Mi értelme van a dízeleket leszabályzási fordulaton mérni műszaki vizsga alkalmával?
Nem a motorra gyakorolt káros hatásaira vagyok kíváncsi, bár kétségtelen, hogy nem lehet valami egészséges. Inkább az érdekelne, hogy mit tudnak meg egy olyan üzemállapot során mért kipufogógáz koromtartalmából megállapítani amit egyébként -a közúti közlekedés során- sosem vesz fel. Mennyire valószínű, hogy terhelés nélkül 4000-5000-es fordulaton pörög egy motor?
Mit várunk egy olyan fordulatszámon pörgetéstől amin el sem tud égni megfelelően a beporlasztott gázolaj? Vagy a porlasztás finomságát szeretnék vizsgálni vele, hisz minél nagyobbak a részecskék annál többnek megmarad a "belseje", koromként távozik. Ha ez a teória helyes akkor akár porlasztási kép helyett csak meg kell küldeni a redline tartományba és már tudjuk is, hogy teljesítenek a porlasztók? 😂
Bár a kérdésemből az jöhet le, hogy egy műszakin megbukott dízel mérges tulaja vagyok, nincs így. Csak érteni szeretném a dolgokat. A sajátom tudom, hogy nem kormol, bár én csak 3000-ig pörgettem ahogy a sietősebb hétköznapokon néha szoktam. Eddig még nem vittem műszakizni a kocsit, de ezután fogom, szívesen megnézem ahogy a smoke and charm dízelek telenyomják a bázist korommal.
Úgy tudom a mérési ciklus jellegzetességét ismerte fel a szoftver meg talán a géptető nyitását figyelte.
Mondjuk ez nem tudom hogy jött ide, én arra vagyok kíváncsi, hogy mi a műszaki háttere ennek a mérési módszernek.
A károsanyag kibocsátásnak a telejes fordulatszámtartományban határértéken belül kell lennie.
Ez kb olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy a fékhatást miért nem enyhe, félig motorfékes lassítás mellet vizsgálják, mert a normál közlekedsében úgyis ritkán van szükség satufékre.
Ugyanígy a kresz vizsgán sem csak a leggyakrabban alkalamzott szabályoakt kérdezik, hanem az összesből válogatják össze a kérdéssort.
"Nem a motorra gyakorolt káros hatásaira vagyok kíváncsi, bár kétségtelen, hogy nem lehet valami egészséges."
^
(bár ez nem a kérdésre válasz) Nem kétségtelen, ha üzemmeleg a motor, akkor egészen konkrétan 0 tényező, hogy magas fordulaton megy-e vagy nem. Üzemmelegen (és megfelelő olajjal) tiltásig taposhatod neki amíg ki nem fogy az üzemanyag, az ég adta világon semmi baja nem lesz. Az a dolga hogy menjen.
" tiltásig taposhatod neki amíg ki nem fogy az üzemanyag,"
Ez nagyon nem így van. A magas fordulattól valóban nem lesz baja, de a "taposástól", tehát a nagyobb teljesítéménytől igen, függetlenül a fordulattól. Nyilván a baja lesz az nem azt jelenti, hogy helyben szét fog esni, el fog törni valami, csak mondjuk ha az autót rendszeresen használják így, 360 ezer helyett 280 ezer lesz a motor élettartama.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!