Új autó vagy 15-20 éves teljesen rendbe rakva? Mi éri meg jobban anyagilag? Melyikkel lesz kevesebb probléma?
#16 miért kéne kicserélgetni ezeket? a 30 éves autómon eredeti a fékcsövezés. na?
Ami nem romlott el, azt ne javítsd.
Nekem sose volt gondom ilyennel.
Oké, van egy öregebb, na azon már részben volt cserélve a fékcsövezés.
#22
"21-es, ez igaz, csak ez mind időzített bomba, hidd el, nem eggyel találkoztam eddig."
A fékcső nem időzített bomba. Nem egy pillanat alatt lyukad át. Évekbe telik, amíg a korrózióvédelem megsérülése után elvesztheti a törmörségét. És ha a tulaj nem is figyel rá, a műszaki vizsgán szóváteszik.
Viszont a hibátlan 20 éves csöveket felesleges, sőt ártalmas kicserélni valami utángyártottra. Ami 20 év alatt nem kezdett korrodeálódni, az jobb, mint egy bizonytalan új.
A gumi fékcsöveken is látszik, ha a külső réteg elkezd repedezni és cserélni kell. A belső, amit nem érnek környezeti hatások akkor még jó darabig biztonságos.
24-es: "A fékcső nem időzített bomba. Nem egy pillanat alatt lyukad át."
Nem, nem egy pillanat alatt. Csak éppen a karosszéria felőli oldalát (ami jellemzően még dörzsölődik is), illetve bizonyos részeit még szemrevételezéssel sem fogod sosem látni, mert egyszerűen nem látható. Amiről írsz, azok a látható részek, de az nem a 100%, csak egy része.
Másik: írod, hogy utángyártott. A fém/rézfékcső gyárilag is sokszor 10m-es tekercsben van, és a szervizben kell kialakítani a fittingeket. Amit megveszel tekercsben bárhol 10m-es rézfékcső, az ugyanaz lesz, mint amit gyáriként adnak, ebben nagy trükk nincs, ugyanazt azt az átmérőt figyelembe véve.
Gumi fékcsövek valóban jól felmérhetőek, azokat jellemzően 5-10 évente cserélik is gyakran az autókon, már csak az egyszerűségük miatt is.
#25
" a karosszéria felőli oldalát (ami jellemzően még dörzsölődik is)"
Szerintem nem dörzsölődik. A fém fékcső műanyag bilincsekkel fel van fogatva, nem mozog a karosszériához képest. Emellett a korrózió megindulásának egyik oka a felpattanó kövek okozta sérülés. A karosszéria felőli oldalon ez kizárt. A másik lehetőség a korrózióvédelem általános gyengesége. Akkor az mindenütt láthatóvá válik.
"Gumi fékcsövek valóban jól felmérhetőek, azokat jellemzően 5-10 évente cserélik is gyakran az autókon"
Jelentkezzen az olvasók közül, akinak 5 vagy akár 10 év után cserélték a hibajelenséget nem mutató fékcsöveit. Én rendes, nem pénzes vizsgára szoktam vinni a 19 éves autómat és soha fel nem merült a gumi fékcsövek cseréje. Pedig az Autóklubnál minden apróságért szólnak.
#27
"Szerelőként sokszor cserélünk 10 évnél fiatalabb autókon is gumifékcsöveket, ebben szerintem semmi meglepő nincs."
Ez természetes, ha elkezdenek repedezni vagy kipúposodnak.
De a kérdés, amin vitatkozunk, nem ez volt. Hanem az, hogy HIBÁTLAN gumicsövek cseréje előfordul-e csak azért, mert az autó 5 éves? Vagy mert 10 éves.
#29
"Hibátlant persze, hogy nem cserélünk"
Akkor egyetértünk, hogy akár a 19 éves autón is megfelelő az eredeti fékcső, ha nem mutat hibajelenséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!