A gyárinál nagyobb kerékkel lomhább lesz az autó?
Valóban igaz ez?
Valamint, csökken a menet teljesítménye?
Nagyobb kérek, több megtett út azonos fordulással, nem?
Például egy autó felni mérete gyárilag 16, helyére bekerul egy 19-es peres gumikkal ami egyben 3-4 cm-rel szélesebb is.
Tapasztalatok?
De ha ugyan annyi idő alatt ugyan annyit forgatom a traktor kereket, mint a robogó kereket, akkor egy robogó kérek 30 másodperc alatt megtesz mondjuk 100 métert és 30x fordul át a kérek , addig a traktor kerek megtesz 200 métert és ugyan ugy 30x forgatom meg.
Gyenge példa tudom.
Tehát akkor növelhető a vég sebesség ezáltal? Vagy hülyeség?
nézz utána ennek a peres gumi dolognak.
Nen a felni átmérője számít, hanem a teljes kerék külső átmérője
A kerék átmérője az a felni átmérője plusz a gumi oldalfala együtt.
Ha a nagyobb felnire kisebb oldalfalú (peres) gumit raksz (váltóméretet), akkor nem változik a kerékátmérő, tehát az áttétel ugyanaz marad.
A kerék súlya (pontosabban a tehetetlenségi nyomatéka) nagyobb lehet, ezáltal nehezebb megforgatni, vagyis valamennyivel lomhább lehet.
nő a gördülési ellenállás
nekem most csak szélesebbett adott a gumis de átmérő ua, viszont 155 helyett 175 pár cseppel megdobta a fogyasztást a motor kicsit de megérezte, cserébe kanyarokban stabilabb a vaskos kerék mint a virsli kerék
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!