Az autós büntetések mértéke miért nem függ a kocsi
értékétől?
Figyelt kérdés
Lenne egy alapdíj + a kocsi értékéhez kapcsolódóan (de akár még a lóerő alapján is) egy kiegészítő díj. Nem lehetne igazságosabban büntetni a német prémium SUV tulajdonosokat, ha ők jóval magasabb csekket kapnának?
Egy ideális világban tényleg ez lenne a mérvadó, lépcsőket kellene létrehozni, az autó értékétől és teljesítményétől függően kerülne szorzó a büntetések alapdíjára. Én is így csinálnám, mert nagyon sokan vannak úgy, hogy mit neki 30000 vagy 60000 forint egy gyorshajtásért, piroslámpáért vagy buszsávért, farzsebből kiaprózza és le van tojva.
2021. júl. 12. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
3/15 anonim válasza:
Én nem a bírság összegét növelném, hanem a búntetőpontokat.
2021. júl. 12. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
4/15 anonim válasza:
Vajon hányan követnek el gyorshajtást húszéves, lefingott kocsikkal és hányan a vadonatúj SUV-vel? Még egy 1-es Swift is tud 150-et, tehát egy ilyen intézkedés nem csökkentené észrevehetően a gyorshajtások számát, mert sokkal kevesebben vannak azok, akik értékes premium kocsikkal követik el a szabálysértést.
2021. júl. 12. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 anonim válasza:
A kocsi értéke elég szubjektív dolog. A teljesítmény alapú bírságnak már több értelme lenne, mert az kiolvasható a forgalmiból, és nem változik a kocsi élettartama során.
2021. júl. 12. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/15 anonim válasza:
van olyan ország ahol jövedelemhez igazítják a büntetéseket. igaz ott sokkal fegyelmezettebbek az emberek, és persze kevesebb az adócsaló mint itt.
2021. júl. 12. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
jövedelem alapú büntetés van pár helyen (Svájc pl ha jól tudom)
alapvetően nem pártolom ezt a "bűnhődjenek a büdös gazdagok" mentalitást (nem is túl egészséges így gondolkodni), de bírságolásra állítólag igen hatásos módszer
2021. júl. 12. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
Nem lenne jogos. Más egy S mercivel 160-at menni, mint 25 éves B Corsa-val. Ugyanakkora a sebesség, mégis utóbbi felelőttlenebb, veszélyesebb.
Bevétel alapu büntetés meg a sok minimálbérre bejelentett Audis vállalkozó miatt nem lenne jobb.
2021. júl. 12. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 anonim válasza:
Alapvetően az elv tetszik a gondolatod mögött, de az értékhez kötni (gyakorlati megvalósítás szempontjából) elég problémás. Az autó értékét nem lehet csak úgy megállapítani, hogy ez ennyit ér és kész. Persze becsülni lehet, de az megint rengeteg plusz munka a hatóságoknak. Sokkal egyszerűbb a teljesítményhez kötni.
2021. júl. 12. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
10/15 anonim válasza:
"jövedelem alapú büntetés van pár helyen (Svájc pl ha jól tudom)"
Igen, ez Svájcban (meg úgy tudom valamelyik skandináv országban is) működhet, mert ott közel nem dolgoznak ennyien feketén, nincs ennyi papíron pár fillérnyi jövedelmet kivevő (közben minden magánjellegű költésget is a cégben mondvacsinált indoklással elszámoló) vállakozó. Nálunk ez pont a "célcsoport" nagy részénél működésképtelen lenne emiatt.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!