Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akiknek klasszikus autóik...

Akiknek klasszikus autóik vannak, szeretik is azokat, mikor 2030-tól majd minden autógyár átáll elektromos motorokkal szerelt autók gyártására, hogyan fogják tudni használni kedvelt régi autóikat? Feltételezhetően a kutak száma is csökkenni fog, nem?

Figyelt kérdés

Nagyon örülnék, ha a 2030-2035 utáni időszak esetén a benzinkutak számának drasztikus csökkenésével kapcsolatosan most kivételesen tévednék.


De mi van, ha mégsem így lesz, és alig adnak majd el X idő elteltével a klasszikus autókhoz szükséges benzint, mert mindenki csak távoli erőművek által előállított elektromos áramot fog használni majd autóiban, az elektromossá alakítás pedig megfizethetetlenül drága?



2021. jún. 27. 12:40
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
89%
Amiről írsz, az majd talán(!) 2050 környékén lesz aktuális, hosszú lesz az átmenet.
2021. jún. 27. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
kutak átalakulnak fizetős elektromos töltőállomásokká
2021. jún. 27. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Majd ha már megfizethető lesz és értelmes hatótávú (télen-nyáron, klímával, autópályán is 4-500 km) az elektromos autó, akkor kezd majd érdeke lenni sok "fő" embernek hogy azokat vegyék is. Onnantól kezdve lesznek korlátozva a benzinesek egyre jobban, és támogatva az elektromosak. Majd ha billen a mérleg.


Amíg az érdekek viszont úgy diktálják, marad a kisköbcentis turbóbenzin.

2021. jún. 27. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Amíg van olajigény, van olajipar is. Régen is megvoltunk, akkor sem volt fényes a világ. A 80-asok közepén egyik barátom elindult a diesel autójával tankolni Szekszárd környékén, aztán benézett hozzánk Százhalombattára, mert addig csak fűtőolajas kútfejek voltak. :D Persze, ehhez kell némi matéria a tankban, azaz előre gondolkodás, de akkoriban egy értelmesnek tekintett polgárban volt ennyi szürkeállomány.
2021. jún. 27. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy előttem írták bőven 2050 vagy utána lesz drasztikus csökkenés a kutak számában.

És akkor sem okoz majd gondot a tankolás. Olyan nem nagyon lesz, hogy tankolásnyi távolságon belül ne legyen következő benzinkút, még nagyobb fogyasztású autó esetén sem

2021. jún. 27. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

"Olyan nem nagyon lesz, hogy tankolásnyi távolságon belül ne legyen következő benzinkút, még nagyobb fogyasztású autó esetén sem"


Igen és ötösnél a pont, hiszen sok klasszikus autó nem az alacsony benzinfogyasztásáról híres. Nem is kell USA vasnak lennie, a 70-es évek eleji tepsik mellett például egy 560 SEL sem fogyaszt kevés benzint.


Szóval szerintetek ez még 2050 után sem fog problémát jelenteni ilyen klasszikus/veterán autók tulajdonosainak? Nyilván idővel elektromossá alakítani lehet ezen csodákat, na de 35-40 millió forintnyi euróért?... Csak jobb lenne ha 2050 után is maradna néhány benzinkút.

2021. jún. 27. 13:40
 7/12 A kérdező kommentje:
Természetesen köszönöm szépen az eddigi válaszaitokat!
2021. jún. 27. 13:42
 8/12 anonim ***** válasza:
50%
Majd az után agyalj ezen, ha valóban előrukkolnak a csodaakksival, amit már 20 éve rebesgetnek, ugyanis a jelenlegi akkutechnológiával nem lehetséges az autók 100%-át villannyá varázsolni. De mégcsak az 50%-ot sem.
2021. jún. 27. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Ezt nem tudom, honnan veszed ezeket a 30-40 milliókat. Egy évtizeddel ezelőtt (nagyjából) több magyar cég is kínált normális áron átalakítást. Gondolom, ezek eltűntek a színről, mert nem volt rá igény. Az akkucsomag árával együtt lettek ezek az árak kissé húzósak. Lehet, hogy visszajött volna üzemeltetésben, de hát a szegény ember az ilyent nem engedheti meg, ez olyan, mint a jó cipő ötvenezerért, vagy a tescos kétezerért. No meg 10 éve hová tudott volna menni? A Váci út-Dózsa György út kereszteződésében levő ELMŰ töltőoszlop körül tudott volna keringeni. :) Miközben akkortájt olvastam egy ilyenről szóló kiadványban, hogy Portugáliában már 1300 töltőoszlop volt. Nem, mintha 1300 annyira sok lenne egy Magyarország nagyságú és népességű országban, de azért 1300 sokkal több, mint a négy. :D
2021. jún. 27. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Cikkekben olvastam, hogy ilyen és olyan típusú autókhoz kínálnak átalakításokat elektromossá, és egyik sem volt harminc alatt (euróból, vagy dollárból és fontból forintra átváltva).


Persze ennek IS örülnék, ha tévednék, és nem fog idővel tízmilliókba kerülni.


"Ha valóban előrukkolnak a csodaakksival, amit már 20 éve rebesgetnek."


Szóval amíg ez nem lesz meg, addig a többiekhez hasonlóan te szerinted sem lesz hamar a totális (benzinkútmentes) átállás benzines motorokról elektromos áramot használó EV-kre?

2021. jún. 27. 16:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!