Ha egy körülbelül 100-115 lóerős autót ( Pdtdi 1.9) fel akarnák tuningolni 250le-re vagy legalább 200-ra Az lehetséges?
Lehet e közel 2x annyi teljesítményt elérni?
Mivel és hogyan?
Turbó, cooler és egy erősebb kuplung csere?
Vagy mi lenne ennek a menete?
Létezik ilyen?
Csak a kíváncsiság vezérel, érdekel a téma.
A válaszokat köszönöm szépen!
Tudom hogy off, de amúgy ez mennyivel elegánsabb nem? Kérdezik hogy tuningolt? Á, dehogy full gyári.... Aztán meg néznek hogy ott hagy mindent..
Ez így szerintem sokkal "menőbb" mint nekiállni bizonygatni hogy van az érzésre 300 is..
Minden lehetséges, csak pénz kérdése.
Nagyobb töltőnyomás, nagyobb turbó, nagyobb cooler, erősebb kuplung, erősebb /könnyebb belső alkatrészek (hajtókar, dugattyú, csavarok, szelepek, lendkerék, stb.).
130le-s 1.6 szívóból is lehet csinálni 800le-s feltöltött autót, minden pénz kérdése.
De miért akarsz összehasonlítani egy turbódízelt egy szívóbenzinnel?
Milyen autóról lenne szó?
Szerintem tévedsz.
Ha egymás mellé állítunk három autót, szívóbenzin, turbóbenzin és turbódízel, akkor az fog nyerni amelyiknek adott fordulaton nagyobb teljesítménye van.
A kamion motor egy autóban csak azt eredményezné, hogy el tud húzni az autó egy vonatot. De a kérek nem forogna gyorsan mert a motor nem tud többet 2000es percenkénti fordulatnál. Persze bépítenénk egy hatalmas váltot, de akkor ugyan ott vagyunk, nagyobb áttételnél gyorsabb a kerék de kisebb a nyomaték.
Tehát ha gyorsan akarunk menni akkor teljesítmény kell mert egy sebesség által megtett utat az időben tudunk mérni, míg a nyomaték független az időtől.
A dízelek végülis azért vannak előnyben, mert alacsonyabb fordulaton elérik a maximális teljesítményt míg a benzines autókat ehez forgatni kell, de ha nem álló, hanem repülőrajtot veszünk akkor ez már megfordulhat.
Ez egy örök vita, viszont az butaság, hogy a lóerő nem számít. Én úgy fogalmaznék, hogy minden számít. Lóerő, nyomaték, áttétel, tömeg, stb.
Aki kényelmesen szeret vezetni, nem akar visszaváltani egy-egy előzésnél, szereti ha alulról húz a kocsi, annak a nyomaték számít. Aki sportosabban szeret vezetni, felpörgetni a motort, szerpentinezik, pályázik, gyorsul, annak a lóerő fog számítani.
Gyorsulásnál pl. a lóerő számít. Két azonos tömegű és áttételezésű autó közül az fog jobban gyorsulni, amelyiknél több a lóerő, vagyis 110le/250nm és 130le/150nm-nél az utóbbi fog jobban gyorsulni.
Simán be lehet tenni nagyobb turbót, de igazad van, nehezebben fogja felpörgetni. Ezért kell a turbóméretnek egy határon belül lennie, amit az adott motor hasznosan tud kezelni.
Az kb. egy eléggé elfogadott dolog, hogy 20-30% teljesítménynövelést a gyári alkatrészek a mai autóknál is elbírnak. Ez persze típusfüggő. Egyes gyártók régi öntöttvas blokkjai még többet kibírtak, mint a maiak, 40-50%-ot is akár. Ezek után persze már valóban kellenek az erősítések/könnyítések, amit mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy megéri-e neki vagy sem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!