Ezek a sofőrök vezetéstechnikailag kicsivel jobbak?
Azok, akik fiatal koruktól kezdve gokartoznak és elég jól mennek erősebb gokartokkal, váltós gokartokkal lehetséges, hogy többet ki tudnak hozni egy necces helyzetből, mint azok, akiket totál nem érdekel az autóvezetés úgy en bloc?
Az, hogy nő, férfi, idős személy, fiatal az illető lényegtelen. Vannak bőven olyanok, akik csak azért vezetnek, hogy ne ázzanak el, vagy ne kelljen tömegközlekedni.
Szerintem leginkább azon múlik, hogy közúton normálisan vezet-e vagy sem.
Nyilván a reflexei jobbak, egy esetleges megcsúszást jobban tud kezelni. De aki szabályosan közlekedik az azért viszonylag ritkán kerül nagyon necces helyzetbe.
Ha valaki az utakat is versenypályának használja, abba kódolva van a baleset, már csak azért is mert a többi közlekedő alapvetően nem versenyzéssel számol.
NYilván akit totál nem érdekel a vezetés és nincs elég rutinja, tapasztalata sem ezáltal, az a másik véglet. Ott már szimplán a tapasztalás hiánya is érződik. Hiszen ha az ember szimplán csak vezet, sokat jön-megy már azzal is megtapasztalja a legtöbb lehetséges "szituációt".
Maga a kérdés így ebben a formában értelmetlen, hiszen akit "totál nem érdekel az autóvezetés" attól még a reszketőkezű Pistabácsi is jobban vezet a 30 éves Dáciájával.
Különben ha valaki jó a forgalomtól elzárt gokart pályán -ahol a KRESz-t hírből sem ismerik- nem biztos, hogy a közlekedésben is megállja a helyét.
Eleve más dolog egy másfél méteres földöncsúszó hokedlit vezetni csak azzal a céllal, hogy mindenkit megelőzz, és megint más egy tonna fölötti önsúlyú, 3 méternél hosszabb bádogkasztnival manőverezni, figyelve lámpákra, gyalogosokra, járdaszegélyre,....stb.
Szóval így ebben a formában, elég rosszul megfogalmazott a kérdésed.
Ezt én nem feltétlenül látom így. Nyilván teljesen más a kettő. A gokart egy kicsi jármű, amiben semmi kényelem sincs. Ráz, hangos, a földön van gyakorlatilag stb. míg az autó egy luxus fotel hozzá képest mindenféle tökéletes szigeteléssel. Viszont a parkolástól, gyalogosoktól eltekintve, a belvárosi forgatagon kívül majdhogynem egyforma. Egy kanyargós, vagy egyszerűbb útszakaszon nem érzem azt, hogy Nissan Micrat vezetek vagy S Mercit, vagyis nem foglalkozok azzal, hogy 2800 mm hosszú vagy 4855 az autó. Ugyanúgy lehetséges egy felbukkanó akadály amit ki kell kerülni, vagy ugyanúgy megcsúszik az autó is, mint a gokart. A másik pedig, lehet, hogy egy Skoda Fabia például egy normális méretű autó 75 lóerővel, amit egyedül jóformán meg sem bírok mozdítani, (a megtoláson kívül) viszont a gokartot egy ember egymaga arrébb teszi, és mégis 15-20 lóerő, vagy több, egy komolyabb gép esetén.
Szóval még egyszer is, nyilván nem a városi lámpás, parkolós, zebrás, centizős vezetést próbáltam párhuzamba vonni, mert egyértelmű, hogy más.
Én nem hiszek a csodákban, a sztorit meghagynám Hollywoodnak.
Reálisan belegondolva: akik gyerekkoruk óta gokartban ülnek, ez az életük, annál teljesen mindegy hogy az autó kezeléséről, a mechanikai működéséről vagy a forgalom átlátásáról beszélünk, őket ez érdekli, ezzel annyit foglalkoznak vele amennyit tudnak, egyértelműen sokkal jobbak egy olyannál aki azért autózik mert kényelmesebb mint a buszozás.
Hát persze!
A való életben sokra lehet menni a ballábas fékkel, meg a fékezés közbeni gázfröccsökkel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!