Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem használnak nagy...

Miért nem használnak nagy értékű személykocsikban előkenő rendszert?

Figyelt kérdés

Minden nagyobb motorban (vasút, hajózás) van előkenő rendszer, vagyis indítás előtt egy villanymotoros olajszivattyú gombnyomásra előken, vagyis olajat juttat mindenhova, ami egyébként az inditás után 10-20 sec-ig szárazon futna. Nem egy bonyolult ügy, a jármű értékéhez képest semmi egy villanymotor meg egy olajszivattyú.

Nyilván nem 3 hengeres szutyokba gondolnám, de egy komolyabb V6-V8 motorral szerelt drága autóban megduplázná a motor élettartamát.

Sőt most jut eszembe, utólag nem lehet megcsinálni? Az olajszűrő alá úgyis lehet kapni betétet kivezetésekkel pl. utólagos nyomás és hőmérsékletmérő szenzorának, oda nem lehetne bekötni egy utólagos szivattyút? Pár ezer forint szerintem megérné.

A kérdés szakmai. Trollkodást, hozzá nem értő beböfögéseket kéretik mellőzni :)


2021. jan. 29. 11:54
 1/8 anonim ***** válasza:
53%

Ennyi hülyeséget csak neki szaladásból tudsz össze hozni.

" Trollkodást, hozzá nem értő beböfögéseket kéretik mellőzni "

EZ az igazi trollkodás, amikor halvány fingod nincs a műszaki dolgokhoz csak beböfögsz itt egy rakás képtelenséget.

Kb 2 mp alatt mindenhová eljut az olaj és addig se teljesen száraz , mert van rajta egy olaj film ami leállitás után nem folyik le.

De a 3 hengeresekben is pont olyan anyag van mint a V 12-ben.

Azt is ha tudnád hogy egy hajó motor mekkora, nem emlegetnéd itt.

A kisebb hajómotorok is 10-12 méter hosszúak, a nagyobbak meg jóval nagyobbak, hosszabbak. Ezért ott lehet hogy később jutna el az olaj.

2021. jan. 29. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Hát a Totalcarban elmagyarázták, hogy hideg motorban a legtávolabbi helyekre (vezérmű legmesszebbi bütyke) kb 20 sec, mire rendesen felépül a nyomás hideg olajból. Nyilván a 3 hengerest azért mondtam, mert annak a motorja nem annyira értékes, mint egy V8 csúcsmotor, nem azért, mert abban másként folyik az olaj. De a kérdésre kellene válaszolni, nem háborogni a semmin :)
2021. jan. 29. 12:21
 3/8 anonim ***** válasza:
69%

Használnak, bár nem általános, de az Audimban pl. van elektromos olajpumpa és elektromos vízpumpa is.

Gyújtásráadásnál egyből indul, bár legjobb ismeretem szerint nem az előkenés miatt van benne, hanem mert nagy teljesítményű motorról van szó start/stop rendszerrel, emiatt álló motornál is kell valami, ami forgatja a vizet és az olajat.

Hogy miért nem általános, annak gondolom az az oka, hogy ebben a kocsiban pl. 400.000 forint ezek cseréje, darabonként. Aki nem akar vagy nem tud kocsira sokat költeni, az nem fog egy ilyen rendszert megvenni.

2021. jan. 29. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
27%
Te vagy a 3 hengeres szutyok, hogy mersz ilyet írni? 3 henger+turbó a legjobb konstrukció, keveset eszik és megy mint egy 2.0 benzines.
2021. jan. 29. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 D. Brasco ***** válasza:
54%

Ilyen az amikor a teljes hozzá nem értés találkozik egy adag pökhendiséggel.....

Egyébként már feltalálták azt a spanyol viaszt amit emlegetsz...raadasul mar eleg regen.....száraz karteres megoldásnak hívják......

2021. jan. 29. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
67%
Nem mellesleg ezeket a motorokat nem arra tervezik, hogy világvége után egy nappal is üzemeljenek. Sok mindent meg elhetne oldani, csak abban mi az üzlet, az autóipar arra épül, hogy használd 3-5 évet és vegyél másikat, nem éri meg nekik olyat gyártani ami sokszorosát kiszolgálja, ha akarnák meg tudnák oldani, csak nincs rá okuk.
2021. jan. 29. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

"Ilyen az amikor a teljes hozzá nem értés találkozik egy adag pökhendiséggel.....


Egyébként már feltalálták azt a spanyol viaszt amit emlegetsz...raadasul mar eleg regen.....száraz karteres megoldásnak hívják......"


Az teljesen más. Ott a helyhiány miatt nem a motor alatti teknőben tárolják az olajat, hanem egy külön tartályban. Ennek az előkenéshez semmi köze.


Igazad van. Ilyen az amikor a teljes hozzá nem értés találkozik egy adag pökhendiséggel.....

2021. jan. 29. 14:13
 8/8 D. Brasco ***** válasza:
50%

"Az teljesen más"

Igazad van,valoban teljesen más,azt ugyanis azert talaltak ki,hogy a motort még lentebb lehessen rakni ezáltal a súlypont még alacsonyabbra kerül,illetve tempós kanyarban nincs az hogy félrelöttyen az olaj a karterben es a szivattyu csak levegőt szív nem olajat stb stb.......

Azt mobdja helyhiány 🤡🤡

Hát igen,ilyen az amikor segghülye vagy valamihez,de meg vagy róla győződve,hogy te értesz hozzá,egy műszaki zseni vagy,és neked van igazad....mindezt persze a lehető legpökhendibb módon előadva.....

2021. jan. 29. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!