Hogyan szeressem meg az automata váltót?
Év elején vettem meg az első automataváltós autómat, 17 év manuális vezetése után. Szinte mindenkitől azt hallottam a környezetemben, hogy sokkal jobb az automata, kényelmesebb városban (én meg főleg ott közlekedek). De arról valahogy elfelejtettek szólni, hogy k*rva unalmas. Majd megőrülök a semmittevéstől. Először azt hittem, hogy csak meg kellene szoknom, de ez nem jött össze. Már levezettem 8 ezer kilométert vele, és még mindig ugyan annyira unalmas, monoton mint az első pillanatokban. Akik áttértek automatára, ők hogyan szokták és szerették meg? Én most azt érzem, hogy egy percet sem akarok eltölteni az autóban, emiatt. Illetve gondolom az is hozzájárul ehhez, hogy az előző autóimhoz képest ez már túl csendes, túl puha, túl semmilyen. Szóval lélektelen. De főleg a váltó az, amivel nem tudok megbarátkozni. Amúgy is unalmas a vezetés, alig kell valamit csinálni, és ennek a valaminek a fele el is veszik azzal, hogy az autó megcsinálja helyettem.
Szerintetek van esélyem arra, hogy valaha megszeretem? Vagy inkább cseréljem le, mert csak szenvedek benne?
A szekvenciális üzemmóddal már próbálkoztam. Oké, váltás, de épp a váltás lényege veszik el belőle: az érzet. Ugyanis az nincs benne, értelemszerűen. Tehát nincs meg az a határozott, "beklattyanó" érzés. #6, szerintem te ezt még soha nem érezted. Én is így voltam úgy 10 éven keresztül, amíg csak keresztmotoros autóim voltak, ahol a váltó bowdenes volt. Ott tényleg nincs váltási érzet, olyan váltani, mint egy tál sűrű lekvárban egy fakanalat tologatni ide-oda.
Dugózni szoktam, minden héten 2x megyek fel Pestre, általában 9 óra fele. Tudom mi az a dugó, de még így is azt mondom, hogy manuális kell. Egy jó manuális váltóval (sajnos kevés ilyen autó van az igaz) dugóban váltogatni is jó érzés, még ha 2 órán keresztül is kell csinálni.
Váltogass kézzel.
Az élmény kedvéért kuplungolhatsz is a bal lábaddal a levegőben.
nem láttam még leírva...
milyen váltó?
nekem DSG váltóm van (Audi, S-Tronic), gyorsan és határozottan vált, terhelés alatti váltásnál durrog, sport módban tisztán érezhető a mechanika működése, váltókarokat jó fogni a kormány mögött
igaz, ez specifikusan pont egy sportautó és úgy van hangolva a váltó működése, hogy élményt adjon, de engem kvázi másfél perc alatt meggyőzött arról, hogy másfajta váltóval szerelt autót soha többé nem fogok venni (legalábbis full elektromos autóig nem)
Tény, hogy technikailag jobb egy automata váltó ma már, mint egy kézi.
Legalábbis a jó automata váltók (amiket nem a legolcsóbb kisautókba raknak, hanem egy komolyabb márka átlagos autója). Általában jobban tudja, hogy épp melyik fokozatban érdemes lenni, gyorsabban vált, kevesebbet fogyaszt, stb stb.
Én őszintén szólva megszerettem - igaz, van 3 idősebb hobbiautóm, amikben mind manuális váltó van és egyébként is vezetési élményt tudnak nyújtani, így ha ahhoz van kedvem, elővehetem őket. Napi szinten viszont már 3 éve új automatás autóval járok, és persze, rém unalmas, főleg az idős gépeimhez képest, cserébe be tudok rakni egy podcastot, hangoskönyvet, akármit, és lazítani munkából hazafele. Egyébként is annyira unalmas már a legtöbb új autó, hogy manuális váltóval sem lenne élmény vezetni, így akkor már legalább lazítok, ha amúgy sincs benne semmi érdekes a csenden és nyugalmon kívül.
Városi dugóban egyébként nem tudom, hogy lehet nem szeretni, nekem ott nem hiányzik a folyamatos kuplungozás :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!