Egy autó eladásakor mennyire fontos a szervizkönyv megléte?
van egy 6 éves kocsim, amit 2 éve vettem 100 ezer km-rel, első magyarországi tulajdonosként. Kint cégesautó volt, van külföldi szervizkönyve 2db olaj-szűrőcsere bejegyzéssel, és slussz.
Azóta én, és olykor szerelő cimborám együtt szereljük, mert én abban a munkában bízok, amit látok is hogy kicserélnek, megcsinálnak. Minden alkatrésszámla megvan, km-rel dátummal feltüntetve mit mikor cseréltem/tünk.
Azonban halottam sok helyről, hogy szervizkönyv nélkül súlyos 100 ezreket bukhatok a kocsi eladásakor, és senkit sem érdekelnek az én házilag vezetett kis dolgaim.
Na most, ha ezen múlik, tudok szervízkönyvet "szerezni"...magyarul ezeket a műveleteket belevezetni egy könyvbe, majd autóműhelyekkel lepecsételtetni.
Tudom, nem etikus, de a lelkiismeretem tiszta, hiszen valótlanságot nem állítanék, csupán annyi, hogy akinek nem elég az, hogy privát módon szervizeltem az autómat, hanem látni akarja a nyomorult pecsétjét a műhelyektől, akkor ott van.
" Minden alkatrésszámla megvan, km-rel dátummal feltüntetve mit mikor cseréltem/tünk."
Nekem innentől kezdve nem igazán számitana a szervizkönyv, mivel megvannak a számlák, szóval nem hinném, hogy gond lenne.
5-6 éves autónál szerintem nem árt ha van. Vevőként nem adnék többet ha két pontosan ugyanolyan autó közül az egyiknek van könyve. Csak annyi hogy szívesebben venném meg a könyvest. De mondjuk ez én vagyok, csak az én véleményem.
Idősebb 15+ éves autóknál, amik amúgy is pár százezerét érnek, szerintem semmi jelentősége. Ott inkább a pillanatnyi látható állapot a mérvadóbb.
Csak tudod, attól hogy te gyártasz egy pecsételt szervizkönyvet, attól még nem kerül be az adott szerviz adatbázisába, hogy te valaha is jártál náluk.
Értem én, dolgozik valami haver a szakszervizben. Szerez neked okosba valamit. Csak egyszer kell felhívnia valakinek a szervizt, hogy igazolja le ezeket a javításokat...
Én nem tenném.
Legtöbb autót idehaza nem hordják márka / szakszervizbe miután letelik a garancia. Én sem oda hordom az enyémet... Teljesen felesleges. Az, hogy neked pecsételnek a könyvbe, az egy X3-as szorzó az árban. Amúgy meg ugyan azt a munkát ugyan annyi idő alatt végzik el mint egy maszek szerviz.
Egy 1-2 milliós használtautót senki nem fog szakszervizbe vinni olajat cserélni 100-150 ezerért. Vagy legalábbis kevesen.
Ha vannak számláid, szerintem bőven elég evidencia, hogy nem szartál telibe a kocsidra.
Legtöbb vevő nem arról akar meggyőződni, hogy te bizony szakszervizbe / márkaszervizbe hordtad a kocsit. Hanem hogy megkapta azt, ami kell neki. Ez egy autón ránézésre is szokott látszódni. Van hogy egy hirdetésből meg a felrakott képek milyenségéből megmondom, ha valaki hót igénytelen.
#1 Számlát bármikor lehet hamisítani, vagy csak kiállítani a semmire, mit bizonyít? Semmit. Nepper vagy magánszemély jóba van a szerelővel. Onnantól azt csinálhatnak papíron amit nem szégyellnek...
Ezért kell független szervizbe elvinni az autót átnézetni. Nem akarja, nem hagyja? Akkor viszlát.
persze, nem kerül be a "rendszerbe" de sokszor elég a vevőnek annyi, ha látja a pecsétet, utána már nem megy, hogy valóban volt-e ott a kocsi.
Na meg ha közben megszűnt az a szervíz már? :D
Nem márka/szakszervízre gondoltam egyébként, hanem csak szimpla autószerelő műhelyekre.
Őszintén: nem szívesen.
Én Dél Budán lakom, és jönne az okos vevő, hogy ő el akarja vinni Gödöllőre egy "független" szervizbe átvizsgáltatni a kocsit, mert bennük bízik.
Nekem fél napomba kerül, + üzemanyag, majd utána meg bemondana egy 3 kilóval alacsonyabb árat a megjelöltnél....kinek érné meg ez?
Természetesen, nem zárkóznék el a szervizes vizsgálat előtt, de úgy hogy az nekem se több órámba, se pénzembe ne kerüljön.
Az első megtekintés alkalmával viszont biztosan nem játszanék szervizest...
"Na meg ha közben megszűnt az a szervíz már?"
Teljesen lényegtelen. A szervizinformációkat nem az adott szerviz tartja nyilván, hanem központi adatbázis van. Bármelyik márkaszerviz látja. Ha te pl elköltözöl az ország túlsó végébe, nem vagy köteles a régi helyre visszajárni szervizeltetni, az új helyen is látják a nyilvántartást.
Sőt, nekem sokszor a hagyományos papír alapú füzetbe nem is akarnak pecsételni. Úgy kell külön kérnem. És mindig morognak, hogy ha ragaszkodok hozzá... mert állítólag úgyis az számít, ami a gépben van.
na ezt a központi rendszeres megoldást nem ismerem....
az meg nonszensz hogy nem pecsételnek a könyvbe, mikor meg mindenki azt akarja látni először.
a kérdést csak azért tettem fel, mert tényleg nem akarok több 100 ezret ilyen nüanszon bukni. akkor inkább nem adom el.
Bosszantó hogy tudom hogy miket cseréltünk, és ez mégsem ér kb semmit, se számla hogy van, mint valaki írja, de már lassan a szervizkönyv se, a rendszerhez meg magánemberként nem férsz hozzá...akkor most? :D
megfordítom: ha én lennék a vevő, megnézem a kocsit, tetszik, jó a hangja állapot stb, de nincs szervizkönyv csak alkatrészszámlák mert Béla bá nem hordta szervizbe, hanem a fia csinálta, simán megvenném a kocsit, mert legalább ez van.
a márkaszervizeket ismerem sajnos, sokszor milyen munkát (ha az az) végeznek, tisztelet a kivételnek.
Természetesen arról beszélek mikor a kocsin már nincs gyári gari.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!