(autós) Vezetéstechnikai tréningre ABS-sel, vagy anélkül érdemes menni?
Mitsubishi spacestarral mennék, de azon épp nem jó az ABS. Most menjek tréningre, vagy inkább miután megcsináltattam az ABS-t?
Egyik oldalt úgy gondolom, hogy akkor érdemes menni, amikor minden úgy működik, ahogy általában, másrészt viszont ABS nélkül jobban tudok tanulni a hibáimból, többet tanulok a kocsiról és a fizikáról.
Írsz kérlek egy rövid indoklást is? Köszi :)
Azt tudod hogy mikor működik az ABS?
Normális vezetésnél , rendes fékezésnél nem is tudod , nem érzed hogy van ABS.
Csak ha satu féket nyomsz akkor avatkozik be.
Vezetéstechnikai tréningre csak hibátlan állapotú autóval érdemes menni. Ott vezetéstechnikát tanulsz: azt, hogy egy ritkán előforduló, szokatlan helyzetben mi a tennivaló. A megfelelő lépéseket csak így tudod jól begyakorolni. Ha az egyenes haladáshoz is "tartani" kell a kormányt a megütött váznyúlvány jóvoltából, a fék pedig 2-3 pumpálás után kezd csak fogni a rihes, eresztő gumi fékcső miatt, akkor nem fogod rendesen elsajátítani a technikát, amit kell, mert a folyamatos gányolással leszel elfoglalva.
Érdemes először az ABS-t rendbetenni és utána, jól működő autóval elmenni tréningre. Sokkal több energiád marad a helyes lépések begyakorlására, nem kell minden mozdulatot megbolondítani az autó trükkjeivel, utána pedig biztosabban fogod észlelni, ha újra elhagyja magát az ABS, mert megtanulod, hogy lehet felismerni a kezdődő megcsúszást.
#1 én pontosan tudom, mi az az ABS, hogyan és mikor működik, általában motorozom, ahol igencsak fontos téma szokott lenni :) Viszont úgy látom a második mondatodból, hogy te nem tudod, mi történik egy vezetéstechnikai tréningen :P Kár volt magas lóra pattannod, mert magasról fájdalmasabb arcra esni.
#2
Köszi a válaszod, így lesz, szerintem is ez a jobb alternatíva. A csúszáshatárt most is elég jól érzem, mind kanyarban mind fékezés közben :) Volt olyan vészfékezésem, amikor végig pont ABS működési határán fékeztem (gyalogos hirtelen beszaladt elém). Most is próbálgattam a féket, ABS nélkül, és sikerült úgy fékeznem párszor, hogy csak nagyon halkan meg-megcsúszott a kerék, de szinte végig gurult.
"A csúszáshatárt most is elég jól érzem, mind kanyarban mind fékezés közben :)"
Azt te csak hiszed. Egy ilyen tréning során elég nagy meglepetések érik az embert, te sem leszel kivétel. Lehet, hogy pormentes, száraz aszfalton úgy érzed, jól találod el a csúszáshatárt, de a vízzel fellocsolt műgyantán úgy fogsz pörögni, mint a búgócsiga és néha csak a piruett végén jössz rá, hogy egyáltalán megcsúsztál.
Ez nem hiba, mindenki így van vele. Az ilyeneknek ott, a tréningen, biztonságos körülmények között kell megtörténniük, mert ha az első hóban sikerül letarolnod a szomszéd sávban álló kocsisort, az sokkal több problémát okoz.
Elvileg feltétel, hogy csak kifogástalan műszaki állapotú autóval lehet részt venni a tréningen és erről nyilatkoznod is kell írásban. Legalábbis a Hungaroringen így volt.
De pl ha gyárilag nincs ABS az autóban, az nem kizáró ok. Tőlünk pl megkérdezték az elméleti eligazításon, hogy valaki jött-e ilyen autóval, mert neki kicsit más instrukciókat adnak.
Amúgy én az ESP-n gondolkoztam, hogy kikapcsolom. Vizes műgyantás, rántópados pályán amikor működésbe lépett az ESP, az autó felkapcsolta a féklámpát. Az instruktor pedig a csoport minden tagja előtt nagy fellengzősen ordibált velem a rádión, hogy mekkora hülye vagyok, hogy mindig csak a féket taposom, mikor hozzá se értem a pedálhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!