Az autoba toltott fagyállo tartalyba levo folyadek huti is az auto motorjat a tulmelegedes ellen? Vagy a hutesnek kulon tartalya van?
#2 félig igaz amit írsz, mert oké, hogy nem fagy meg nyáron a víz, de rozsdásodást nem gátolja, mint a fagyálló, ezért mindig fagyállót kell használni, ha jót akarsz.
Kérdésre válaszolva, a kiegyenlítő tartályba töltöd a fagyállót, onnan keringeti a motor a radiátorba és mindenhova, ahol szükség van rá. A termosztát szabályozza, hogy mindig optimális legyen a hőfoka a motornak, és addig nem nyit ki, amíg nem éri el az optimális hőt. A hideg motor nem tesz jót az élettartamának, ezért nem tapossuk neki hidegen.
Kicsit egyszerűsíteném, hátha a kedves kérdező még nem érti.
A motort a hűtőfolyadék hűti. Fagyálló hűtőfolyadék.
#2: rozsdásodás gátló és kenő hatása is van a hűtőfolyadéknak.
Két tartály van az autóban, ami fagyállót tartalmaz(hat):
- ablakmosó
- hűtő
ez a két folyadék teljesen más jellegű, nem keveredik. Az abalakmosót a szélvédő és esetleg a fényszórók mosására használja az autó, míg a hűtőfolyadékot a motorblokk hűtésére és az utastér fűtésére.
A hűtőfolyadék ioncserélt víz meg fagyálló keveréke.
Télen nem csak a fagyást akadályozza meg, ahogy a nevében is benne van, hanem a hűtőrendszer részeinek a vízkövesedést, korrózióját is gátolja. Ezért télen-nyáron ezt kell használni. A fagyálló tulajdonsága egy a sok közül.
" Viszont felmerult bennem a kerdes,hogy lehet hogy a nyari hutessel kapcsolatba talan van meg egy tartaly amirol nem tudok. Mert mostanaba piszok modon melegszik a motor."
Nincs ilyen tartály.
Részben jogos, hogy beindul a ventillátor. A városi araszolásban kicsi a menetszél. Az autó terhelése közepes, mert időnként álló helyzetből fel kell gyorsítani. Emellett a klímaventillátor vagy a közös ventillátor attól is beindul, ha klímát használsz.
Az, hogy folyamatosan jár a ventillátor, de a motorhőmérséklet nem emelkedik, azt jelenti, hogy a hűtőrendszer a képességei határához közel dolgozik.
Ennek oka lehet:
- a hűtő sok bogarat piszkot szedett össze (Slaggal le kell mosni. Nem nagynyomásúval!)
- a hűtő eltömődött. Le kell ereszteni a hűtővizet és át kell mosni a hűtőt és az egész rendszert. (Szerelő.)
- a termosztát elöregedett, nem nyit eléggé. Csere. (Szerelő.)
- légbuborék van a rendszerben. Légteleníteni kell. (Szerelő.)
- a hűtővízszivattyú meghibásodott, pl. elforog a lapát a tengelyén. Ritka. (Szerelő.)
Ha menetközben rosszabbodik a helyzet (pl. a normál fölé megy a hőmérséklet) és még nemm vitted szerelőhöz, akkor teljes erőre kell kapcsolni a fűtést és úgy kell hűteni. Ha ez nem segít, meg kell állni. A hűtősapkát nem szabad lecsavarni, amíg a motor meleg, mert a gőz leforrázhat, vagy a motor kinyomhatja a maradék műtővizet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!