Az 1.6-os CR TDI-k alapvetően mennyire problémásak?
Nem különösebben, jó motorok.
Az előéletre, karbantartásra kell figyelni
na most, amit halottam:
- több szerelő ismerősöm is van, azt mondták hát így, hát úgy, hát nem a legjobb, miért nem 1.9 tdi-t veszek stb (mondjuk azért mert már nincs fiatalabba na mind1) de igazából rosszat nem tudtak mondani.
- rengeteg cikket olvastam, volt negatív pozitív vélemény, de többségében azért jókat írtak, és végül azért döntöttem e mellett, mert mégis csak 3 márka (VW, Skoda, AUDI) rakja ezeket a motorokat számtalan típusba, és több millió km-en vannak már túl. Persze nyilván lesz közötte amik sz*rabbul sikerültek, vagy kevésbé karbantartottak, vagy falábúak vezették -> ezáltal negatív vélemény is.
- jó helyen kell tankolni!!! bárki bármit mond meghosszabbíthatod a motor, és üzemanyagrednszer életét. Én sokáig csak OMV, télen mindig prémium gázolajat tankoltam. Aztán lett egy rövidebb MOL-os korszak, most viszont vegyesen, hol itt hol ott tankolok.
Kerülöm a "kannás gázolajat", és soha nem tankolok neve nincs kutakon.
- semmilyen adalékot nem használok sem az olajba, sem az üzemanyagba. Erről is rengeteg cikket olvastam, de végeredmény mindig az, hogy inkább ne önts bele semmit.
Amit tapasztalok:
3 éve vettem egy 1.6 90 lovas CR-rel szerelt kocsit.
Kapja az olaj-szűrőcseréket 10 ezer km-renként vagy 1 év elteltével.
Castrolt tettem bele eddig, most ARALT (próbaképp, ami eddig tök jó, és jóval olcsóbb mint a castrol)
eddig -le is kopogom- semmi bajom az autóval. alig 100 ezer km-rel vettem, import kocsi volt, több mint 50 ezret beletettem már.
Olajat vizet egyáltalán nem eszik, hibaüzenetet hírből sem ismerem.
Nem egy erőgép, de lehet vele kényelmes pályatempóban autózni.
Fogyasztás nekem vegyesben 5,5 l/100 km.
140 fölött már nem él annyira, nem "kényelmes neki" többet is kér enni, ha tartósan gyorsan megyek vele.
Télen nyáron indítás után hagyom járni 20-40 mp-et, leállítás előtt szintén ennyit mindig.
Nem autózok nyomatékból, ezek a motorok már nem arra vannak kitalálva.
Igenis fekvőrendőrnél visszateszem egyesbe stb. Nem hallgatok a műszerfalra, mikor azt írja, 4. ben megyek 60-al és váltsak fel 5-be....hogyne :D
Indítás után főleg nem a legkifinomultabb finom diesel hangja van, kissé csattog, de az összes amit meghallgattam ilyen volt. Ez vw dizel sajátosság. Félni nem kell tőle. Ha kicserélteted a hidrotőkéket, pont ugyanilyen lesz, tehetsz bele bármilyen olajat akkor is.
Engem semennyire sem zavar, és el is tűnik a hang indítás után x idővel. (hőmérsékletfüggő)
Szóval igazából csak járok az autóval, és nem költök rá a kötelezőkön kívül. Ez eleinte nagyon is fura volt, hiszen egy öregebb 25+ os kocsit cseréltem le erre, amivel viszont majdnem minden 7 végén akadt valamit tennivaló.
** kiegészítem:
néha zavar hogy pont a legrosszabb időpontokban találja ki hogy regenerálni akar a dpf. (megemeli az üresjárati fordulatot 950-re, és erősebbnek is hat a motor)
Pl. elkocsikázok 200 km-rt pályán, majd hazaérek leparkolok, és már hallom hogy pörgeti magát...WHY?!
Ez idegesítő sokszor, de nem szabad soha leállítani mikor regenerál.
Ha mégis muszáj, akkor a következő indítás után viszont kell neki 10-15 perc tartós 100 feletti tempó, hogy be tudja fejezni.
Azért nem ez a jellemző 2-3 havonta fordul elő hogy pont a legsz/*rabbkor akarja csinálni.
"Ez idegesítő sokszor, de nem szabad soha leállítani mikor regenerál."
Az égvilágon semmi baja nem lesz.
én azt olvastam, hogy jót semmiképp sem teszel vele, ha megszakad a regenerálási ciklus.
Plusz ilyenkor a kövi indítás után, ahogy eléri a motor az ehhez szükséges hőmérsékleteket, kezdi újra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!