Miért "kell" lakott területen belül 40-50-es tempónál 4-es-be tenni a váltót? Én csinálok rosszul valamit, vagy az autónak lesz baja?
Lakott területen kívül, autópálya stb, nincs ilyen gond. Nem pörög a motor 80-100-nál sem.
Benzines autóról van szó, ha ez számít.
Köze van ahoz hogy hideg van hajnalban/reggel? Ugyanis ekkor kell indulnom, délután nincs ilyen probléma.
Köszönöm a segítségét.
Először is autófüggő:
Nem mindegy az autó tömege meg a nyomatéka sem. Az áttétel is autónként eltér. De még az is számít, hogy meleg-e a motor, mennyire van megpakolva és hogy milyen a domborzat. Attól is függ, hogy csak lámpától lámpáig gurulsz-e vagy tartósan haladsz egy tempóval.
Ezt az ember alapvetően érzi, de az új autók jelzik is, ha váltani kell. Az én autóm pl az esetek többségében 4-esben érzi jól magát 50-nél. De mint mondtam ez rengeteg mindentől, de főleg az autótól függ, ezért nem érdemes erre komoly modelleket illeszteni. Apósnak is ez a fixaideálja, hogy az autót városban 3-asban kell pörgetni. Nos, biztosan van ilyen autó is, de én ilyet még nem vezettem.
Nyugodtan be lehet tenni ötödikbe 50-nél is, de csak akkor ha nem emelkedik az út vagy ha nincs nagyon megpakolva az autó.
Le lehet pontozni de sosem értettem azokat akik 3-asban mennek faluban, aztán csodálkoznak, hogy nekik 7,5 a fogyasztás, nekem meg 5,5.
Érezni lehet, hogy mikor erőlködik a motor, akkor visszarakod egyet kettőt vagy amennyit kell.
Te valamit benézel. Sebességben a kerekek és a motor "össze van kötve", tehát adott sebességhez adott fordulatszám tartozik.
Tehát ha pl. 4. fokozatban 50-nél 2000-et forog, akkor ez fix és nincs olyan, hogy reggel többet, pl. 2500-at fog forogni.
1500 alatt nem érdemes hosszútávon használni, 1500-2500as fordulat közt ha ilyen kényelmesen autózol.
Minden autó más pl. Toyota Yaris 1.0 50kmh-nál 5.be 1500at forog azzal nyugodtan lehet úgy menni. De van ami csak 1200at annál nem érdemes. A fogyasztás nincs egyenes arányba a fordulattal, nem fog kevesebbet enni ha 1200es fordulaton nyekteted sőt lehet hogy többet meg a motornak se tesz jót. Megvan az az optimális fordulattartomány amin belül érdemes használni.
19es
Nagyon jól írod, annyival javítanálak ki, hogy a fogyasztás CSAK a gázpedálállástól függ, a fordulattól nem. Mondok egy példát, egy autó 4-esben 90 kmh-vel emelkedőn, 3000res fordulaton kisebb gázpedálállással tartja a 90et, mintha 5be tennéd, ahol 2500 a fordulat. És azon az emelkedőn bizony 4-ben fo kevesebbet enni, nem 5-ben, hiába nagyobb a fordulat. Ez mindig így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!