Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóbérlés hosszútávra gazdasá...

Autóbérlés hosszútávra gazdaságosság céljából?

Figyelt kérdés

Tudom, furcsa címben szereplö szavak összetétele. Autó meg gazdaságosság, meg bérlés. Ellentétes irányok. Viszont elgondolkoztam egy ilyen csàbító lehetöségen.


A kérdés nem feltétlenül Magyarországra vonatkozik, ha valakinek van valami tapasztalata külföldi bérléssel, megoszthatnát.

A kérdést már feltettem külföldi fórumokon is, most egy kritikában és véleményekben színes magyar oldalon is felteszem:


Megéri szerintetek autót bérelni, ha a bérlési konstrukció a következö:

Új autó, 0km-es, tetszöleges önrésszel (minimum 10 ezer Euro) és legalább 3 éves bérleti szerzödéssel. Ezalatt a 3 év alatt 80-450€-t fizetnék az autóért havonta. Ez persze függ attól, hogy milyen autót és milyen felszereltséggel vennék. Lehet a Renault Zoetól a Tesla Model 3-ig bármi. A bérleti díjban benne van a biztosítàs, a bérlési költség, a szervizköltség, casco (lopásra is), éves autópályamatrica, kedvezményes töltési lehetöség és utasbiztositás.


#1: egy VW ID3, alapmodell, alap felszereltséggel, 62kW/h-s aksival, 400km-es hatótávval 15 ezer Eurós önrésszel, havi 200 eurós bérléssel és évi 15 ezer km-es futással. Alap modell, viszont az alapfelszereltséget képez nagyon sok minden (tempomat, radarok, kamera, navi, carplay, led fényszorok, stb)


#2 egy i3-as BMW-n is, de nagyon vékonynak tartom a kerekeket (mégis stabilnak mondják), ráadásul olcsobb is lenne (160€/ho) ugyanabban a konstrukcióban, viszont csak 42kW/h-s aksija van, 300-km-es hatotávval. Az aksiját félóra alatt tölteni lehet 80%-ra. Ha télikereket is kérek hozzá, akkor 200€ havonta.


Elsö autò lenne, leginkább Salzburg-Bécs-Siófok távokat vezetnék le vele (Bécsben élek).

Kedvezményesen tölthetnék, villámtöltö meg félòra alatt felküldi 80%-ra az aksit, igy nagyon várni se kellene... Bécs-Siófok táv egy teli aksival megtehetö, ha 80%-os aksival indulok ùtnak és maximum 120km/h-val megyek az autópályán (Bécs körül még annyival sem lehet menni, mert mindig be van állva az autópálya...Györ után pedig föút visz Székesfehérvárig, Siófokon pedig a szüleimnél tudok tölteni), söt, elvileg 15%-os aksival érek a Balatonpartra.


Bérelt már valki hasonlóan autót? Nem feltétlenül elektromosat. Érdekelne, hogy szerzödés lejártakor mennyire fog vastagon a toll és számolnak fel kisebb sérülésekért/karcokért nagyobb pénzeket. Akár Magyarországon, akár Németországban vagy bárhol. Illetve milyen volt a bérlés, mennyire érte meg, stb.


A válaszokat elöre is köszönöm!



2021. ápr. 20. 00:57
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

"Salzburg-Bécs-Siófok távokat vezetnék le vele"

Akkor ne elektromosat bérelj, maximum hibridet. Tudom hogy papírforma szerint ki lehet jönni az elektromossal is, de a való élet nem papírforma.

2021. ápr. 20. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem jobban jársz, ha veszel egyet hitelre és a végén eladod.


A tartós bérlet akkor éri meg, ha le tudod írni az adódból.

2021. ápr. 20. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

"Salzburg-Bécs-Siófok"

nézzél jobban utána, hogy mit tudnak ezek az elektromos autók...

dízelt vegyél/bérelj


Megéri a bérlet? Nem. Lízing még esetleg.

2021. ápr. 20. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Nem Salzburgból mennék Siófokra, hanem Bécsböl. Félúton van Siófok és Salzburg között. Ugy gondolom, hogy ha 200km után tartok egy rövid pihenöt egy villámtöltésre, akkor 120-as autópályatempóval meg lehet tenni ezt az etapot.

Benne vagyok egy BMW i3-as német csoportban, ahol valaki 3x villámtöltözött Frankfurt és Bécs között. Az út 8,5 óra volt. Nyilán egy dieselnek nyomni lehet a német szakaszon 160-180-nal is éd igx leröviditeni 7,5 órára

2021. ápr. 20. 09:18
 5/7 A kérdező kommentje:
Bár aláírom, hogy most még némi vérnyomásélénkítö dolog elektromos autóval menni hosszabb távot.
2021. ápr. 20. 09:41
 6/7 anonim ***** válasza:

1. Nem, nem éri meg magánszemélyként hosszútávra bérelni.

2. Nem, még a lízing sem éri meg magánszemélyként.

3. Ha lízingre vagy hosszútávú bérlésre van szükséged, akkor az azt jelenti, hogy olyan terméket készülsz megvenni, amit nem engedhetsz meg magadnak. A jövőbeli megtakarításaidat éled fel most. Ezt érdemes észben tartani.


Ettől függetlenül: az elektromos autók, főleg ezek az olcsóbbak (igen, az i3 és a ID3 elvileg "olcsóbb"), nem autópálya kompatibilisek. A városi hatótávuk kb. felét fogják hozni pályán, pályatempónál. Az ID3 ezzel az aksival kb 200 km-t megy el, az i3-nál tippelni sem érdemes. Ráadásul akárhány tesztet olvastam az ID3-ról, eléggé félkésznek érződött az autó. Én még várnék vele egy faceliftig, addig akkor sem venném, ha egyébként az életembe beilleszthető lenne az elektromos autó.

A fizetős töltők, főleg a normális villámtöltők baromi drágák, anyagilag sem éri meg. Tényleg gyorsan töltenek, de még így is keservesen lassúak egy hagyományos autóhoz képest. Az meg maga a rémálom, ha még esetleg várni is kell rá.

Egy elektromos autó TALÁN (!) akkor tudja visszahozni a felárát, ha otthon töltöd, olcsón.


Ha zöld akarsz maradni, akkor én ilyen felhasználásra inkább vennék egy plug-in-t, vagy egy sima hibridet. Ha maradni akarsz a VW háza táján, akkor az 1,4-es TFSI-vel párosított rendszerüket mindenki dícséri, ezeregy autóba építik (Golf, Passat, Octavia, Superb). Nem plugineknél pedig a Toyotának és a Kiának, Hyundainak vannak sokat dícsért megoldásai.

Ha meg igazán gazdaságosan akarod megúszni, de nem akarsz dízelt, akkor az új 1,5 TFSI hengerlekapcsolással meg minden fille franccal autópályán dízelesen keveset képes fogyasztani, a Mazdákat is dícsérik az alacsony tömegű és kis fogyasztású autóik miatt.

2021. ápr. 20. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Sima hibridet vegyél mert erre a távolságra egy elektromos kevés lesz vagy amit a 6.-ik hozzászóló felsorolt mert azok jobb megoldások a sima elektromostól. Alapból a közzétett gyári adat amit említettél nem mérvadó autópályán folyamatos "nagy" sebességnél gondolom én. Ezek az autók városban remekül helyt állnak de autópályára szerintem elég karcsú minden tekintetből arról nem is beszélve,hogy a villámtöltés rontja az akksi élettartalmát ha pedig várnod kell rá lehet lesz abból 1-2 óra plusz is! Ezzel is számolni kell.
2021. ápr. 26. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!