Miért jó a gyárinál nagyobb felniket rakni a kocsira vékony gumikkal?
Te kérdeztél, ebben mi olyan érdekes? Nem én vagyok az egyedüli ilyen téren
Itt egy kép, amin ugyenezek a felnik vannak a kocsimon
Felni felújítással foglalkozom párommal. Imádom mikor egy kopaszc!g@ny fíling gyerek hozza a 18as BMW felnit sz@rrá rágatva hogy tesó megcsinálod 10ezerért?
Én imádom az ilyen b@xottnagyfelnit mert attól a p0cs0m is no 10 centit hulyeket. Én meg élek belőlük :D szerencsére hoznak normális felniket is azokat normális áron csinálom. Az ilyen gy0kereknek min 30%al több.
a kérdésre válaszolva: minél nagyobb átmérőjű egy kerék, minél keskenyebb talajt érő felülettel, annál könnyebben gurul..
de..az autóknál egy picit más a helyzet..a gyárak(illetve a konstruktőrök) nem véletlenül tesznek egyre nagyobb átmérőjű kerekeket a mai járgányokra..de ezek bizony igen precíz hangolást kívánnak a futómű más egységeivel, valamint a kocsi súlyával összhangban.
nem tanácsos otthon csak úgy cserélgetni, mert hú de kafa...
régebben nem véletlenül használtak óriási átmérőjű kerekeket a lovas-kordékon, illetve a homokfutó bricskákon.
például a 10"-os Mini Moris kerekei semmi esetre sem ide valók.
Ménél keskenyebb a gumi oldalfala annál kevésbé ballonos. Azaz jobban ráz, kevésbé komfortos, viszont kanyarokban is kevésbé deformálódik a gumi, kevésbé lesz billegős az autó, nő a kanyarstabilitás. Valamint általában az 17-19+"-os felnire való gumiknak a szélessége is elég jelentős, ami megint csak a kanyarokban a stabilitást növeli.
Ez egy versenyautónál hasznos. Normál utcai autóknál majdnem teljesen felesleges.
A 12 éves Opelemen is 17"-os kerekek vannak gyárilag. Nekem már ez is olyan határeset. Időnként, rossz úton lehetne komfortosabb. De csak ezért nem adom el a gyári felniket és veszek másikat.
Az ilyen bojrészer hülyegyerekek meg erre a típusra felrakják a 19"-os OPC felnit is (a használt kínai linglong gumival, mert normális gumira már nincs lóvé), mert az a menő és arra csúsznak le a diszkóban a bugyik. Közben meg az agyukat rázza szét a kocsi, ha nem tükörsima az aszfalt, de az nekik mellékes. :)
"2 es persze :D amugy vannak olyan autok aminek gyárilag 19 est teaznek fel de gondolom ahhoz is tervezik a futóművet, teleszkopokat stb nem ?
"
Egy rakás autó van, ami gyárilag 2-3 méterű felnivel jött ki ( pl az E38 7Jx16-tól 10Jx19-ig vagy az E39 6,5Jx15-től 8jx18, de a sima Focus is rendelhető volt 18-as felnivel már 10 évvel ez előtt is stb), vagyis manapság már mindegyik autó ilyen. Szinte bármelyik kocsi rendelhető gyárilag 15-től 18-ig bármivel és ha gyárilag rendelhető akkor alkalmas is arra, hogy azzal közlekedjenek vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!