Egy autó eladásakor mennyire fontos a szervizkönyv megléte?
van egy 6 éves kocsim, amit 2 éve vettem 100 ezer km-rel, első magyarországi tulajdonosként. Kint cégesautó volt, van külföldi szervizkönyve 2db olaj-szűrőcsere bejegyzéssel, és slussz.
Azóta én, és olykor szerelő cimborám együtt szereljük, mert én abban a munkában bízok, amit látok is hogy kicserélnek, megcsinálnak. Minden alkatrésszámla megvan, km-rel dátummal feltüntetve mit mikor cseréltem/tünk.
Azonban halottam sok helyről, hogy szervizkönyv nélkül súlyos 100 ezreket bukhatok a kocsi eladásakor, és senkit sem érdekelnek az én házilag vezetett kis dolgaim.
Na most, ha ezen múlik, tudok szervízkönyvet "szerezni"...magyarul ezeket a műveleteket belevezetni egy könyvbe, majd autóműhelyekkel lepecsételtetni.
Tudom, nem etikus, de a lelkiismeretem tiszta, hiszen valótlanságot nem állítanék, csupán annyi, hogy akinek nem elég az, hogy privát módon szervizeltem az autómat, hanem látni akarja a nyomorult pecsétjét a műhelyektől, akkor ott van.
és magánszemélyként hol férsz hozzá ezekhez az adatokhoz?
alvázszám alapján vagy hogy?
úgy látom teljesen vevőfüggő a dolog...
kérdés: vajon nagyobb esélyem van-e eladni ha van ilyen humi szervízkönyvem + a számlák az alkatrészekről, hogy ezeket szerelték be.
Gondolom ha legközelebb majd autót vásárolsz, lekezelően fogsz érvelni az eladó felé, hogy "ilyet szervizkönyvet én is bármikor gyártok".
Amúgy meg régen rossz, ha különféle papírokkal kell bizonyítani, hogy az autó "karbantartott".
tulajdonképpen igen.
bizonyítani nem akarok én semmit, de ez az első vagy második kérdés mindig kb, "szervízkönyv van?" és ha valaki azt meri mondani, hogy nincs, úúúú hát akkor a felét adom érte amennyiért hirdeted :D
#14 vagyok.
Olyannak add el, akit nem érdekelnek a papírok.
Több autót vettem már használtan, de soha nem jutott eszembe a szervizkönyvet elkérni.
Hányadik tulaj, volt-e törve, mikor kell műszakiztatni.....csak ilyeneket szoktam kérdezni.
#16 tulajdonképpen engem se nagyon érdekelne. Ránéz az ember vagy a szaki akit visz magával, és látni hogy jó vagy nem az adott autó.
Elmentek egy körre - te vezetsz, és nem fél km-t! - és érzed hallod ha valami gebasz van.
A pilótákat ki lehet szűrni az elején.
#10 "simán megvenném a kocsit" Hát látod ez a te nagy hibád, mert a legutolsó autó, amiben megbízok, az a sufniban tákolt autó. A sufniban szerelt autó a legnagyobb rizikó a világon. Ne értsd félre kérlek, itt nem rólad van szó, nem személyeskedek. Nagy általánosságról beszélek. Mi a fene a garancia rá, hogy a sufnis szerelés szakszerűen történt? Hogy a sufnijóska ért egyáltalán hozzá? Semmi. És amíg az autót egyszerű tárgyként kezeljük, addig ez még nem is olyan nagy probléma. De az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy az autó nem egy szimpla tárgy, hisz a te, illetve más emberek élete múlik rajta. Egy szakszerűtlen javítás pedig életet követelhet. Oké, normális szervizben is lehet hibázni, a különbség csak az, hogy annak jogi lenyomata van és van kit felelősségre vonni. Míg ha veszel egy sufniautót (mint a tiéd is) és aztán valakit elgázolsz, mert beesik a fék, vagy valami, akkor te fogod elvinni a balhét, pedig nem is te voltál a hibás.
Ez egy olyan rizikó, amit én soha a büdös életbe nem vállalnék be. Oké, hazudok. Én magam autószerelő vagyok, nem sufnis, szóval eleve normálisan átnézném vétel előtt, így a rizikó kisebb. Bár megjegyzem, így sem vennék ilyet. De ha meg laikus lennék a témában, akkor 10000%, hogy nem vennék sufniban javított autót. Mondhatod, hogy de bizony te jó szerelő vagy, de mondani bárki tud bármit. Én hiszek neked, de nem bízom benned (ismét mondom, E/2-ben írom ezt, de ez nem rólad szól, hanem a nagy általánosságról).
#14 "Amúgy meg régen rossz, ha különféle papírokkal kell bizonyítani, hogy az autó "karbantartott"."
Igen, ez nagyon rossz. De ez Magyarország. Amíg vidéken az a divat, hogy az árok szélén leengedjük az olajat, aztán beletöltünk mindenféle vegyeskeveréket, addig ne is csodálkozzon az eladó, ha a leendő vevők megkövetelik a szervizelési előélet igazolását. Tőlünk nyugatra erre sokkal kevésbé van szükség, mert nem ilyen alpári csóró mindenki. Nálunk viszont a tendencia azt mutatja, hogy a nagyvárosokat/megyeszékhelyeket leszámítva az emberek jelentős része ott spórol, ahol tud. Nem véletlen, hogy Budapesten tonnaszámra keresik az autószerelőket, míg vidéken nem. Pesten az emberek szerelőhöz járnak, míg vidéken, mint írtam, beleengedik az olajat az árokba, meg hasonlók, így szerelőre sincs nagy szükség, mert hiába van sok autó, a forgalom aránytalanul kicsi, mert az árakat úgysem fizetik meg sokan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!