Hány fok hőmérséklettől használod a klímát?
Itt Bp-n ma 22 fok volt, de az autó belsejében izzasztó volt a hőmérséklet, attól függően, hogy mennyit állt a napon:
Ti már ilyenkor is bekapcsoljátok a klímát, vagy amíg a kinti hőmérséklet kellemesebb, addig inkább ablakoztok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amúgy én szinte mindig nyomatom a klímát. Főleg mostanában mikor egyik nap fűteni kell a kocsit másik nap meg klímázni.
Általában elindulok lehúzott ablakkal, vagy indulás előtt átszellőztetem a kocsit, utána klíma. Nagy sebességnél zavar a menetzaj, kis sebességnél nincs légmozás és bejönnek a fákról a fehér szöszök.
Na meg úgy vagyok, az autó van értem és inkább utazzak komfortosan, mint hogy leizzadva, átázott gatyával érjek célba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
". Múltkor ilyen 18 fok volt csak, de tűző napon állt az autó, olyan forróság volt benne, mint nyáron. "
A tűző napról jut eszembe, hogy miért nem csinálnak az autógyártók olyat, hogy napelemet tesznek a tetőre, és az is tudná hajtani a klímát?
Így ha pl. otthagynád a kocsit a napon, akkor minél jobban süt a nap, annál több energiát termelne a napelem, és hűvös autóba lehetne beszállni forróságban is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem néztem jobban utána, de egy sima google keresés alapján vannak tutorialok angolul, meg youtube videók:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lehet, hogy kiderült valami probléma. Pl. jégeső szétzúzza a napelemet vagy hasonló.
De rákerestem, és van mobilváltozat is erre bármilyen kocsihoz, itt egy demó videó: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Áh, azt nem hiszem, hogy a jégeső miatt. Házak tetején, napelemparkokban kint a pusztán és éri a jégeső, mégsem kell tömegesen cserélgetni őket. Szerintem inkább drága, nehéz, bonyolultabb tőle az autó, valamint a napelemek, különösen a régebbiek élettartama véges, ezért nagyon kevesen rendelhették.
Pl elektromos kishajók is vannak ilyenek, aminek a tetején van töltő napelem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!