Miért nem használnak nagy értékű személykocsikban előkenő rendszert?
Minden nagyobb motorban (vasút, hajózás) van előkenő rendszer, vagyis indítás előtt egy villanymotoros olajszivattyú gombnyomásra előken, vagyis olajat juttat mindenhova, ami egyébként az inditás után 10-20 sec-ig szárazon futna. Nem egy bonyolult ügy, a jármű értékéhez képest semmi egy villanymotor meg egy olajszivattyú.
Nyilván nem 3 hengeres szutyokba gondolnám, de egy komolyabb V6-V8 motorral szerelt drága autóban megduplázná a motor élettartamát.
Sőt most jut eszembe, utólag nem lehet megcsinálni? Az olajszűrő alá úgyis lehet kapni betétet kivezetésekkel pl. utólagos nyomás és hőmérsékletmérő szenzorának, oda nem lehetne bekötni egy utólagos szivattyút? Pár ezer forint szerintem megérné.
A kérdés szakmai. Trollkodást, hozzá nem értő beböfögéseket kéretik mellőzni :)
Ennyi hülyeséget csak neki szaladásból tudsz össze hozni.
" Trollkodást, hozzá nem értő beböfögéseket kéretik mellőzni "
EZ az igazi trollkodás, amikor halvány fingod nincs a műszaki dolgokhoz csak beböfögsz itt egy rakás képtelenséget.
Kb 2 mp alatt mindenhová eljut az olaj és addig se teljesen száraz , mert van rajta egy olaj film ami leállitás után nem folyik le.
De a 3 hengeresekben is pont olyan anyag van mint a V 12-ben.
Azt is ha tudnád hogy egy hajó motor mekkora, nem emlegetnéd itt.
A kisebb hajómotorok is 10-12 méter hosszúak, a nagyobbak meg jóval nagyobbak, hosszabbak. Ezért ott lehet hogy később jutna el az olaj.
Használnak, bár nem általános, de az Audimban pl. van elektromos olajpumpa és elektromos vízpumpa is.
Gyújtásráadásnál egyből indul, bár legjobb ismeretem szerint nem az előkenés miatt van benne, hanem mert nagy teljesítményű motorról van szó start/stop rendszerrel, emiatt álló motornál is kell valami, ami forgatja a vizet és az olajat.
Hogy miért nem általános, annak gondolom az az oka, hogy ebben a kocsiban pl. 400.000 forint ezek cseréje, darabonként. Aki nem akar vagy nem tud kocsira sokat költeni, az nem fog egy ilyen rendszert megvenni.
Ilyen az amikor a teljes hozzá nem értés találkozik egy adag pökhendiséggel.....
Egyébként már feltalálták azt a spanyol viaszt amit emlegetsz...raadasul mar eleg regen.....száraz karteres megoldásnak hívják......
"Ilyen az amikor a teljes hozzá nem értés találkozik egy adag pökhendiséggel.....
Egyébként már feltalálták azt a spanyol viaszt amit emlegetsz...raadasul mar eleg regen.....száraz karteres megoldásnak hívják......"
Az teljesen más. Ott a helyhiány miatt nem a motor alatti teknőben tárolják az olajat, hanem egy külön tartályban. Ennek az előkenéshez semmi köze.
Igazad van. Ilyen az amikor a teljes hozzá nem értés találkozik egy adag pökhendiséggel.....
"Az teljesen más"
Igazad van,valoban teljesen más,azt ugyanis azert talaltak ki,hogy a motort még lentebb lehessen rakni ezáltal a súlypont még alacsonyabbra kerül,illetve tempós kanyarban nincs az hogy félrelöttyen az olaj a karterben es a szivattyu csak levegőt szív nem olajat stb stb.......
Azt mobdja helyhiány 🤡🤡
Hát igen,ilyen az amikor segghülye vagy valamihez,de meg vagy róla győződve,hogy te értesz hozzá,egy műszaki zseni vagy,és neked van igazad....mindezt persze a lehető legpökhendibb módon előadva.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!