Garancia időn belüli munkáért fizetni?
2 éves személyautóról van szó, még garanciális, 20.000km-t futott. Hagyományos kézifékkel szerelt. A szervíz a kötelező szervíz alkalmával ráírta a munkalapra és így a számlára is, hogy a kéziféket be kellett állítani ami X ezer forintba került.
Hiába kopó alkatrész, de az én értelmezésem szerint garanciális "javításnak" kellene hogy minősüljön. Alkatrészt nem cseréltek, csak gondolom az állító csavarral feszesebbre állították, amiért jól kiszámlázták a márkaszervíz magas óradíját, 40 percre levetítve. Nem saját autóról van szól, hanem céges autó, vissza akarom küldeni a számlát. Jogosan kérnek érte pénzt, miért? A söfőr nem vette észre, hogy tovább kell húzni a kart, lehúzásra gyanakszom. Nem is hívták be a szervízbe, hogy nézze uram, magasan fog a kézifék, ami már nem elégséges vagy műszakilag nem elfogadható. Ezt hogy beállítsuk, X forintba kerül. Kéri vagy, nem? Szerintem így kellene eljárni.
#1: rosszul tudod. Garanciális alkatrész hibája esetén a munkadíjat is a szerviz állja (ők tovább számlázzák anyacég felé).
Minden más viszont a te pénztárcádat súlytja. Mivel nem tájékoztattak róla, hogy ilyen javítást akarnak végezni, szerintem jogos a panaszod. Kérjél részletes tájékoztatást, hogy ez miként történt, miért nem jelezték előre, miért tartott 40 percig, stb.
Tételezzük fel hogy valaki balfék és félig behúzott kézifékkel megy egy darabig. Miért garanciális javítás a kézifék utánaállítása? A fék egy kopó alkatrész, arra nem vonatkozik garancia amennyiben nem anyaghibáról beszélünk.
2 év és 20ezer km alatt nehezen hiszem el hogy ennyit romlott volna, inkább felhasználói hibára gyanakszom.
Ettől függetlenül szólniuk kellett volna hogy itt van ez a hiba, ennyi a javítás, döntsd el hogy mi legyen.
Ha valaki félig behúzott kézivel közlekedett és ezzel elkoptatta, akkor teljesen normális hogy fizetni kell a javításért. Nem tudom hogy milyen fékrendszer van az autón, de nekem mindkettőben úgy van kialakítva hogy a tárcsafék az üzemi és dobfék a kézifék. Az ilyen kézifék rendeltetésszerű használat mellett 300ezer km után sem kopik el hiszen sosem csúszik a pofa a dobon. Itt a beállítás sem annyi hogy behúzod a kézit és benyúlsz egy 10es krovával hogy feszíts a bowdenen. Hidraulikus, a kereket leszedve, a dobba benyúlva kell állítani.
Látatlanban könnyű a másikra kenni, kérdezd meg hogy miért kellett utánaállítani és hogy miért 40 perc volt, na meg hogy miért nem kérdeztek meg előtte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!