Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » (autós) Vezetéstechnikai...

(autós) Vezetéstechnikai tréningre ABS-sel, vagy anélkül érdemes menni?

Figyelt kérdés

Mitsubishi spacestarral mennék, de azon épp nem jó az ABS. Most menjek tréningre, vagy inkább miután megcsináltattam az ABS-t?


Egyik oldalt úgy gondolom, hogy akkor érdemes menni, amikor minden úgy működik, ahogy általában, másrészt viszont ABS nélkül jobban tudok tanulni a hibáimból, többet tanulok a kocsiról és a fizikáról.


Írsz kérlek egy rövid indoklást is? Köszi :)



2019. júl. 25. 19:08
 1/7 anonim ***** válasza:
52%

Azt tudod hogy mikor működik az ABS?

Normális vezetésnél , rendes fékezésnél nem is tudod , nem érzed hogy van ABS.

Csak ha satu féket nyomsz akkor avatkozik be.

2019. júl. 25. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Vezetéstechnikai tréningre csak hibátlan állapotú autóval érdemes menni. Ott vezetéstechnikát tanulsz: azt, hogy egy ritkán előforduló, szokatlan helyzetben mi a tennivaló. A megfelelő lépéseket csak így tudod jól begyakorolni. Ha az egyenes haladáshoz is "tartani" kell a kormányt a megütött váznyúlvány jóvoltából, a fék pedig 2-3 pumpálás után kezd csak fogni a rihes, eresztő gumi fékcső miatt, akkor nem fogod rendesen elsajátítani a technikát, amit kell, mert a folyamatos gányolással leszel elfoglalva.

Érdemes először az ABS-t rendbetenni és utána, jól működő autóval elmenni tréningre. Sokkal több energiád marad a helyes lépések begyakorlására, nem kell minden mozdulatot megbolondítani az autó trükkjeivel, utána pedig biztosabban fogod észlelni, ha újra elhagyja magát az ABS, mert megtanulod, hogy lehet felismerni a kezdődő megcsúszást.

2019. júl. 25. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

#1 én pontosan tudom, mi az az ABS, hogyan és mikor működik, általában motorozom, ahol igencsak fontos téma szokott lenni :) Viszont úgy látom a második mondatodból, hogy te nem tudod, mi történik egy vezetéstechnikai tréningen :P Kár volt magas lóra pattannod, mert magasról fájdalmasabb arcra esni.


#2

Köszi a válaszod, így lesz, szerintem is ez a jobb alternatíva. A csúszáshatárt most is elég jól érzem, mind kanyarban mind fékezés közben :) Volt olyan vészfékezésem, amikor végig pont ABS működési határán fékeztem (gyalogos hirtelen beszaladt elém). Most is próbálgattam a féket, ABS nélkül, és sikerült úgy fékeznem párszor, hogy csak nagyon halkan meg-megcsúszott a kerék, de szinte végig gurult.

2019. júl. 25. 23:01
 4/7 anonim ***** válasza:

"A csúszáshatárt most is elég jól érzem, mind kanyarban mind fékezés közben :)"

Azt te csak hiszed. Egy ilyen tréning során elég nagy meglepetések érik az embert, te sem leszel kivétel. Lehet, hogy pormentes, száraz aszfalton úgy érzed, jól találod el a csúszáshatárt, de a vízzel fellocsolt műgyantán úgy fogsz pörögni, mint a búgócsiga és néha csak a piruett végén jössz rá, hogy egyáltalán megcsúsztál.

Ez nem hiba, mindenki így van vele. Az ilyeneknek ott, a tréningen, biztonságos körülmények között kell megtörténniük, mert ha az első hóban sikerül letarolnod a szomszéd sávban álló kocsisort, az sokkal több problémát okoz.

2019. júl. 25. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Jogos, azt kihagytam, hogy "szerintem" :) A bátyám egyszer sem pördült meg, amikor először volt, ugyanezzel az autóval, ugyanezen a tréningen. Minden ment első nekifutásra. Az oktató picit meg is lepődött. Kíváncsi vagyok, van-e annyi érzékem, mint neki. Valszeg nincs.
2019. júl. 25. 23:24
 6/7 anonim ***** válasza:

Elvileg feltétel, hogy csak kifogástalan műszaki állapotú autóval lehet részt venni a tréningen és erről nyilatkoznod is kell írásban. Legalábbis a Hungaroringen így volt.

De pl ha gyárilag nincs ABS az autóban, az nem kizáró ok. Tőlünk pl megkérdezték az elméleti eligazításon, hogy valaki jött-e ilyen autóval, mert neki kicsit más instrukciókat adnak.

Amúgy én az ESP-n gondolkoztam, hogy kikapcsolom. Vizes műgyantás, rántópados pályán amikor működésbe lépett az ESP, az autó felkapcsolta a féklámpát. Az instruktor pedig a csoport minden tagja előtt nagy fellengzősen ordibált velem a rádión, hogy mekkora hülye vagyok, hogy mindig csak a féket taposom, mikor hozzá se értem a pedálhoz.

2019. júl. 29. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Ja, az ESP hasznos, de érdemes talán nélküle próbálgatni, ismerkedni az autóval. Kívülről is gyönyörűen látszik, ahogy működik.
2019. júl. 30. 11:27

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!