Hogyan kell fényszórómagasságot beállítani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindegyik márkának megvan a gépkönyvben a leírása. Úgyhogy ez így bakfitty.
De manapság műszeresen állítják be jobb helyeken.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Japánokkal sajnos nem sok dolgom volt egy ősrégi crx-et és egy mx-et leszámítva.
De az más rendszer.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tudsz németül?
Ez a legegyszerűbb módja a helyes beállításnak. Ha nem érted, majd összefoglalom 3 mondatban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
a 4-es videója jó, azt követheted
de utána győződj meg róla, hogy jó a beállítás: este menjél ki az útra és nézd meg, hogy nem világítasz-e be más autók utasterébe, mert ha igen, túl magasra állítottad.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
#4 nagyjából értettem, még így is hogy csak pár szót tudok németül. Egy kérdésem lenne, honnan tudta, hogy hol mérje fel a magasságot a falon vagy az mind1?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
7 azt csinálta a videón, hogy 5 m-re állt a faltól, a papíron megmérte a fénysáv magasságát a kocsi elejénél majd ezt felmérte a falra és levont 5 cm-t, az 5 m 1%-át.
(Közben mondta, hogy ha 10m-állsz, akkor 10 cm).
Kb. ennyi dióhéjban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Olyan fal elé állni amin szépen látszik a világitás konturja és szinte teljes sötétség van.
Az egyik lámpát teljesen letakarni és úgy kell állitani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Általában 1% lejtés szokott kelleni a legtöbb autónál. Azaz odaállsz közvetlenül egy fal elő, bejelölöd, hova világít. Hátratolatsz merőlegesen 10 m-t. Ekkor a bejelölt pontnak oldalirányba nem lenne szabad eltérnie (nálam kanyarkövetéses a fényszóró így van vízszintes alaphelyzet állítási lehetőség is). Függőlegesen pedig 10 cm-rel kell lejjebb világítania.
Házilag szerintem ez a legegyszerűbb beállítási mód. Vagy elviszed egy szervizbe és pár ezer forintért pár perc alatt tökéletesen beállítják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!