Hátramenetben fordulékonyabb az autó?
Nem biztos, hogy jobban fordul. Elsőkerekes hajtáslánc esetén van rá esély, hogy hátramenetben szűkebb íveket tudsz rajzolni: hirtelen gázadásra vagy kuplungrugdosásra kipörögnek a hajtott kerekek (leginkább az ívbelső), keresztbeáll az eleje, ami akkor éppen a hátulja és megvan a szűk ív. Hátsó- vagy összkerekes hajtásláncnál ez nem működik, ott a hajtási befolyás csak növelheti a sugarat.
Viszont a hátramenet megtéveszti az embert, másképp érzékel mindent. Eleve a tolatás is érdekes az alapvetően előremenetre berendezett autókban, a hátsókerék-kormányzás pedig tovább bonyolítja a helyzetet: a targoncásokat leszámítva senki sem ehhez szokott, az egyszeri "úrvezetőt" meglepi a szokottól eltérő geometria.
Ahogy korábban is elhangzott, ugyanazon az íven fordul, tehát ilyen szempontból nem fordulékonyabb.
De pl. merőleges parkolásnál könnyebb hátrafele beállni. Miért? Mert először berakod a hátulját a két szomszédos autó közé és utána iránybaállítod az autót. Az irányba állításhoz a kívül levő első részt kell oldalra mozgatnod, amire a kormányzott első rész alkalmas.
Előre beállásnál az elejét nem tudod mozgatni, mert már a szűk helyen van a hátulját meg azért nem, mert a kerék nem kormányzott. Ezért pl. halszálka vagy merőleges parkolásnál már akkor irányban kell állni az autónak, amikor az eleje beslisszol a résbe. Ehhez pedig szélesebb út kell kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!