Mit kell tudni Benzin/gázüzemű autókról?
Sziasztok!
Elsőre leszögezném, hogy alig értek a témához.
Találtam a neten egy autót ami tetszett viszont az adatlapján üzemanyagra benzin/gáz van írva. Próbáltam rákeresni de a kérdéseimre nem nagyon kaptam választ.
Kérdéseim:
-Amennyiben a kocsi benzin/gáz üzemű az azt jelenti, hogy benzinnel és gázzal is tudok vele menni bármikor? Láttam valahol, hogy indításkor benzint használ míg bemelegszik, aztán automatikusan átvált gázra(?). Ez csak így lehet? Nem lehet esetleg csak gázzal/benzinnel használni az autót?
-Amennyiben lehet csak gázzal vagy benzinnel is használni az mennyire káros a motorra nézve?
-Kell az ilyen autóknak különleges odafigyelés?
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Amennyiben a kocsi benzin/gáz üzemű az azt jelenti, hogy benzinnel és gázzal is tudok vele menni bármikor?
Igen.
Láttam valahol, hogy indításkor benzint használ míg bemelegszik, aztán automatikusan átvált gázra(?). Ez csak így lehet? Nem lehet esetleg csak gázzal/benzinnel használni az autót?
Van üzemmód kapcsoló. Azzal tudsz váltani benzin és gáz üzem között. Ha gázra van állítva akkor is benzinnel indul és utána vált át gázra. Ez így működik. A műszaki hátterét nem tudom, de biztos megvan a maga oka. Ha meg benzin üzemre van kapcsolva akkor nyilván nem kapcsol át gázra és csak benzint használ az autó.
Haveromnak a Ladában még elég régi rendszer van. Ott a kapcsoló kapcsolgatásával ha nehezen is, de indul gázzal úgy hogy nincs benne benzin.
Ami a Suzukimban van rendszer annál nem próbáltam ilyet (ez is van vagy 10éves),de lehet működne.
Amennyiben lehet csak gázzal vagy benzinnel is használni az mennyire káros a motorra nézve?
Semennyire. Ráadásul gázüzemben tisztább az égés, két olajcsere között nem lesz az olaj olyan fekete.
Kell az ilyen autóknak különleges odafigyelés?
Időnként kell a gázszűrőt cserélni, de nem egy nagy tétel. Műszaki előtt mindig kell egy gázbiztonsági szemle.
Gáztartály 10 évente cserés. Más nem igazán szokott előfordulni. Illetve ha gáz szagot érzel akkor azonnal szerviz.
Kétféle gáz létezik közúti járművek esetén:
1) LPG - Liquified Petroleum Gas, nagyrészt propán és bután alkotja, csaknem teljesen megegyezik azzal a gázzal, amit lakossági felhasználásra is lehetett régen (néhol még ma is) kapni, a kőolaj finomítás mellékterméke. Ez az elterjedtebb.
2) CNG - Compressed Natural Gas, nagyrészt metán, a lakossági földgáz sűrített változata, ami a gáztározóból jön. Magyarországon ritka, Németországban, Olaszországban és a BeNeLux államokban futnak ilyen autók, újabban cseh- lengyel, és bolgár földön is terjed.
Motortechnikai szempontból szinte nincs különbség köztük, a CNG sokkal magasabb nyomású, másak a tartály paraméterei, de mindkettő messze tisztábban ég, mint a benzin. A benzin azért kell az indításhoz, mert a hideg motorban is könnyen begyújtja a szikra (illetve ha olyan helyen autózol, ahol nincs gáz a környéken akkor benzint tankolva is tovább tudsz menni), de egy átlag gázautósnak nem fogy el csak évi 5-10 liter benzin.
Gázos autóm van, kb. fél évente tankolom tele benzinnel, évente 70-80 liter benzint használok el.
Mindig benzinnel indul az autó, mert könnyebben beindul azzal, és amikor a motor eléri a 30 fokos hőmérsékletet, akkor kapcsol át gázra.
20-25 éve ez még nem volt automatikus. Tavasztól őszig könnyen indult gázzal az autó, csak a téli mínuszokban volt problémás az indítás, de akkor benzinnel állítottuk le, és másnap reggel benzinnel indítottuk be az autót.
Ha sokat autózol, akkor nagyon sokat lehet vele spórolni. Egy Szeged-Zalaegerszeg oda-vissza út 20 ezer helyett 12 ezer.
Arra azért kérdezz rá, hogy a tartály mikor jár le, nehogy annak a cseréjével kelljen kezdeni a gázos életedet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!