Új autó vagy 15-20 éves teljesen rendbe rakva? Mi éri meg jobban anyagilag? Melyikkel lesz kevesebb probléma?
#11 csak azt felejted el hogy a mazdák már a gyártósoron rohadnak sajnos.
lehet ezt is minuszolni, de a tények makacs dolgok.
#13 nem hinném hogy az újabb kevésbé rohadós.
Amúgy sajnálatos mert műszakilag tökjó kocsikat csináltak, de manapság minden el van baxva.
Imádom a japán gépeket, de 2000 utániból elég kevés van ami kéne.
Olyan autó, ami 15-20 éves, és teljesen rendbe van rakva, az vagy nem létezik, vagy úgy nevezik, hogy restaurált.
Mert ki áll neki pl. a teljes fémfékcső rendszert kicserélni? Ki áll neki a lemez tartókonzolokat (pl. váltókulissza) mindet kicserélni? Ki áll neki a teljes elektromos kábelköteget kicserélni?
Senki. Egy 20 éves autónál pedig ezek már csak a koruk miatt is folyamatos hibaforrások lehetnek, tetszik vagy sem, erre fel kell készülni. Ennek tükrében értem a "teljesen rendbe rakva" kifejezést.
Én újat vettem 19-éve és azóta azt használom. Ez egy vegyes taktika. Olyan, mintha 5 évenként lecserélném egyre öregebb használtra. De megbízható eladótól (magamtól) és átírási költségek nélkül.
Soha nem készíttetem fel szerelővel vizsgára. Csak elővizsgás vizsgára viszem az Autóklubhoz. Egyszer fordult elő, hogy nem kapta meg azonnal a műszakit.
Teljesen megbízható.
Statisztikailag nyilván az új autó fog kisebb eséllyel elromlani. Hiszen még minden alkatrésze új. Sokára fog elkopni, elfáradni benne bármi is. Ami egy 15-20 évesről nem mondható el. Lehet hogy ma rendben van, nincs semmi hibája, de mivel nem látsz bele minden alkatrészbe és nem cserélsz rajta ki mindent az utolsó csavarig vadonat újra, ezért lehet hogy pont holnap fárad el benne valami.
Én 3 éve vettem új autót. Bízom benne hogy csak egyedi eset és pont én voltam olyan peches, hogy belenyúltam a tutiba, de elég sok gond volt már vele. De annyi előny így is megvan, hogy ezeknek a dolgoknak a javítása a garancia miatt nekem egy fillérbe se került, csak a bosszúság, foglalkozni kell vele, sokadjára szervizbe vinni, addig buszozni, taxizni, stb.
Nekem személy szerint a turbómotorokkal sincs semmi bajom. A popómat verném a földhöz örömömben, ha egy autón a turbó lenne az egyetlen alkatrész, ami el tudna romlani. 2005 óta csak turbós autóim vannak. Volt használt is, most új. Soha egyikkel sem volt gond a turbóval, vagy a turbóval összefüggésben lévő alkatrészekkel.
Én egy régi jó állapotút vennék a kínálat legtetejéről, de csak azért mert a régebbiek stílusa és formavilága jobban tetszik.
Ja, meg azt tudom magam is javítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!