Miért nem indul?
Sziasztok!
ötven billió oldalt elolvastam hogy mi lehet az autó gondja, sokan írnak olyanokat hogy, rossz az aksi, alternátor, kábel.. stb stb... viszont sehol sem találtam meg a problémámat, ezért olyanok segítségét kérem akik nem az internetről bemásolják a "megoldást" hanem van is sejtésük hogy mi lehet a gond.
A következőt tapasztalom:
A relé ami az injektorokhoz & gyújtó tekercshez & üzemanyag pumpához juttatja az áramot, kattog.
Nem kattog ha kiveszem az üzemanyag pumpa biztosítékát, avagy le csatlakoztatom az üzemanyag pumpát.
Ha áramot adok az üzemanyag pumpának (a relé átugrásával), egészségesen feltölt és megfelelő nyomás kerül az injektorok felé.
Ha megfelelő üzemanyag nyomással próbálok indítani az üzemanyagpumpa biztosíték nélkül, akkor néha csak pörög a motor mint az állat, néha meg majdnem be akar indulni... tapasztaltam hogy szikra, üzemanyag befecskendezés, kompresszió, vezérműszíj, és a szenzorok megfelelő működése rendben van.
Hiba lehet:
A kattogó relének a vezérlő oldalához pöppet kevesebb feszültség érkezik, ami ráadásul ingadozik is (~0.10V feszültség ingadozás), akkor is, ha az üzemanyag pumpa és gyújtó tekercsek le vannak szedve.
A kulcs elfordítása megfelelő 12.5V küld a relé bekapcsolásához, mégis kicsit kevesebb & ingadozó feszültség van a relénél, a relé vezérlő oldala az ecm-hez megy, máshova nem.
Ha bekapcsol a relé ami kattog (az üzemanyagpumpa biztosíték kiszedésével) akkor a 12.5V áramból a relé után márcsak 9-10V jön ki, ami ugyan úgy ingadozik.
Amit én sejtek hogy nem jó:
-Valami valahol nem megfelelő áramot kap, és ezért szórakozik a relé
-Valahol jól elrejtve mélyen egy kábel megszakadthatott
-Üzemanyag pumpa a végét járja (bár attól még be kellene indulnia megfelelő üzemanyag nyomás mellett)
-Az ECM-ben valami megunta az életet
-Az ECM felől érkező kábel megunta az életet
Ami biztosan jó:
-Aksi,
-Bikázó,
-Aksin lévő kábel, NEM KORRODÁLT,
-Megfelelő a földelés, mindenhova megfelelő feszültség jut,
-Semmi sem szívja az áramot (0.00Amp kikapcsolva, 2Amp gyújtáson, 7Amp üzemanyagpumpa működéssel együtt)
-A lámpák, a műszerfal, minden nagyon fényesen, szépen világít.
-Nincs check engine light vagy bármi más a műszerfalon ami hibát jelezne
Sajnos szerelőhőz nem tudok menni, és nem is szeretnék ha nem muszáj, másra gyűjtöttem a pénzt, és nem szeretnék újra gyűjteni (remélem megértitek)
Segítőkész válaszokat nagyon szépen megköszönöm!
" Megfelelő a földelés ".
AKkor nem tudjuk mi lehet a hiba.
#6 Oh, lehet hogy félre értettelek, Szóval a relének a vezérlő oldalán van egy testelő és egy pozitív oldal, ahoz hogy ki és be kapcsoljon, amit eddig is tudtam, ami a gyújtáskulcstól jön 12.5V áram, az nem csak a relébe, hanem az ECM-be is megy, ezért feltételezem hogy az ECM miatt ingadozik, ha csak 12.5V-ot adok a relének külön, akkor a relé ugyan úgy jól működne, de akkor is kattog. A másik oldalán van a relé vezérlő testelő terminálja ami ugyan úgy az ecm-hez megy, párszor bekapcsolt a relé megfelelően ha külön földelést adtam a relének, viszont ugyan úgy nem indult be.
Hisz akkor sem indul be ha megfelelő áram ellátást adok az üzemanyagpumpának, injektoroknak, gyújtó tekercsnek úgy hogy ha a relé-t "átugrom" egy kábellel.
És ezt nem tudom hova rakni, hisz ilyenkor be kellene indulnia. Félek hogy valami komolyabb, zsebbe nyúlosabb baja van.
Update: Mivel az autó motorja most sokkal gyorsabban körbe forog, és viszont nem akar beindulni, feltételezem hogy lehet most adta meg magát az a kábel ami eddig szívott valami áramot, mert az önindító eddig sokkal lasabban tudta körbe forgatni a motort, és lehet hogy ez a kábel a gyújtó tekercshez ment, és emiatt nem gyújt többé... Ma vagy Holnap újra rá fogok nézni hogy mi a helyzet a kábelekkel, ha nem kap gyújtást mostmár a gyújtó tekercs akkor meg van a probléma, ha meg mégis, akkor lényegében az autó feltalálója sem fogja tudni hogy mégis mi a fene baja lehet :/ akkor lehet bedobom szerlőhöz aztán eladom a vesémet is.
Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget mindenkinek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!