A gyárinál 10mm-rel nagyobb ET-számú felnit használva ez mennyire fog érződni az autó kormányzásakor?
Állítólag negatívan befolyásolja a kormányzást a gyári ET számtól való eltérés.
Az új felni minden más paraméterében megegyezik a gyárival.
Bentebb lesz a kerék.
Én 10mm-t sokallom de ha elfér akkor nem gáz. ET43 helyett használok ET38-at. 5mm-el nálam kintebb van a kerék de még így se venni észre különbséget.
Még egy vérbeli profi pilótának is nagyon sokat kell ahhoz vezetni, hogy egy ilyen felnicsere után azt mondhassa: "ezt a kanyart mindig 74-el vettem be, de az új felnikkel, már 79-el is ugyan úgy elfordulok" :D
Mert nagyságrendileg kb. ennyit jelent(het) egy 10 milliméterrel eltolt felni használata.
Szóval az utcai forgalomban semmi változást nem fogsz észrevenni.
Reggel az volt a kérdésed mi van ha nagyobb, most az hogy mi van ha kisebb.
A válasz ugyan az.
Az ET lehet kisebb vagy nagyobb. Ma már mindkettő említésre került, és harmadik alternatíva nincs, szóval remélhetőleg elfogytak az ezzel kapcsolatos kérdések.
Halleluja!
:D
Köszi a válaszokat!
Összefoglalnám a válaszokatEgyik dolog tehát az esztétika, hogy a keskenyebb nyomtáv kevésbé néz ki jól. A másik, hogy kanyarban ugyebár a kisebb nyomtáv kisebb sebességet tesz lehetővé.
A harmadik következmény viszont a kormánylegördülési sugár megváltozása. Ez állítólag befolyásolja a kormányzási tulajdonságokat, stabilitást és az egyenesfutást. Erre is kiváncsi volnék a tapasztalt emberektől, hogy milyen mértékben.
"kormánylegördülési sugár"? :D
Bizonyára van ilyen, bár én még nem hallottam még róla.
Írd már le légyszíves, hogy pontosan mi is ez, és miként tudja befolyásolni az egyenesfutást?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!