Miért nem indul?
Sziasztok!
ötven billió oldalt elolvastam hogy mi lehet az autó gondja, sokan írnak olyanokat hogy, rossz az aksi, alternátor, kábel.. stb stb... viszont sehol sem találtam meg a problémámat, ezért olyanok segítségét kérem akik nem az internetről bemásolják a "megoldást" hanem van is sejtésük hogy mi lehet a gond.
A következőt tapasztalom:
A relé ami az injektorokhoz & gyújtó tekercshez & üzemanyag pumpához juttatja az áramot, kattog.
Nem kattog ha kiveszem az üzemanyag pumpa biztosítékát, avagy le csatlakoztatom az üzemanyag pumpát.
Ha áramot adok az üzemanyag pumpának (a relé átugrásával), egészségesen feltölt és megfelelő nyomás kerül az injektorok felé.
Ha megfelelő üzemanyag nyomással próbálok indítani az üzemanyagpumpa biztosíték nélkül, akkor néha csak pörög a motor mint az állat, néha meg majdnem be akar indulni... tapasztaltam hogy szikra, üzemanyag befecskendezés, kompresszió, vezérműszíj, és a szenzorok megfelelő működése rendben van.
Hiba lehet:
A kattogó relének a vezérlő oldalához pöppet kevesebb feszültség érkezik, ami ráadásul ingadozik is (~0.10V feszültség ingadozás), akkor is, ha az üzemanyag pumpa és gyújtó tekercsek le vannak szedve.
A kulcs elfordítása megfelelő 12.5V küld a relé bekapcsolásához, mégis kicsit kevesebb & ingadozó feszültség van a relénél, a relé vezérlő oldala az ecm-hez megy, máshova nem.
Ha bekapcsol a relé ami kattog (az üzemanyagpumpa biztosíték kiszedésével) akkor a 12.5V áramból a relé után márcsak 9-10V jön ki, ami ugyan úgy ingadozik.
Amit én sejtek hogy nem jó:
-Valami valahol nem megfelelő áramot kap, és ezért szórakozik a relé
-Valahol jól elrejtve mélyen egy kábel megszakadthatott
-Üzemanyag pumpa a végét járja (bár attól még be kellene indulnia megfelelő üzemanyag nyomás mellett)
-Az ECM-ben valami megunta az életet
-Az ECM felől érkező kábel megunta az életet
Ami biztosan jó:
-Aksi,
-Bikázó,
-Aksin lévő kábel, NEM KORRODÁLT,
-Megfelelő a földelés, mindenhova megfelelő feszültség jut,
-Semmi sem szívja az áramot (0.00Amp kikapcsolva, 2Amp gyújtáson, 7Amp üzemanyagpumpa működéssel együtt)
-A lámpák, a műszerfal, minden nagyon fényesen, szépen világít.
-Nincs check engine light vagy bármi más a műszerfalon ami hibát jelezne
Sajnos szerelőhőz nem tudok menni, és nem is szeretnék ha nem muszáj, másra gyűjtöttem a pénzt, és nem szeretnék újra gyűjteni (remélem megértitek)
Segítőkész válaszokat nagyon szépen megköszönöm!
Voltam az autónál valami nem tűnik okésnak a gyujtó tekercsnél
van 1 fehér, 1 piros, és egy fekete piros kábel ami bele megy a reléből a gyujtó tekercsbe
úgy emlékszem a fekete piros volt a negatív.. most viszont mind a piros és a fekete piros is pozitív kábel lett.. mind a 2 közel ugyan az a feszültséget adja a gyújtó tekercsnek.. mondjátok kérlek hogy ez a baj.. holnap megoldást keresek rá
BEINDULT! A FÖLDELÉS VOLT A BAJ! megvolt lazulva és retkes is volt.. megtisztítottam. és szinte egyből beröffen..... az autó most új dolgokkal lepett meg :)
motor kattog, olaj benne telig van (idk hogy), alapjárat stabil 1200rpm, ablak letekerő gomb nem működik, fék az szinte már nincs, és a motor undorító rezonálást kezdtem el érezni a gázpedálon... uh.. van mit javítani! na mindegy is! nagyon szépen köszönöm akik írtak, segíteni próbáltak! ^^
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!