Simson 12V elba fesszabályzóban merre kell tekerni az elenállást, hogy nagyobb legyen a töltő áram?
1.szerintem simsonon nem állítható a töltőfesz.
2. Ha tévednék, kell egy multiméter, és kiderül. Nemcsak hogy merre, az is, hogy mennyire.
Az eredeti Simson ELBAban ( [link] ) egy komparátor egyik lábán lévő feszültséget szabályozod. A komparátor ( OPV jelölés a rajzon ) egy kétállapotú "bigyó" és ha megfigyeled akkor a T1 jelzésű tirisztort izgatja. A tirisztor meg egy olyan bigyóként viselkedik, hogy vagy rá kapcsolja a töltő tekercs áramát a akksira, vagy nem - a komaparátor vezérli, láthatod magad is.
Nem a töltőáramot kell mérned ( ha jó, gyári, vagy gyári minőségű tekercset használsz ) hanem a töltő feszültéséget. A nagy motorokon általában 15,5 V a legnagyobb töltő feszültség bármilyen fordulatszám esetén, én anno ( amikor még volt simsonom ) ezt 13V körüli értékre állítottam be - megépítettem amit anno a Simson fórumon is említettek ( Biro féle GELBA ).
Ha tekergetni támad kedved így tegyed:
Ráraksz egy multimétert egyenfesz állásban az akku sarkaira ( stabilan).
Beröffented a motort. Megnézed, hogy változik a feszültség az akku sarkain.Ha tekered a gázt akkor növekednie kell, de nem szabad meghaladni (szerintem) a 13,5V-ot. Ha kevesled akkor tekersz valamerre a multiméteren egy picit és megnézed hogy változott a töltő feszültség. Innen már tudni fogod merre akarsz elindulni. Mint említettem volt, szerintem a 13-13,5V egy kíméletes töltést ad az akksinak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!