Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem indul?

Miért nem indul?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


ötven billió oldalt elolvastam hogy mi lehet az autó gondja, sokan írnak olyanokat hogy, rossz az aksi, alternátor, kábel.. stb stb... viszont sehol sem találtam meg a problémámat, ezért olyanok segítségét kérem akik nem az internetről bemásolják a "megoldást" hanem van is sejtésük hogy mi lehet a gond.


A következőt tapasztalom:

A relé ami az injektorokhoz & gyújtó tekercshez & üzemanyag pumpához juttatja az áramot, kattog.

Nem kattog ha kiveszem az üzemanyag pumpa biztosítékát, avagy le csatlakoztatom az üzemanyag pumpát.

Ha áramot adok az üzemanyag pumpának (a relé átugrásával), egészségesen feltölt és megfelelő nyomás kerül az injektorok felé.

Ha megfelelő üzemanyag nyomással próbálok indítani az üzemanyagpumpa biztosíték nélkül, akkor néha csak pörög a motor mint az állat, néha meg majdnem be akar indulni... tapasztaltam hogy szikra, üzemanyag befecskendezés, kompresszió, vezérműszíj, és a szenzorok megfelelő működése rendben van.


Hiba lehet:

A kattogó relének a vezérlő oldalához pöppet kevesebb feszültség érkezik, ami ráadásul ingadozik is (~0.10V feszültség ingadozás), akkor is, ha az üzemanyag pumpa és gyújtó tekercsek le vannak szedve.

A kulcs elfordítása megfelelő 12.5V küld a relé bekapcsolásához, mégis kicsit kevesebb & ingadozó feszültség van a relénél, a relé vezérlő oldala az ecm-hez megy, máshova nem.

Ha bekapcsol a relé ami kattog (az üzemanyagpumpa biztosíték kiszedésével) akkor a 12.5V áramból a relé után márcsak 9-10V jön ki, ami ugyan úgy ingadozik.


Amit én sejtek hogy nem jó:

-Valami valahol nem megfelelő áramot kap, és ezért szórakozik a relé

-Valahol jól elrejtve mélyen egy kábel megszakadthatott

-Üzemanyag pumpa a végét járja (bár attól még be kellene indulnia megfelelő üzemanyag nyomás mellett)

-Az ECM-ben valami megunta az életet

-Az ECM felől érkező kábel megunta az életet


Ami biztosan jó:

-Aksi,

-Bikázó,

-Aksin lévő kábel, NEM KORRODÁLT,

-Megfelelő a földelés, mindenhova megfelelő feszültség jut,

-Semmi sem szívja az áramot (0.00Amp kikapcsolva, 2Amp gyújtáson, 7Amp üzemanyagpumpa működéssel együtt)

-A lámpák, a műszerfal, minden nagyon fényesen, szépen világít.

-Nincs check engine light vagy bármi más a műszerfalon ami hibát jelezne


Sajnos szerelőhőz nem tudok menni, és nem is szeretnék ha nem muszáj, másra gyűjtöttem a pénzt, és nem szeretnék újra gyűjteni (remélem megértitek)


Segítőkész válaszokat nagyon szépen megköszönöm!



2021. máj. 31. 14:48
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Időzítéssel lehet baj. Ezt kéne ellenőrizni.
2021. máj. 31. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
#1 rendben, majd ránézek arra is, köszönöm a válaszod!
2021. máj. 31. 14:54
 3/12 anonim ***** válasza:
Ha a motorvezérlő vezérli a relét, akkor valószínű, hogy kezd tönkre menni. Milyen típus ?
2021. máj. 31. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Az ecm nem tudom milyen típus, nem írja az autó könyve.. az autó egy 97-es volvo s40
2021. máj. 31. 15:15
 5/12 anonim ***** válasza:

" Megfelelő a földelés ".

AKkor nem tudjuk mi lehet a hiba.

2021. máj. 31. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
A relé gyújtásról megy vagy csak önindítózáskor kap áramot ? Ha gyújtásról akkor egyszerű az eset. A vezérlő egység felé menő vezetéket vágd el és egy 10 amperos biztosítékkal tedd le testre. Ha ráteszed a gyújtást, akkor elindul az üzemanyag pumpa és a bef. szelepek és a gyújtás is kap áramot. Viszont csak gyújtáson ne hagyd az autó sokáig. Ha csak ez a baj, akkor be kell, hogy induljon.
2021. máj. 31. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
#6 gyújtásról megy. gondolkodtam már hogy elvágom azt a kábelt, de arra nem hogy letestelem, mihez kell a letestelés? nem elég ha folyamatosan kap áramot? bocsi ha hülyeséget kérdezek
2021. máj. 31. 15:48
 8/12 anonim ***** válasza:
A motorvezérlő teszi le testre ha jól működik. A relében van egy behúzó tekercs. Annak két vége van. Az egyik vége a gyújtáskulcstól jön, a másik a vezérlő egységbe megy. Záródik az áramkör és behúzza az érintkezőket, melyek a bef. szelepekhez, a gyújtóberendezéshez, valamint a benzin pumpához ad áramot. A biztosíték azért kell, mert ha valahol mégis van egy kis zárlat, akkor elolvad és nem a kocsid ég le.
2021. máj. 31. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

#6 Oh, lehet hogy félre értettelek, Szóval a relének a vezérlő oldalán van egy testelő és egy pozitív oldal, ahoz hogy ki és be kapcsoljon, amit eddig is tudtam, ami a gyújtáskulcstól jön 12.5V áram, az nem csak a relébe, hanem az ECM-be is megy, ezért feltételezem hogy az ECM miatt ingadozik, ha csak 12.5V-ot adok a relének külön, akkor a relé ugyan úgy jól működne, de akkor is kattog. A másik oldalán van a relé vezérlő testelő terminálja ami ugyan úgy az ecm-hez megy, párszor bekapcsolt a relé megfelelően ha külön földelést adtam a relének, viszont ugyan úgy nem indult be.

Hisz akkor sem indul be ha megfelelő áram ellátást adok az üzemanyagpumpának, injektoroknak, gyújtó tekercsnek úgy hogy ha a relé-t "átugrom" egy kábellel.

És ezt nem tudom hova rakni, hisz ilyenkor be kellene indulnia. Félek hogy valami komolyabb, zsebbe nyúlosabb baja van.

2021. máj. 31. 16:11
 10/12 A kérdező kommentje:

Update: Mivel az autó motorja most sokkal gyorsabban körbe forog, és viszont nem akar beindulni, feltételezem hogy lehet most adta meg magát az a kábel ami eddig szívott valami áramot, mert az önindító eddig sokkal lasabban tudta körbe forgatni a motort, és lehet hogy ez a kábel a gyújtó tekercshez ment, és emiatt nem gyújt többé... Ma vagy Holnap újra rá fogok nézni hogy mi a helyzet a kábelekkel, ha nem kap gyújtást mostmár a gyújtó tekercs akkor meg van a probléma, ha meg mégis, akkor lényegében az autó feltalálója sem fogja tudni hogy mégis mi a fene baja lehet :/ akkor lehet bedobom szerlőhöz aztán eladom a vesémet is.

Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget mindenkinek!

2021. máj. 31. 17:16
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!