Hogyan lehet megtépett kerékcsavarokat kitekerni?
Üssél rá a csavarokra valamilyen nagyobb kalapáccsal (2 kilós) néhány izmosabbat és utána próbáld. Ha nem megy irány egy gumis.
#2
A kúpot nem szabadna semmilyen kenőanyaggal kenni és a legtöbb típusnál a menetet is tiltják gyárilag, mert a megadott nyomaték száraz menetre vonatkozik.
#3, és akkor törnek el a túlhúzott csavarok....kérdező fetrengene a gyönyörtől, ha kerékagyakat kellene cserélnie.
Lehet a meneteket nyugodtan kenni, csak akkor más a lehúzási nyomatéka.
De elmondom, ha csak a felére vannak lehúzva a kerékanyák, akkor se fog kihullani a kereked...
Kérdező, krovafej, rá toldó, abba egy szár, majd arra rá a kertből guberált 5 méteres vascső megteszi erőkarnak.
Ha így nem jön le, akkor sehogy.
#4
Attól, hogy ráütne a csavarra? Miért törne el?
#3:
#2 vagyok, 33 éve vezetek, és intézem a kerékcserét. Mindig rézpasztával.
Egyszer nem lazult le. Viszont mindig meg lehetett könnyen indítani.
33 évi tapasztalatom vs. ismeretlen fórumozó véleménye, szerinted melyiket fogom elfogadni?
#7 Senkit nem érdekel, hogy mióta vezetsz. #3 csak annyit mondott, hogy gyári előírás szerint nem szabad kenni és ez valóban így van, ha pusztán a szabályokról beszélünk, akkor tilos kenni, autószerelőknek konkrétan tanítják, hogy tilos. Az, hogy te hogyan csinálod, meg hogy neked ez így jó volt 33 évig, az egy teljesen más téma, amit senki nem kérdezett.
#6 El tud, de nem valószínű. Attól függ, hogy miért nem indul a csavar. Ha szét van tépve, akkor olyan feszültség lehet benne, hogy ütésre elpattant. De 99%-ra veszem, normálisan lett az meghúzva, csak felrohadt, ebben az esetben nem fog törni. Viszont még így sem ajánlanám az ütést, mert a kerékcsapágy nem fogja szeretni. Ami így fel van rohadva, ahhoz már nem elég a kocogtatás, ha még odavág neki az ember, akkor elüti a csapágyat.
Egyébként nálam is +1 a vascső. Dugókulcs, fix hajtószár, cső. Csak vigyázni kell le ne forduljon a dugó a csavarról, mert utána nem lesz ember a Földön, aki leszedi. Pl. valaki támassza közben lábbal.
#8
Az ütésnek pont az a lényege, hogy a túlhúzás által összefeszült meneteket és kúpot az ellentétes irányú ütőerő egy kicsit feloldja.
Sok száz ilyen csavart szedtem már ki, de ettől még sosem tört el egy sem és a kerékagycsapágyak is bírták. Bár ez utóbbit sosem teszteltem kilométerre.
Jó dolog a vascső is a hajtószárra, de igen könnyű vele eltörni egy dugókulcsot, vagy elgörbíteni a hajtószárat és ha az egy márkásabb szerszám, rögtön csináltunk pár ezer Ft mínuszt.
Azr el kell fogadni, hogy a kudarc elofordulhat. Lenyalhatod a csavar fejet. Ez benne van.
Gumisnal mindig mondd, hohy nyomatekkulccsal huzzak meg.
Egyebkent nem veletlenul cserelek felnistul evente. Sajat nyomatek kulccsal. Egyszer valamelyik gumis tonkrevagta a szinte uj gumimat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!