Mely típusok/évjáratok voltak a LEGMEGBÍZHATÓBBAK az elektronika megjelenése (és motortérbeli elburjánzása, vagyis egyre több alkatrész elektronikusra lecserélődése) előtti autókból? Erről van valahol a neten angol/német/magyar információ vagy lista?
Nem csak személygépjármű, autóbusz/kisteherautó/teherautó is szerepelhet az általatok linkelt listákban, Google keresőszavakban!
Magától értetődő (félre ne értse valaki), hogy a kiírásban nem elektromos ablakemelőkről, ablaktörlőkről, magnóról, klímáról, vagy üléshűtésről van szó.
Hanem azokról az elektronikus berendezésekről, melyek a gépjármű egyik helyről a másikra történő eljuttatásában kaptak szerepet, vagy ezt (ha csupán közvetetten is, de) befolyásolták.
Mikor következett be ez (az egyre nagyobb elburjánzás), illetve mikor kezdődhetett ez (mikor még csak kevés elektronika/vezeték/stb. volt a motortérben/gépjárműben, de már volt)?
70-es évek? 80-as évek? Esetleg hamarabb kezdődött?
.
.
.
Összefoglalva: olyan alkatrészek, melyeket már egy esztergályos/autószerelő (vagy aki ezzel foglalkozik!) nem tud elkészíteni/legyártani (még ha azon alkatrészeket, amiket tud elképesztően drágán is készíti, ha nagyon ritkán erre van igény)?
Drágább alkatrészek az euró norma folyamatos szigorításával jöttek.
Azóta van már pár asszisztens, de nagyon sokhoz a szenzor megvan alapból, meg elektronikusan tudná kezelnk, aztán csak szoftver kell ami kezeli és semmi több.
Köszi, de még ez is túl sok. Ott volt a végén, lehet elsiklottál felette:
"Összefoglalva: olyan alkatrészek, melyeket már egy esztergályos/autószerelő (vagy aki ezzel foglalkozik!) nem tud elkészíteni/legyártani (még ha azon alkatrészeket, amiket tud elképesztően drágán is készíti, ha nagyon ritkán erre van igény)?"
#3 ez tényleg így van, nagyon nem régóta van az, hogy csak beülsz az autódba és különösebb felkészültség nélkül, 0 problémával eljutsz a 2000 kilométerre lévő célodig, majd ezt megismétled még hatszor egymás után úgy, hogy közben csak benzint tankolsz az autóba.
Mondjuk a kérdező mentségére legyen mondva, ennek ellenkezőjét ő sem állította, mindössze csak azt kérdezi, hogy ez előtti időkből milyen autók voltak a legmegbízhatóbbak.
"Released in 1991, the Mercedes-Benz W140 was the first production vehicle to feature a CAN-based multiplex wiring system."
Azt szokták mondani, hogy a 90-es évek volt az aranykor, kevésbé szigorúan a 80-as évek közepétől a 2000-s évek közepéig.
Nem sok értelmét látom a kérdésnek. Hiába volt valami megbízható, ha mondjuk nem volt a teljes karosszéria jó minőségben galvanizálva, meg nincs jó alkatrészellátása, nem maradtak fenn. Meg kell nézni, hogy miből van még értelmes kínálat.
Tipikus mémeket ismerek csak, mint a Mercedes W124, korabeli Porschék (911, 944), korabeli Nissan, Toyota terepjárók, Toyota HiAce, Ikarus 200/300-as széria, Mazda MX5 NA, Volvo 740.
Igazából abból maradt fent sok, amiből volt nagyteljesítményű változat, vagy k..a sokat adtak el belőle, és nem ette meg őket a rozsda (vagy amik tényleg igazán tartósak).
A 60-70-es évekből érdemes megnézni az amerikai piacot is. Nehéz összehasonlítani az európai piaccal, mert az időjárás és a kultusz miatt ott rengeteg minden fennmaradt (nem csak amerikai autók, hanem minden, amit akkoriban importáltak).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!