Valami kattog a motortérben, mi lehet az?
Szóval olyan problémám van (már 1x régebben kiírtam a kérdést, csak most videó is van), hogy amikor beindítom az autót, akkor egy csörgő-zörgő hang jön elő, és egy idő után egyik pillanatról a másikra elhallgat. Ha valami komolyabb baj lenne, mondjuk láncfeszítő vagy valami menne tönkre, akkor az állandóan szólna, nem? Megpróbáltam felvenni a hangot, egyedül voltam szóval muszáj volt lerakni a telefont, mert kis gázadásra jobban lehetett hallani.
Itt a videó, a hang nem a legjobb, de 1:17 nél tisztán lehet hallani, egy egyszer csak elmúlik minden, és szép hangja lesz. Ha nem állítom le a motort nem jön többé elő a csörgés, csak a következő indításnál...
https://www.youtube.com/watch?v=qiao-6CSn_k
nem vagyok szakértő, de nem lehet hogy ez valamilyen olajnyomás probléma? Úgy értem lehet tényleg a vezérmű lánc, de a feszítők olajnyomással működnek, ha valami miatt esetleg késne az olajnyomás, akkor az megmagyarázná a dolgot nem?
Valahol azt írták, hogy az olajszűrő házban elvileg van egy rugós szelep, egy műanyag rúd, ami szabályozza az olajnyomást, most cseréltem benne olajat, és nem rémlik hogy bármi is lett volna az olajszűrő házban, csak a filter volt benne, vagy lehet én vagy az előző tulaj vagy valami szervízben véletlen az olajszűrővel együtt kirántották, és eldobták...
Nekem ez ugy hallatszott mintha a szelepek szólnának benn. Én a hidrotőkére tippelnék hogy időbe telik neki mire felveszi az olajat de ehhez személyesen kellene ottlenni.
De ha felmelegíted üzemhőmérsékletre es járo motornál lecsavarod az olajbeöntöt ha füstöt latsz onnan vagy a nivo pálvlca tokjából az mar sokmindent elmondana a motor allapotárol . Szerintem ennek nincs koze a vezérléshez
Itt egy angol cikk, ha minden igaz a te problémádról: [link]
Láncfeszítő problémát írnak. Minden harmadik ilyennek ez a baja, ha igaz.
igen tudom hogy mindenki erre gyanakszik, de ugyan úgy visszajön a probléma rövid időn belül, nekem is cserélve lett a komplett szett 5000 km-el korábban, szóval más lesz a probléma. Találtam egy videót ami azt mondja, hogy az olajszűrő házban van egy visszafolyás gátló szelep, ha az elromlik akkor mindig visszaereszti az olajat az olajteknőbe, és ezért telik időbe míg felépül az olajnyomás, csak persze szelepet nem árulnak külön, csak a komplett házzal együtt, úgyhogy ebayről kell kínából rendelnem a szelepet, kb 1000 ft-os alkatrész, egy próbát megér.
(Ha valakit érdekel "Engine Oil Cooler Filter One Way Valve")
De azért ha konkrétan valaki találkozott ilyennel, és valahogy sikerült megoldania nagyon hálás lennék ha megosztaná :D
Köszi a válaszokat amúgy !
Nem túl híg olajjal járatod a motort?
Dízelnél vigyázni kell, alapjáratról nagy nyomaték, van, aki belelocsolja az 5-30-at is.
Mondjuk ezek az opelek macerásak, ha sűrűbbet raksz bele, a láncot nem fogja kenni, ha hígat, amit írnak hozzá, akkor meg csapágyas lesz a motor.
A láncos benzinesnél ugyanez a helyzet, na nálam ilyenek miatt szerepelt le az Opel. :(
Visszacsapó szelep az olajkörben, indítás után ha rossz, akkor is 1 percen belül el kéne érni az olajnyomást minden alkatrésznél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!