ilyen csicskagyászokra nem érdemes ennyi mondatot elpazarolni. Valszeg egy szánalompúder és itt éli ki az üres mindennapjai miatt érzett frusztrációit. Egyébként Te legalább le tudsz írni egy értelmes mondatot hiba nélkül, míg ő nem.
Ráadásul eleve nőnek nézett, amit, mint nő, kikérek magamnak a nevedben is. :D
Krwkco:
Köszi! Akkor szinte biztos, hogy emelnem kell, ha a határozott gázadás nem segít.🙁 Elég ördögi kör, hogy pont a rohadó alja miatt vinném szervizbe a kocsit, erre megkapok a nyakamba egy ilyen problémat, amihez pont az emelés az egyik megoldás...
A bowden rangatását is megpróbálom azért, hátha... Veszteni nem vesztek vele semmit.🙂
33:
Igen, egy egész telenovellát sikerült neki alkotnom, de igazad van, túl sok betűt pazaroltam rá így is. Ha reagál, reagál, ha nem, hát nem. Ba$zok én már rá.🙂
Igen, helyesírasból mindig jó voltam és a dolgok megfogalmazása sem esik nehezemre. Lehet, hogy emiatt lettem nőnek nézve. Olyan nőnek, aki pedáns és ad az írására is, nem csak odaöklendezik valamit. Ami a mai magyar átlagra nézve kur\/a nagy szégyen, ha valakit már amiatt csajnak néznek, mert tud normálisan írni, pedig alapdolognak kéne ennek lennie. Oké, nem azt mondom, hogy mindenhova tegyen vesszőt, ahova kell/kéne, de különbözö oldalak kommentjeit nézve az az általános tapasztalat, hogy a többségnek fogalma sincs még a magyar nyelv alapjairól sem. A kedvencem, mikor valaki egyes szavakat indokolatlanul egybeír vagy feltesz egy kérdést, de kérdőjelről még csak nem is hallott.🙂
34:
Mondjuk meglepődtem azon, hogy mennyi kommentet kaptam ide, holott a célom nem ez volt.😲 Szimplán csak feltettem egy kérdést egy adott dologgal kapcsolatban, de arra a legkevésbé sem számítottam, hogy ilyen népszerű lesz.
35:
Igen, gondolom emiatt, amit előbb is írtam pár sorral feljebb, hogy tudok normálisan írni.🙂
#36 35-ös vagyok és nem azért🤷♂️
Látszik nem nagyon értesz az autókhoz...
Attól függ, mit nevezünk hozzáértés alatt. Nagyon-nagyon-nagyon alapdolgokat (kerékcsere, olajcsere, hűtőfolyadék csere, akksi ki-beszerelés) meg tudok csinálni, tisztában vagyok egy autó általános működésével, szóval ha így nézzük, felületesen, használói szinten értek hozzá. Mint egy átlagember, aki használja az autóját, de nem az a fajta, aki saját maga szinte mindent megcsinál otthon és képes tetőtől talpig beolajozni magát, ha kell.
Mélyebb szinten valóban nem értek hozzá, ez tény. Ha így lenne, akkor már lehetnék autószerelő is annyi erővel. 🙂
De amúgy az összefüggést nem értem... Ha valaki nem ért a kocsikhoz, akkor abból egyenesen következik, hogy lány az illető?
De hogy a lényegről is írjak:
Megindultam nagyobb gázzal, előrébb mentem kb. 1,5 métert, mindkét hátsó kerék nem gurult, hanem csúszott utánam. Kuplung teljesen fel és full gáz. De kuplungszag így is volt, persze, mert erőlködött a kocsi.
Erre kattanás hallatszik és jobb hátul kiakadt a fék. Szóval a jobb hátsó kerék már forog. Ennek köszönhetően már kisebb erőkifejtéssel is meg tudok indulni, kuplungszag sincs.
Viszont a bal hátsó még mindig áll makacsul egy helyben... Pont ott, ahol az emelési pont a legkritikusabb.🙁
"Megindultam nagyobb gázzal, előrébb mentem kb. 1,5 métert,"
Ugyanezt hátra is megpróbáltad?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!