Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet újra programozni...

Hogyan lehet újra programozni az automata váltót?

Figyelt kérdés

Adott egy 99-es 1.3-as Suzuki Swift és rosszul vált benne az automata...

3 sebességes váltó van benne, ami 35 km/-ig (kb. 2000-es fordulatszám) ellövi az összes sebességet, azután nem vált sehova a végsebességig.


Csak akkor vált vissza egyet, ha hirtelen gázt adok neki.


Arra gondoltam, hogy újra programoztatom, hogy jobban kihúzassa a fokozatokat, van erre szerelő aki vállalkozik és egyáltalán hogyan lehet egy automata váltót átprogramozni?



2021. jún. 7. 20:30
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
83%
Gondolod hogy egy ősrégi Swift váltót lehet programozni? Helyette inkább fizikai gond lesz ott, vidd el váltófelújításra.
2021. jún. 7. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
88%
váltóolaj csere mikor volt?
2021. jún. 7. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
90%
Figyelj uram, ez a váltó nem ilyen elektromos cucc.
2021. jún. 7. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Sima hidrodinamikus automata váltó, ősrégi olajkavarós automata. Nincs mit programozni rajta, mert nincs agya. Teljesen mechanikus szerkezet.

50-60 között már rakja a harmadikat, 80 fölött már nem lehet visszaerőszakolni semmilyen módon második fokozatba, padlógázra sem kapcsol vissza. Ez ilyen, szokd meg. Illetve javíttasd meg, ha már 35-nél rakja a harmadikat.


Egy cikk erről a típusról:

[link]

2021. jún. 7. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Ööö hova váltson, ha egyszer nincs több sebesség?? Ha 30nál 2000ret pörög, még jó, hogy felvált 3ba, az lenne a baj, ha nem így tenne.
2021. jún. 7. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
67%
Az elektromos rész, az érintkezők, relék lesznek ott a hibásak.
2021. jún. 8. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Ahogy az ötös mondja, ez egy ősrégi technika, csak három sebességes a váltó, nem tud hova váltani. Ezért nem szabad ma már ilyen kocsikat venni.
2021. jún. 8. 06:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
93%

#6, kérlek taníts! Milyen elektromos rész, milyen relék és érinkezők? Hol kell ezeket keresni egy olyan váltón, ami teljesen mechanikus, a fordulatszám és a váltóban felépülő olajnyomás függvényében vált fel vagy le?

Olyan vagy, mint aki egy motorhibára beböfögi, hogy ki kell takarítani a karburátort, és meg kell pucolni a gyújtáselosztót, miközben egy injektoros, hengerenkénti trafós motorról van szó.

2021. jún. 8. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

7es

Én is rosszul vagyok már ettől a sok régi Swifttől, nagyobb részét már bontóba kéne vinni. De a váltója pont nem ok arra, hogy ne vegyen ilyet senki. Oké, kicsit szar, hogy 100nál 4000ret pörög, de ez van. Közben azon gondolkozom, hogy ezek az automata Swiftek 100nál 4000 körül pörögnek, akkor 50nél kéne legyen 2000res fordulaton 3asban, nem 30nál. Szóval valami tényleg nem kerek.

2021. jún. 8. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

9-es, 50-nél van 2000-es fordulaton 3. sebesség fokozatban...


Mikor 2-ről vált 3-ra, az 2000 körül van, ezt a fordulatot 30 és 40 km/h környékén éri el.


Amúgy nekem anno a kézi váltóson, nevezetesen egy Toyota Yarison úgy tanított vezetni az oktató, hogy 35-nél van a 3-as, 45-nél 4-es és városon belül 4-sel kell haladni.


Utána volt kézi váltós Swiftem is, azt is úgy vezettem, hogy 35-nél váltottam a 3-ba... 4-ben 50 km/h-nál 1500-t forgott.


Csak egy ismerősöm nem rég mondta, hogy szte ez a váltó így nem jól működik...

Én 1 éve vettem a kocsit, mindig így váltott, félre sose váltott. Fékezésnél a vissza váltásokat nem érezni.


Amúgy meg korlátozott anyagi lehetőségek között ahova létszükséglet az autó, nincs más lehetőség.

Én rendbe tetettem a kasztnit, a motort, a váltóra viszont nem találok embert, mert erre felé nem sok az automata és egyszerűen vagy nem értenek hozzá vagy nem vállalják, mert túl sok macera...


Nem rég egy szerelő azt mondta, hogy inkább átalakítja kézire csak ne kelljen az automatához hozzányúlnia...


Tehát ha bexarik a váltó akkor vagy másikat bele vagy átgányolják kézire, habár annak mi értelme lenne?


Egyébként meg azért vettem automatát, mert itt mint írtam az autó nélkül nem mozdulsz ki nagyon sehová, ha véletlen vmi történne velem, jó az automata.

Most is a bal lábam fáj, alig bírok rá állni, most megváltás az az automata...

2021. jún. 8. 09:55
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!