Autóbérlés hosszútávra gazdaságosság céljából?
Tudom, furcsa címben szereplö szavak összetétele. Autó meg gazdaságosság, meg bérlés. Ellentétes irányok. Viszont elgondolkoztam egy ilyen csàbító lehetöségen.
A kérdés nem feltétlenül Magyarországra vonatkozik, ha valakinek van valami tapasztalata külföldi bérléssel, megoszthatnát.
A kérdést már feltettem külföldi fórumokon is, most egy kritikában és véleményekben színes magyar oldalon is felteszem:
Megéri szerintetek autót bérelni, ha a bérlési konstrukció a következö:
Új autó, 0km-es, tetszöleges önrésszel (minimum 10 ezer Euro) és legalább 3 éves bérleti szerzödéssel. Ezalatt a 3 év alatt 80-450€-t fizetnék az autóért havonta. Ez persze függ attól, hogy milyen autót és milyen felszereltséggel vennék. Lehet a Renault Zoetól a Tesla Model 3-ig bármi. A bérleti díjban benne van a biztosítàs, a bérlési költség, a szervizköltség, casco (lopásra is), éves autópályamatrica, kedvezményes töltési lehetöség és utasbiztositás.
#1: egy VW ID3, alapmodell, alap felszereltséggel, 62kW/h-s aksival, 400km-es hatótávval 15 ezer Eurós önrésszel, havi 200 eurós bérléssel és évi 15 ezer km-es futással. Alap modell, viszont az alapfelszereltséget képez nagyon sok minden (tempomat, radarok, kamera, navi, carplay, led fényszorok, stb)
#2 egy i3-as BMW-n is, de nagyon vékonynak tartom a kerekeket (mégis stabilnak mondják), ráadásul olcsobb is lenne (160€/ho) ugyanabban a konstrukcióban, viszont csak 42kW/h-s aksija van, 300-km-es hatotávval. Az aksiját félóra alatt tölteni lehet 80%-ra. Ha télikereket is kérek hozzá, akkor 200€ havonta.
Elsö autò lenne, leginkább Salzburg-Bécs-Siófok távokat vezetnék le vele (Bécsben élek).
Kedvezményesen tölthetnék, villámtöltö meg félòra alatt felküldi 80%-ra az aksit, igy nagyon várni se kellene... Bécs-Siófok táv egy teli aksival megtehetö, ha 80%-os aksival indulok ùtnak és maximum 120km/h-val megyek az autópályán (Bécs körül még annyival sem lehet menni, mert mindig be van állva az autópálya...Györ után pedig föút visz Székesfehérvárig, Siófokon pedig a szüleimnél tudok tölteni), söt, elvileg 15%-os aksival érek a Balatonpartra.
Bérelt már valki hasonlóan autót? Nem feltétlenül elektromosat. Érdekelne, hogy szerzödés lejártakor mennyire fog vastagon a toll és számolnak fel kisebb sérülésekért/karcokért nagyobb pénzeket. Akár Magyarországon, akár Németországban vagy bárhol. Illetve milyen volt a bérlés, mennyire érte meg, stb.
A válaszokat elöre is köszönöm!
"Salzburg-Bécs-Siófok távokat vezetnék le vele"
Akkor ne elektromosat bérelj, maximum hibridet. Tudom hogy papírforma szerint ki lehet jönni az elektromossal is, de a való élet nem papírforma.
Szerintem jobban jársz, ha veszel egyet hitelre és a végén eladod.
A tartós bérlet akkor éri meg, ha le tudod írni az adódból.
"Salzburg-Bécs-Siófok"
nézzél jobban utána, hogy mit tudnak ezek az elektromos autók...
dízelt vegyél/bérelj
Megéri a bérlet? Nem. Lízing még esetleg.
Nem Salzburgból mennék Siófokra, hanem Bécsböl. Félúton van Siófok és Salzburg között. Ugy gondolom, hogy ha 200km után tartok egy rövid pihenöt egy villámtöltésre, akkor 120-as autópályatempóval meg lehet tenni ezt az etapot.
Benne vagyok egy BMW i3-as német csoportban, ahol valaki 3x villámtöltözött Frankfurt és Bécs között. Az út 8,5 óra volt. Nyilán egy dieselnek nyomni lehet a német szakaszon 160-180-nal is éd igx leröviditeni 7,5 órára
1. Nem, nem éri meg magánszemélyként hosszútávra bérelni.
2. Nem, még a lízing sem éri meg magánszemélyként.
3. Ha lízingre vagy hosszútávú bérlésre van szükséged, akkor az azt jelenti, hogy olyan terméket készülsz megvenni, amit nem engedhetsz meg magadnak. A jövőbeli megtakarításaidat éled fel most. Ezt érdemes észben tartani.
Ettől függetlenül: az elektromos autók, főleg ezek az olcsóbbak (igen, az i3 és a ID3 elvileg "olcsóbb"), nem autópálya kompatibilisek. A városi hatótávuk kb. felét fogják hozni pályán, pályatempónál. Az ID3 ezzel az aksival kb 200 km-t megy el, az i3-nál tippelni sem érdemes. Ráadásul akárhány tesztet olvastam az ID3-ról, eléggé félkésznek érződött az autó. Én még várnék vele egy faceliftig, addig akkor sem venném, ha egyébként az életembe beilleszthető lenne az elektromos autó.
A fizetős töltők, főleg a normális villámtöltők baromi drágák, anyagilag sem éri meg. Tényleg gyorsan töltenek, de még így is keservesen lassúak egy hagyományos autóhoz képest. Az meg maga a rémálom, ha még esetleg várni is kell rá.
Egy elektromos autó TALÁN (!) akkor tudja visszahozni a felárát, ha otthon töltöd, olcsón.
Ha zöld akarsz maradni, akkor én ilyen felhasználásra inkább vennék egy plug-in-t, vagy egy sima hibridet. Ha maradni akarsz a VW háza táján, akkor az 1,4-es TFSI-vel párosított rendszerüket mindenki dícséri, ezeregy autóba építik (Golf, Passat, Octavia, Superb). Nem plugineknél pedig a Toyotának és a Kiának, Hyundainak vannak sokat dícsért megoldásai.
Ha meg igazán gazdaságosan akarod megúszni, de nem akarsz dízelt, akkor az új 1,5 TFSI hengerlekapcsolással meg minden fille franccal autópályán dízelesen keveset képes fogyasztani, a Mazdákat is dícsérik az alacsony tömegű és kis fogyasztású autóik miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!