Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy körülbelül 100-115...

Ha egy körülbelül 100-115 lóerős autót ( Pdtdi 1.9) fel akarnák tuningolni 250le-re vagy legalább 200-ra Az lehetséges?

Figyelt kérdés

Lehet e közel 2x annyi teljesítményt elérni?

Mivel és hogyan?

Turbó, cooler és egy erősebb kuplung csere?

Vagy mi lenne ennek a menete?

Létezik ilyen?

Csak a kíváncsiság vezérel, érdekel a téma.

A válaszokat köszönöm szépen!



2021. jún. 2. 15:56
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

Tudom hogy off, de amúgy ez mennyivel elegánsabb nem? Kérdezik hogy tuningolt? Á, dehogy full gyári.... Aztán meg néznek hogy ott hagy mindent..

Ez így szerintem sokkal "menőbb" mint nekiállni bizonygatni hogy van az érzésre 300 is..

2021. jún. 3. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:

Minden lehetséges, csak pénz kérdése.

Nagyobb töltőnyomás, nagyobb turbó, nagyobb cooler, erősebb kuplung, erősebb /könnyebb belső alkatrészek (hajtókar, dugattyú, csavarok, szelepek, lendkerék, stb.).

130le-s 1.6 szívóból is lehet csinálni 800le-s feltöltött autót, minden pénz kérdése.

2021. jún. 3. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:
Köszönöm az értelmes embereknek a válaszát! Jó látni hogy van még olyan aki komolyan gondolja el a dolgokat
2021. jún. 3. 09:04
 14/24 anonim ***** válasza:
benzinesben manapsag a 185 loero nem jelent semmit, dizelesnel sokkal tobbet erne, a nyomatek miatt...
2021. jún. 3. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
76%
Azért az sem mindegy, hogy az a 185le mekkora tömeghez van. Azért egy 1 tonna körüli autóhoz nem olyan rossz. 1,3tonnához már kevésbé, és ha még ennél is nehezebb...
2021. jún. 3. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
0%
csak példaként mondanám hogy 1.6 turbo dizel 110 lóerő, 1,7 tonnás kombit simán elrepít. Megnézném egy 110 lovas ugyan ilyen 1.6-os benzin mit tudna csinálni, kb mint egy wartburg :D
2021. jún. 3. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
100%

De miért akarsz összehasonlítani egy turbódízelt egy szívóbenzinnel?

Milyen autóról lenne szó?

2021. jún. 3. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
43%
csak arra akarok rávilágítani hogy a lóerő qrvára nem számít... a nyomaték sokkal fontosabb. A lóerő amúgy is csak egy eredmény, lesarkítva nyomaték * fordulat. Egy kamion is lehet 450 lóerős, meg egy sportautó is, csak épp az egyiknek 3000 nm-es nyomatéka van és 13 literes, a másiknak 6 literes motorja és kb 500 nm-t tud. A kamion motorjának a nyomatékát ha letudná vinni a földre egy autó, még a teslákat is verné, csak ez lehetetlen... És tekintve hogy itt GYIK-en vitatkozunk és nem a Yacht klubban, szerintem egyikünknek sincs 2 liternél nagyobb motoros autója, innentől kezdve teljesen felesleges a tuningolás, mert a turbóval meg coolerrel nem sokra fogsz menni, ahhoz fordulat is kellene, nagyobb turbót csak nagy fordulaton lehetne meghajtani, azt megint nem bírná a kis kávédarálód, hacsak nem cserélsz ki mindent a motorban kovácsolt magnéziumra, de akkor meg annyiba fog kerülni az egész hogy tényleg megéri inkább rendes gyárilag tervezett autót venni.
2021. jún. 3. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 crudy ***** válasza:
100%

Szerintem tévedsz.


Ha egymás mellé állítunk három autót, szívóbenzin, turbóbenzin és turbódízel, akkor az fog nyerni amelyiknek adott fordulaton nagyobb teljesítménye van.


A kamion motor egy autóban csak azt eredményezné, hogy el tud húzni az autó egy vonatot. De a kérek nem forogna gyorsan mert a motor nem tud többet 2000es percenkénti fordulatnál. Persze bépítenénk egy hatalmas váltot, de akkor ugyan ott vagyunk, nagyobb áttételnél gyorsabb a kerék de kisebb a nyomaték.


Tehát ha gyorsan akarunk menni akkor teljesítmény kell mert egy sebesség által megtett utat az időben tudunk mérni, míg a nyomaték független az időtől.


A dízelek végülis azért vannak előnyben, mert alacsonyabb fordulaton elérik a maximális teljesítményt míg a benzines autókat ehez forgatni kell, de ha nem álló, hanem repülőrajtot veszünk akkor ez már megfordulhat.

2021. jún. 3. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

Ez egy örök vita, viszont az butaság, hogy a lóerő nem számít. Én úgy fogalmaznék, hogy minden számít. Lóerő, nyomaték, áttétel, tömeg, stb.


Aki kényelmesen szeret vezetni, nem akar visszaváltani egy-egy előzésnél, szereti ha alulról húz a kocsi, annak a nyomaték számít. Aki sportosabban szeret vezetni, felpörgetni a motort, szerpentinezik, pályázik, gyorsul, annak a lóerő fog számítani.


Gyorsulásnál pl. a lóerő számít. Két azonos tömegű és áttételezésű autó közül az fog jobban gyorsulni, amelyiknél több a lóerő, vagyis 110le/250nm és 130le/150nm-nél az utóbbi fog jobban gyorsulni.


Simán be lehet tenni nagyobb turbót, de igazad van, nehezebben fogja felpörgetni. Ezért kell a turbóméretnek egy határon belül lennie, amit az adott motor hasznosan tud kezelni.


Az kb. egy eléggé elfogadott dolog, hogy 20-30% teljesítménynövelést a gyári alkatrészek a mai autóknál is elbírnak. Ez persze típusfüggő. Egyes gyártók régi öntöttvas blokkjai még többet kibírtak, mint a maiak, 40-50%-ot is akár. Ezek után persze már valóban kellenek az erősítések/könnyítések, amit mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy megéri-e neki vagy sem.

2021. jún. 3. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!