A közvetlen befecskendezés miért csak a benzineseknél probléma?
Ez leginkább a két féle motor eltérő működési elvéből fakad.
Úgy tudom, hogy ha nem a 95-ös benzint tankolja az ember és nem a legalacsonyabb fordulaton halad a benzinessel akkor az se kokszolódik ilyen hamar.
A dízeleknél is ugyanolyan probléma, csak a dízelek némileg máshogy működnek azért nem jelentkezik ott olyan hamar.
A dízelt folyamatosan túltöltik és ehhez a levegőhöz adagolnak annyi gázolajat amennyire szükség van. Ha a kokszlerakódás miatt valamennyit csökken a szívócsonk kerestrmetszete az még nem okoz észrevehető hatásokat normál használatnál, mivel nagyon nagy légfelesleggel üzemel a motor.
A benzinesnél tartani kell a sztöchiometrikus keverési arányt, különben nem lesz tökéletes az égés. A légtömegmérő és töltőnyomásmérő alapján kiszámolja az ECU a befecskendezendő üzemanyagot, viszont ha a kiszámolt levegő nem jut be az égéshez akkor túldúsul a keverék,az égés nem lesz tökéletes, a teljesítmény csökken, a lambda információk után meg összevissza fogja az ECI szabályozni a befecskendezést és a gyújtást ami már érezhető lesz.
"Esetleg EGR tisztítás kell"
Ami lerakódik az EGR szelepnél ugyanaz rakódik le a szívósorban is. Aki azt mondja, hogy a dízelnél nincs lerakódás a szívósorban és a szelepszárakon az szimplán hazudik.
Köszi a válaszokat!
2-es: szerinted ezzel a hibalehetősséggel együtt megéri közvetlen befecskendezős autót vásárolni,van neki valami előnye is? Vagy inkább amíg lehet vegyen az ember hagyományos szívócső befecs. benzines autót? nem újakra gondolok, hanem 8-10 éves autókra,vegyes használatra évi 15 ezer km.
Ugyanaz a megoldás rá, mint a dízeleknél:
szívócső kipucol majd EGR levakol.
Ha nem V8 biturbót veszel akkor a 100 000km-enkénti kitakarítás nem fog földhözvágni - 7-8 évente esetékes.
Szerintem az lényegesebb, hogy milyen motorról beszélünk mert voltak olyan típusok ahol közel párhuzamosan mentek a sima és közvetlen befecskendezős motorok. De a BMW a teljesen korrekt utolsó M54-ek után áltállt a kevésbé szerencsés N-ekre, amikor már akkor sem voltak a legjobb motorok amikor még nem volt bennük közvetlen befecskendezés.. Van egy rakás szempont ami lényegesebb az autóvásrlásnál, mint a befecskendezés.
Nekem most közvetlen befecskendezéses benzinesem van, évi 15 000km-re. Az előző nem az volt, valszeg a következő sem az lesz, de nem a befecskendezés miatt :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!