Hogyan működik a fényszórómagasság állítás?
Érdekes lesz rajzot találni hozzá, miután az ECU vezérli, ha jól tudom.
Egy-egy érzékelő van az első és hátsó futóműnél a vezetőoldalon, ami gyakorlatilag egyszerű potméter és a lengőkarok rugózását / elmozdulását érzékeli mechanikusan. Ilyesmi:
Ezek becsatlakoznak az ECU-ba, meg a fényszórót állító motor is, innen kezdve a többi már csak szoftveres kérdés.
Arduino vagy hasonlóval megoldhatod esetleg.
Ha a manuális beállítóra gondolt a kérdező, az meg csak egyszerű szervó, bukkanókra nem reagál.
Az utastérben van egy négyfokozatú kapcsoló, ami egy fix ellenállásokból álló feszültségosztó.
A fényszórót mozgató egységben a motor és az elektronika mellett van egy helyzetérzékelő potméter, az is ad egy DC-szintet.
Egyszerű műveleti erősítős áramkörrel (differenciálerősítő) a két DC-szint összehasonlítható, ami végül egy teljesítményfokozaton keresztül a motort addig mozdítja és olyan irányba, hogy a feszültségkülönbség megszűnjön (negatív visszacsatolás).
Elektronikai szempontból a legegyszerűbb lineáris áramkörök közé tartozik, azaz nem szükséges hozzá digitális vezérlés.
De most látom a neten, hogy létezik utólag beépíthető automatikus szabályzó, a futóműre szerelhető érzékelőkkel és önálló processzoros egységgel együtt is.
Ha értesz hozzá, akkor a leírásom alapján egyértelmű, az elektronika alapjaihoz tartozik. Mondhatni olyan, mint másnak az 1x1.
Ha meg nem érted, akkor hiába rajzolnám le, úgyis mindegy...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!