P21W izzó (nappali menetfény az autómban) polaritáshelyesen hogyan kell bekötni?
Az izzószálas izzóknap persze tök mindegy, azok világítanak így is, meg úgy is, de a LED-esek már nem mindig. (Minek is tennének bele egyenirányítót, ha lehet tudni a bekötés polaritását.) Az én autómban a nappali menetfénynél az ittó oldalsó palástján kapja a pozitívat, az alsó kis bütykén a negatívat. Lehetséges, hogy fordítva van bekötve valamiért? Számomra az lenne a logikus, hogy az oldala érintkezik a testtel (tehát oda kapja a negatívat), és az alsó kis érintkezőra kapja a pozitívat.
Vettem egy LED-es izzót, és az csak ilyen (palástra megy a test, kis bütyükre a pozitív) polarizással hajlandó világítani, tehát nem működik az autómban.
Az autó polaritásával van itt a baj, vagy az izzóval? Esetleg van olyan LED-es izzó is, ami az én autóm polaritásával működik, csak rosszat vettem?
Egyébként nappali menetfénynél szabad LED-es izzót használni, ha eredetileg izzószálas volt az autóban? (Nem tompított fényszóróról beszélek, és nem is távolságiról, csak a mezei, sima nappali menetfényről, amit nem használ az ember sem éjjel, sem rossz látási viszonyok között.)
ittó = izzó
polarizással = polaritással
Mi szabálytalan? Az autóm polaritása (bizonyára az is), vagy LED-es izzót használni nappali menetfényként?
Ha az utóbbi, akkor miért? Nem fényszóróról beszélünk, hanem egy olyan izzóról, ami kevésbé romlik el (ergo jobb láthatósábot biztosít), mint az izzószálas (ami sok hőt termel, és egy idő után elég), és kevésbé eszi az akkumulátort is (mert huszon wattok helyett 2-3 W-ot fogyaszt csak). Elfogadom, hogy ez szabálytalan valamilyen jogszabály szerint, de az okára/logikájára azért kíváncsi lennék.
"Egyébként nappali menetfénynél szabad LED-es izzót használni, ha eredetileg izzószálas volt az autóban?"
Elméletben nem szabályos, de a viszonylag homályos vetítési képet adó világítások (nappali menetfény, reflektor, helyzetjelző, index) miatt kb. soha senki nem fog szólni... ugyanakkor tompított, ködfényszóró, statikus kanyarfény már más, ott a vetített képnek precízebbnek kell lennie amit egy izzó->LED cserével elvesztesz.
Azért amikor csinálod, a vetített képet nagy vonalakban ellenőrizd (pl. állj 1 méterre a faltól és nézd meg hogy változik-e a csere után jelentősen).
Nem tudtam, hogy értetlenkedésnek számít megkérdezni, hogy "mi az oka" valaminek... Én kérek elnézést sűrű hajongások közepedte! Innentől a kesztyűtartóba sem merem beszerelni, sőt a kesztyűtartóból is kidobom a papírdobozával együtt, mert (jobb magyarázat hiányában) bizonyára a sátán (de legalább is Soros) izzója minden, ami LED-es! :)
De komolyan, aki tudja, hogy mi lehetett a jogszabályok megalkotóinak a fejében, amikor ezeket a tiltó sorokat iPad-re vetették, az igazán adhatna magyarázatot a jeleségre. (Fényszóróra nem kell, azt még én is értem, hogy miért nem jó úgy.)
Ill. továbbra is kérdés számomra, hogy: az én autóm most akkor rosszul van összerakva, ami miatt fordítva van benne apolaritás? Esetleg ez egy szándékos védelem az olyan hülyék ellen, mint én, akik LED-es izzót akarnak berakni oda, ahova az nem való?
a gyári nappali menetfényről mit ír a gépkönyved? Nem véletlen, hogy LED nem jó cserének. Jó az autód, szándékosan ilyen a polaritás.
21W-os nappali menetfényről még nem is hallottam. Úgy tudom, csak fehér fényű lehet a nappali menetfény. A 21W-os az valószínű hagyományos wolfram izzó(bár ha gyári, akkor átmegy a vizsgán)...az én nappali menetfényem fehér, 2x3W.
"De komolyan, aki tudja, hogy mi lehetett a jogszabályok megalkotóinak a fejében, amikor ezeket a tiltó sorokat iPad-re vetették, az igazán adhatna magyarázatot a jeleségre."
Elsősorban a magyar törvényhozás poroszos hozzáállása. Hogy semmit sem szabad, csak esetleg azt, amit a törvény kifejezetten kötelezővé tesz.
Másodsorban meg az, hogy a hatóságoknak minden a legegyszerűbb legyen, akkor is (ez nem erre az esetre vontakozik), ha az gazdasági kárt okoz.
Mindezt egyesítve: a rendőrnek a helyszínen semmiről se kelljen a józan ész segítségével döntenie, hogy az jó-e vagy rossz. Megmaradhasson a papírok és feliratok vizsgálatánál. És ugyanez igaz még a vizsgáztató állomásokra is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!