Teljes motorgeneralnal ha a szerelo maganak vegzi mennyi agyagkoltsege lehet?
Jogos, nem szigorúan motorra vonatkozik a 300. Megnézem a papírt amin a rendelés föl van írva, volt benne egy 40 E forintos kuplung is.
Csavarok 30
LÁNC 50
Forgattyus ház tömítés 25
Hengerfej tömítés 50
Szelep fedél tomítés 10
Szelep szár szimeeing 8
2 pumpa 50
Gyertya 4* 7
Olaj + szűrő 20
Ha a legpontosabb árat szeretnéd megtudni akkor összeírod hogy egy motorgenerálnál mi az amit mindenképp cserélni kell. Megnézed az adott motortípust hogy az adott alkatrészeknek mi a cikkszáma és neten böngészve nézed az árakat, összeírod és összeadod és látni fogod a végösszeget. Van ami kegyetlen drága,egyes tömítések, pumpa, vezérlést szettbe cserélünk nem csak a szíjat vagy láncot hanem összes görgő, fogaskerék, tömítések abból az összeset ami a motorhoz tartozik. Aztán hengerfej rendberakása 100-150 ezer Ft között bármennyi is lehet. Tömítések nem olyan drágák hozzá de azt is érdemes cserélni. Aztán motorolaj, olajszűrő, ezt érdemes akkor megejteni amikor a motor már az autódban van.
Egy hozzáértő szerelő ezen nem sokat keres, tehát ha csak a szerelési díjat akarod megspórolni plusz a motor ki-be szerelését amit általában külön számolnak el, meg persze hűtőfolyadékot is le kell engedni, újat bele például, jó az nem tétel érte, de vannak olyan autók ahol legalább a fél autót le kell bontani ehhez, meg azoknál már javasolni szokták a váltó felújítását vagy csak simán a kuplung. kinyomócsapágy cseréjét. Esetleg az önindító felújítását ha már úgy is ki van kapva. Az üzemanyag ellátó rendszert is illendő minimum átnézni ha ennyire hozzáférhető lesz és ott is minimum egy szűrő cserét megejteni. Persze ezek a mellékes munkák nem kötelezőek, csak javasolni szokták ha már széjjel van kapva az autó. Persze ha mindent te magad csinálsz esetleg néhány üveg sörért cserébe pár havert megkérsz hogy segítsenek akkor ezeket a plusz díjakat megspórolod, de egy motor generál így is sokba fog kerülni, főleg az anyagár. Ha kedvezményesen megtudod szerezni akkor jó vagy.
2 éve 1.3 CDTi motor, gyűrűzés, hajtókar csapágyak, vezérlés, hengerfej felújítás 210e Ft anyag.
Ebből közel 70e Ft a hengerfej felújítása volt, 2 db beletört izzítógyertya kivételével együtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!