Garanciális javíttatásnak minősül ha a start-stop
rendszer leállítja a motort autópályázás után és a
turbó megsül?
Nem teljesen egyértelmű. Ha azért halt be a turbó mert baxogattad a rendszert, akkor nem garanciális. De ha csak úgy, akkor viszont igen.
2021. febr. 7. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha garanciaidőn belül tönkremegy, nem fognak nyomozgatni, hogy mi miatt, cserés.
Nálam nem turbót, hanem vezérműlánc késztet cseréltek 2 éves autón, rá egy hónapra kettős tömegű lendkereket. Nem nyomoztak, hogy hogy használtam az autót és hogy nem és mi miatt ment tönkre. Bevittem a márkaszervizbe, megnézték és már rendelték is hozzá a cserealkatrészeket.
Amúgy a turbót, s/s rendszer sem dilettánsok tervezték. Nem véletlenül állt le a motor. Kb 20 szenzor figyeli hogy mikor állíthatja le és mikor nem. Gondolom nem padlógázon jöttél ki a lehajtón a benzinkútig. Ennyi bőven elég a turbónak. + a legtöbb mai autóban van utókeringetés.
2021. febr. 7. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
3/16 A kérdező kommentje:
hogy érted ezt? szimplán ki lehet kapcsolni a start-stoppot egy menüpontban ami kulcsos leállítás/indítás után visszaáll, több lehetőség nincs belenyúlni a rendszerbe. meg nyilván nem az én tulajdonom, csak szimpla kíváncsiságből kérdezem
4/16 A kérdező kommentje:
2 hát akkor kezdtem el lassítani mikor láttam a táblát, hogy lesz benzinkút, ha így van jól akkor így van jól. de nem nagyon tudok megbízni a technikában mikor a kocsiba beépített szervíz periódus számlálóba 50000, azaz ötven ezer km van betáplálva :'D
Szerintem ez a turbó lapát deformálódás már jó pár éve nem probléma, hiába állítod le a motort, a hűtést, "levezetését" szerintem elvégzi automatikusan.
Legalábbis voltak autóim, aminél még halkan hallottam is hogy tovább mennek a ventik percekig még, lezárás után.
2021. febr. 7. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
Félre ne érts, én sem szeretem a s/s rendszert. Nálam már rutin mozdulat mikor indítom a motort, rögtön nyúlok a kikapcsoló gombhoz. A motor élettartamát biztosan nem növeli meg az állandó leállítás-indítás. De azért elég jól ki van az találva, már jó ideje gyártanak ilyen autókat, van róluk bőven tapasztalat. A másik, hogy van aki szereti túlzásba vinni ezt a turbó hűtögetést. Mire elveszed a gázt (kikapcsolod a tempomatot) és aközött hogy megállsz az autóval bővel eltelik egy perc, vagy még több is úgy hogy nem, vagy csak mérsékelten nyomod a gázt. Ez alatt a turbó bőven visszahűl. A másik kedvencem, mikor valaki városi 1500-2000-es fordulaton történő használat után képes percekig ketyegtetni szerencsétlen autót, turbóhűtés címszóval. Szóval azért túlzásba sem kell esni. Nekem 2005 óta csak turbós autóim vannak, jelenleg egy bitrubós és annak ellenére hogy nem szoktam külön turbót hűteni, nem volt még soha turbó gondom.
2021. febr. 7. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
Miért gondolod azt, hogy az autót fejlesztő sok ezer mérnök közül egy sem gondolt erre csak pont te?
Először is a modern turbók már kevésbé igénylik ezt a dolgot. A másik, hogy a star-stop rendszer egy csomó dolgot figyelembe vesz és ha nem alkalmasak a körülmények, akkor nem állít le.
2021. febr. 7. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
Turbót akkor szoktuk hűteni a tartósan nagy sebességen megyünk.
Namost szerintem a 130-140 nem számit annak.
Én sem hűtöttem még soha, nem az első turbós autóm.
2021. febr. 7. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
9/16 A kérdező kommentje:
6 elfogadom ezt a részét csak nekem furcsa és inkább kérdezek :D azért nem vagyok "az" a fajta, csak egyszer olvastam, hogy pályázás/nagyobb tempózás után ajánlott legalább 1 percet pihentetni, benzineseknek kicsivel többet adni mielőtt leállítjuk. nyilván nem 1-2 éves technikákról beszélek itt, hanem amiknek esetleg nincs utánhűtés
10/16 A kérdező kommentje:
7 nem gondolom, hogy én találtam fel a spanyolviaszt :)
Kapcsolódó kérdések: