Tanácsolják (érthető is miért), hogy nagy köbcentis motorral nem kezdünk! Chopper stílusú motorokra ez mennyire vonatkozik? Igen, az is túl erős és főképp túl súlyos. (Láb eltörik, ha kanyarban lefulladva rádől a motor.) Ugyanakkor egy modernebb...
Ugyanakkor egy mai modernebb, esetlegesen vezetéstámogató rendszerekkel is felvértezett chopper, ezekkel a megoldásokkal, illetve azzal, hogy ilyen gépekkel az ember óvatosabban közlekedik (remélhetőleg), vajon ajánlható-e valamivel jobban szemben egy szintén nagy köbcentis, súlyos sport vagy sport-túra motorral?
Ez a stílus a legszimpatikusabb számomra már évek óta. Nagyon szemezek velük, tényleg tetszenek! Mondhatnám megfertőződtem teljesen. Kezdésnek jobb egy 25-40 lóerős könnyű motor, ez bizonyos, de messze nem az én világom...
látom, a szíved csücske egy csopper..
Nem akarlak lebeszélni, de nem árt, ha benézel a jutubra, és ott megnézed a nagymotoros kezdőket...nem véletlen, hogy először megkövetelik(néhány országban)az elfektetett motor felállítását...látni kell, hogy az ötven kilós japó mit szenved egy eldöntött Harley felállításával..
Sokáig kismotorom volt, aztán kaptam egy 600-as CBR-t. Hát mit mondjak? Féltem, és ez nem múlt..
Visszaadtam.
Szóval valahogy próbáld ki, mennyire uralod a járgányt..ha egy picit is félsz, akkor először egy 125-ös Honda..
Sajnos az sem jó, mivel segédelektronika ide vagy oda, ugyanúgy 220 kiló fölött lesz :) Sőt, szerintem (ez vitatható) olyan motoron megtanulni nem a legszerencsésebb, ami tele van segédelektronikával. Az első két motorom mindenféle segédelektronika nélkül volt, azaz amikor túl sokat tekertem a gázból nem megfelelő helyen, elindult a hátulja, ha túl sok féket húztam, megcsúszott az eleje, ha túl sok gázt húztam jó tapadási viszonyok között, felemelkedett az eleje. Sose estem még, de ehhez az kellett, hogy ezeket megtapasztaljam mindenféle segéd nélkül. Azóta próbáltam például a maximálisan felszerelt R1250GSA-t, abban minden van, és sokkal tompábbnak éreztem emiatt, sokkal nagyobb bátorságot adott, nagyon kellemes volt, miközben nem adta azt az igazi nyers motorozós élményt. Ugyanakkor ez nagyon könnyen hamis biztonságérzetbe tud ringatni, mert amíg távol tartja a bajt, amíg korrigál helyetted, addig nincs gond, aztán viszont nagyon éles a váltás aközött, hogy "ezt még korrigálta" meg "ezt már nem tudta korrigálni". Nincs átmenet szinte, a fizika törvényei meg állandóak. Egy elektronika nélküli motornál folyamatosan érzed a határaid, a motor határait, sokkal félelmetesebb, azaz ez az egészséges félelem jó esetben távol tart attól, hogy átlépd a határokat. Egy elektronikával telerakott motor saját tapasztalatom szerint "kipárnázza" ezt a határt, egy kezdő nem fogja érzékelni, milyen közel van, de attól még ott lesz, amikor átlépi. Ezt éreztem az R1250GSA-nál. Egy 900-as motorról ültem át rá, amin ABS-en kívül semmi sincs és teljesen más érzés volt emiatt, sokkal kevésbé közvetlen. Olyan kicsit, mint amikor egyedül vagy kórusban énekelsz. Egyedül vagy, akkor hallod magad és tudsz korrigálni, kórusban meg csak effektíve emlékezezetből énekelsz, szinte nem hallod, hogy hamis vagy-e vagy se. Nagyon hasznos volt, hogy megvoltak már a megfelelő reflexeim, izommemóriáim, tudtam az előzetes tapasztalataim alapján, hogy nagyjából hol a határ, mégha picit feszegettem is (tesztmotor volt, na...). Sokkal jobb dolog először valami kisebb, elektronika nélküli motorral belekóstolni. Teljesen jó 250-es chopperek vannak, rengeteg különféle. Az már elég mindenhova (egyik ismerősöm 60 éves és már vagy 20 éve ugyanazzal a 250-es chopperrel megy, azt mondja, neki bőven elég).
Sajnos nincs levágás, ha valaki meg akar tanulni motorozni biztonsággal, az bizony nagyon sok idő és rengeteg gyakorlás. Ha valaki zsonglőrködni akar megtanulni, nem egyből 3 db láncfűrésszel kezdi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!