Ha egy körülbelül 100-115 lóerős autót ( Pdtdi 1.9) fel akarnák tuningolni 250le-re vagy legalább 200-ra Az lehetséges?
Lehet e közel 2x annyi teljesítményt elérni?
Mivel és hogyan?
Turbó, cooler és egy erősebb kuplung csere?
Vagy mi lenne ennek a menete?
Létezik ilyen?
Csak a kíváncsiság vezérel, érdekel a téma.
A válaszokat köszönöm szépen!
ilyen kis hétköznapi motoroknál csak a fordulatszám növelésével érhetnénk el érdemleges teljesítmény növelést, nyomatékot nem nagyon tudnánk növelni mert akkor szétkellene fúrkálni a motort, nagyobb lökettérfogat, nagyobb dugattyúk stb... De akkor meg megint az lenne, hogy egy szimpla motor nem bírná el, másrészt meg állandóan pörgetni kellene mint a hondások hogy menjen a gép, mert amúgy nem lesz túl nagy ereje, mivel kis motor, és benzines, turbó ide vagy oda. Ez is lett a v-tec hondások reputációjának a veszte amúgy, hogy kb a bmw-vel van egy szinten a hülyegyerek autó kategóriában, csak itt nem a vezetési stílus (ami persze puszta sztereotípia) hanem az hogy állandóan pörgetik mert amúgy nem megy.
A F1-es autók motorjai is hány literesek? 1,6 körül? Csak épp 20 ezret forognak :D Meg ott a turbó akkora nyomást csinál mint egy traktoron, és még az az extra erős kovácsolt acélos/magnéziumos motor is kb csak 1 futamot bír ki.
Ez is csak részben igaz. A fordulatszámnövelés valóban jó megoldás, de igazság szerint szívónál a legnagyobb teljesítménynövelést nagyobb fokolású vezérműtengelyekkel lehet elérni.
Turbónál egyszerűbb a helyzet, töltőnyomás növeléssel elérhető 20-30%.
Természetesen minden esetben csökken a motor élettartama.
A régi VTI teljesen másról szól, mint amit leírsz. A Honda célja eleve az volt, hogy a szelepváltás előtt az autó teljesen hétköznapi autóként viselkedjen, ugyanúgy mint bármi más. Alacsony fordulaton emiatt gyengébb a teljesítmény, cserébe alacsony a fogyasztás (7-8l), viszont szelepváltás után az autó sokkal sportosabb lesz, mintha egy puha feltöltésű turbó kezdene el működni, így gyakorlatilag el lehet mondani, hogy a VTI Hondák 2 in 1 modellek.
A modern VTI-k már intelligens vezérlésűek, és a szelepváltás nem fordulatszámhoz van kötve, akár alacsony fordulaton is működésbe léptethető. Tény, hogy azok viszont már 2 literes motorok, ahol eleve nagyobb a nyomaték alul.
Az 1.6 VTI egy rétegautó, boyracer autó. :) Nekik ez okoz örömöt, engem nem zavarnak. Fiatalság, bolondság. Ennyi. Inkább egy bajom van az autóval, hogy pont olyan erejű az autó, ami miatt nem nagyon van ellenfele. Azaz vagy nagyon (divatos kifejezéssel élve) megkúpol valakit, vagy őt kúpolják meg, mert pont egy olyan teljesítménnyel rendelkező autó, ami amolyan holtsávban van.
Szerintem a Honda 1.6 vti-je az egyik legjobb 1.6-os (benzines) motor, amit valaha készítettek. Igazság szerint 1 konkurens motort tudok még mondani, ami felveszi vele a versenyt.
" Tényleg csak elméletben érdekel ez "
Elméletben mindent lehet.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!