Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezek a sofőrök vezetéstechnika...

Ezek a sofőrök vezetéstechnikailag kicsivel jobbak?

Figyelt kérdés

Azok, akik fiatal koruktól kezdve gokartoznak és elég jól mennek erősebb gokartokkal, váltós gokartokkal lehetséges, hogy többet ki tudnak hozni egy necces helyzetből, mint azok, akiket totál nem érdekel az autóvezetés úgy en bloc?

Az, hogy nő, férfi, idős személy, fiatal az illető lényegtelen. Vannak bőven olyanok, akik csak azért vezetnek, hogy ne ázzanak el, vagy ne kelljen tömegközlekedni.



2021. máj. 24. 18:44
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
77%

#6 vagyok.

Ok. ne nézzük a járművek méretbeli eltérését.

Még a súlyát se vegyük figyelembe (bár a gyorsulásnál és a fékútnál jelentős az eltérés.

Talán még azt is tegyük félre, hogy 3-4 méter széles tükörsima zárt pályán lehet randalírozni vagy belvárosi csúcsforgalomba vagy beszorulva.

Maradjunk csak a vezetéstechnikánál.

Hogyan hasonlítod össze a kormánymozdulatokat?

A gokarton 180° faltól falig, egy személyautón viszont kettő és félszer körbeforog a kormány. Vagy pl. hogy fordulsz gázzal?

Egy személyautóban diffi dolgozik, a gokarton fix a hátsó hajtás(mintha 100%-os diffizár lenne alattad)

Gokarton mindent látsz, oda nézel ahova akarsz. Autóban A,B,C oszlopok, homlokfal és hátfal mögötti holttér, nem látod a kerekeket stb.

Szóval semmiféle módon nem tudod összehasonlítani.

2021. máj. 25. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

én valahol 25 éves koromban kezdtem el kamionozni, 5 évig csináltam de elég jelentősen mások a reflexeim mint az "átlag sofőröknek" az utakon, de ezt inkább csak ilyen dashcames balesetes videókból szűrtem le, meg hogy csomószor csak rajtam múlt hogy nem volt baleset... de nyilván én is hibázok, nem vagyok tökéletes, de nekem a munkám része hogy jól vezessek különben mehetnék a mekibe sajtbureszokat sütögetni.


Csak hogy egy példát említsek, a legtöbb sofőr előre néz, és ha valami történik, kijön eléjük valaki, akkor meglepődik, bepánikol és lehet hülyeséget csinál. Én ha bárhol vezetek, állandóan (!) nézek minden felé, veszélyforrásokat keresek, ha látok egy bekötő utat ahol jön egy autó, már rögtön azzal számolok mi lesz ha kijön elém, már előre vannak tervezve lehetőségek. És ez 0-24 be így megy ,ha fáradt vagyok, ha eső esik, ha békák esnek az égből... És ezt csak így lehet, máskülönben hetente lenne balesetem. Csak én egy hónapban vezetek 15 ezer km-t, egy átlag ember meg 100-at.

2021. máj. 28. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Van egy csomó olyan dolog, amit EÜ vizsgálaton nem is néznek, és nagyon fontos vezetésnél.

Pl a térlátás képessége, gondolom ennek hiánya igencsak bejátszik a baleseteknél.

Ismerősről tudom, hogy ami már a látómezején kívül van, ő azt nem veszi észre, amit én még igen.

És van jogsija. :(

2021. jún. 10. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

Egy megcsúszást biztos jobban megfognak, meg nem fékeznek 50-re rettegve minden országúti kanyarban, de a forgalomban vezetést nem lehet a pályán megtanulni. Az teljesen más tudás. Az ÜRES, ISMERT pályát faltól falig kiautózod, végig a határokat feszegeted, rajtad kívül csak a versenytársak vannak.

A forgalomban meg váratlan szituációk vannak, idejében fel kell ismerni a veszélyt, előre gondolkodni mások helyett, az országúton nem lengetik a kék zászlót annak aki lassú, viszont bármikor szembe találhatod magad egy előző gyökérrel.

2021. jún. 20. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

A gokartozás, esetleg akár Need for Speednél komolyabb autós játékokkal játszás (Gran Turismo, Forza és a társaik) annyit segíthetnek, hogy az alapvető fizikával már tisztában vagy, és a fizika bár eltér egy gokart és egy 1,5-2 tonnás autó esetében, azért az alap dolgokban erős a hasonlóság. Csúszik valamerre, már benne van a kezedben-lábadban hogy hogyan korrigáld. Vészhelyzet van, lehet hogy már benne van a reakció a fejedben és egyből tudsz cselekedni, nem csak nyomni egy féket aztán majd lesz valami, mint a legtöbben ha necces szitu van.


Szerintem kicsit bonyolultabb a kérdés, mert akik gokartoznak, sokat szimulátoroztak kis koruktól stb, nem feltétlen amiatt lesznek jobb sofőrök az autók és motorsport iránt nem érdeklődőknél, de legtöbb esetben így is jobbak lesznek.


1) Igen, veszélyhelyzetet, szélsőséges helyzetet valószínűleg jobban lekezel, aki sokat gokartozott / szimulátorozott, szimplán azért mert már találkozott a helyzettel más környezetben, a reakció viszont hasonló vagy azonos.


2) Ezek az emberek 99%-ban érdeklődnek az autók iránt, és szeretnek vezetni. Ha valaki valamit szeret csinálni, akkor azt legtöbbször jobban csinálja, mint aki nem szereti az adott dolgot csinálni. Szerintem főleg emiatt lesznek jobb sofőrök.

2022. okt. 17. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

Visszatérve a kérdéshez, azóta több videót, több témával kapcsolatos tartalmat láttam és az általam említett komoly váltós gokartokat több versenyző szerint nehezebb és nagyobb kihívás vezetni mint egy alacsonyabb kategóriás Formula autót.

Ezek alapján akkor szerintem nehezebb és jóval bonyolultabb mint a forgalomban figyelni a gyalogosokra, táblákra stb.

máj. 17. 07:20
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!