Garancia időn belüli munkáért fizetni?
2 éves személyautóról van szó, még garanciális, 20.000km-t futott. Hagyományos kézifékkel szerelt. A szervíz a kötelező szervíz alkalmával ráírta a munkalapra és így a számlára is, hogy a kéziféket be kellett állítani ami X ezer forintba került.
Hiába kopó alkatrész, de az én értelmezésem szerint garanciális "javításnak" kellene hogy minősüljön. Alkatrészt nem cseréltek, csak gondolom az állító csavarral feszesebbre állították, amiért jól kiszámlázták a márkaszervíz magas óradíját, 40 percre levetítve. Nem saját autóról van szól, hanem céges autó, vissza akarom küldeni a számlát. Jogosan kérnek érte pénzt, miért? A söfőr nem vette észre, hogy tovább kell húzni a kart, lehúzásra gyanakszom. Nem is hívták be a szervízbe, hogy nézze uram, magasan fog a kézifék, ami már nem elégséges vagy műszakilag nem elfogadható. Ezt hogy beállítsuk, X forintba kerül. Kéri vagy, nem? Szerintem így kellene eljárni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#1: rosszul tudod. Garanciális alkatrész hibája esetén a munkadíjat is a szerviz állja (ők tovább számlázzák anyacég felé).
Minden más viszont a te pénztárcádat súlytja. Mivel nem tájékoztattak róla, hogy ilyen javítást akarnak végezni, szerintem jogos a panaszod. Kérjél részletes tájékoztatást, hogy ez miként történt, miért nem jelezték előre, miért tartott 40 percig, stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tételezzük fel hogy valaki balfék és félig behúzott kézifékkel megy egy darabig. Miért garanciális javítás a kézifék utánaállítása? A fék egy kopó alkatrész, arra nem vonatkozik garancia amennyiben nem anyaghibáról beszélünk.
2 év és 20ezer km alatt nehezen hiszem el hogy ennyit romlott volna, inkább felhasználói hibára gyanakszom.
Ettől függetlenül szólniuk kellett volna hogy itt van ez a hiba, ennyi a javítás, döntsd el hogy mi legyen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha valaki félig behúzott kézivel közlekedett és ezzel elkoptatta, akkor teljesen normális hogy fizetni kell a javításért. Nem tudom hogy milyen fékrendszer van az autón, de nekem mindkettőben úgy van kialakítva hogy a tárcsafék az üzemi és dobfék a kézifék. Az ilyen kézifék rendeltetésszerű használat mellett 300ezer km után sem kopik el hiszen sosem csúszik a pofa a dobon. Itt a beállítás sem annyi hogy behúzod a kézit és benyúlsz egy 10es krovával hogy feszíts a bowdenen. Hidraulikus, a kereket leszedve, a dobba benyúlva kell állítani.
Látatlanban könnyű a másikra kenni, kérdezd meg hogy miért kellett utánaállítani és hogy miért 40 perc volt, na meg hogy miért nem kérdeztek meg előtte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!