Korforgalmon meg van szabva, hogy maximum mekkora sebességgel lehet átmenni?
Van nálunk a városban egy körforgalom, amin előszeretettel 50-el mennek át az emberek. Ezt azért tudják megtenni, mert 2 ki/be járat olyan szögbe csatlakozik be, hogy gyakorlatilag egyenesen át lehet menni. A baj ezzel, hogy ez a 2 között van egy másik csatlakozás, és akik onnan akarnak bemenni, gyakorlatilag orosz rulettet játszanak, mert nem lehet belátni, hogy balról jön-e valaki nagy sebességgel. Akik egyenesen akarnak menni, azok belátják a körforgalom bal oldalát, tehát onnan sokkal biztonságosabb(nak tűnik) a behajtás. Volt is ebből már baleset. A szerencsétlensége az egésznek, hogy a középső behajtáson pont akkor ment be az autós, amikor tőle balról az 50-el jövő éppen beért elé, ezért nem a gyorsan jövő ment bele a behajtóba, hanem fordítva. És természetesen, az óvatosan behajtó lett a hunyó, mivel nem adta meg az elsőbbséget. Csak azt nem veszik figyelembe, hogy ha ekkora sebességgel érkezik valaki be a korforgalomba, akkor onnan szinte nem is lehet megadni neki. Szóval elég elcseszett egy konstrukció ez a körforgás.
Az nincs megszabva a KRESZ által, hogy mekkora lehet az áthaladási sebesség? Vagy esetleg valami más ami miatt lassítani kellene az áthaladáskor?
Ilyen esetben egyébként mit lehet tenni? Az önkormányzatnál már tudom, hogy volt aki bejelentette ezt a veszélyforrást, de nem csináltak vele semmit, mert "szabályos" az így. Ami igaz is.
Valaki árulja már el, miért jó a körforgalomba a befelé indexelés? :D
Mit jelzel, egy befelé indexeléssel? Hogy igen, be fogok menni menetiránynak megfelelően?
Ráadásul tekintsük a jobbos közlekedést... Körforgalomban haladsz. Aki be akar menni, az nyilván jobbra indexel. Jóeséllyen egy körforgalomban maximum balról/szemből látsz egy autót, ha úgy van kialakítva. De javarészt nem fogod látni, hiába indexel jobbra.
Én szerintem hót felesleges egy jobbra indexelgetés, ha be akarsz menni egy körforgalomba.
1) Jó eséllyel aki bennt van, az úgy sem látja
2) Mit jelzel vele, amit a többi autós ne tudna? Hogy be akarsz menni? Ott állsz a körforgalom bejáratánál. Nem evidens?
3) Amúgy sem érdekli azt aki már bennt van, neki van elsőbbsége. A bennt lévőt rohadtul nem érdekli hogy hányadik kijáraton akarsz kimenni, amikor még bennt sem vagy a körforgalomban. Aki meg arra alapoz, hogy hát ez ugyan ott megy ki, ahol bejött. Azzal nem tudsz mit csinálni. 18 szor körbe mehetsz a körforgalomban, akkor is neked lesz elsőbbséget azzal szemben, aki be akar jönni.
Szóval nem értem, a többi autós számára milyen lényegi információt ad az, ha te befelé indexelsz egy körforgalomba?
Sőt, elmondom neked, aki már a bejáratnál indexel, simán azt hinném, hogy azért, mert az első kijáraton fog kimenni, és túl korán rakta ki.
Más országokban (pl Hollandia) kötelező a befele indexelés, meg a körforgalom elhagyásakor a kifele indexelés. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy amikor behajtasz a körforgalomba, balra indexelsz, amíg bent akarsz maradni, szintén balra, majd a kijárat előtt jobbra indexre váltasz.
Ez azért jobb (szerintem) a magyarországi szokáshoz képest, mert így
1) kevesebben felejtenek el indexelni. Itthon 10 autóból kb 4 használ indexet, amikor elhagyja a körforgalmat. Ez Hollandiában sokkal jobb arány, mert ott befele (balra) indexszel kell jelezni, amíg bent szándékozol maradni. Itthon gyakran csak a sebességből, választott ívből lehet tippelni, hogy mégis mit fog csinálni az autó sofőrje, vajon itt megy ki, vagy ott, vagy marad-e még bent.
2) Sokkal egyértelműbb a sofőr szándéka, effektíve bináris kommunikáció (vagy jobbra indexel, vagy balra, de mindkettő egyértelműen kifejezi a szándékát)
A hazai módszer is működne, ha az emberek bő fele nem b#szna indexelni kifele menet. Így viszont szart sem ér az egész sajnos.
És akkor jött a törvénytisztelő szőke nő a "szempillás" pink twingójával, lenyomott 20 kört, és csak azután ment tovább.
Na ezért nincs kitéve a 20-as tábla a körforgalom elé. ;)
Hát ne haragudj, szerintem amióta megvan a jogsim, egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor volt olyan, hogy azért nem tudtam bemenni a körforgalomba, mert nem tudtam eldönteni, hogy aki bennt halad az kijön-e vagy nem.
Nem azt szoktam nézni, hogy merre indexel. Ki nem szarja le?
Van egy táv amilyen messze van, meg megnézem mennyivel jön. Felteszem a kérdést: Beférek? Be. Kész. Bemegyek.
Ha eldöntöm hogy nem férek be, akkor meg már olyan közel van, hogy nem tud azon a kijáraton kimenni, ahol én be akarok menni.
Nem tudom ennél jobban elmondani :D.
Sokan ezt csinálják. Jön egy autó. SZÁZSZOR bemehetnének, de nem. Nekiállnak gondolkodni, hogy hú. Ez vajon most kimegy itt? vagy tovább jön? Kimegy? Kimenjek? Tovább jön? Indexel? Nem látom. Megvárjam? De indexel. Lehet nem ide? Megvárom. És pontosan így születnek az olyan szituk, amit leírtam. Hogy negyed körforgalomnyira van az autó, előtted meg áll a hülye, mert nem mer bemenni. Százszor beférne mégcsak nem is kell odalépni, de nem tudja. Nézi az indexet, hátha el tudja dönteni. És nem mer bemenni.
Szóval nem, nem az alapján megyek be egy körforgalomba, hogy egy bennt lévő indexel-e kifele vagy nem. Benézek, felmérem, ha biztonságosan beférek, bemegyek. Le szarom, hogy hova indexel a bennt lévő, és nem is fogok arra várni, hogy meggyőződjek róla, miközben az alatt simán be tudok menni :D.
Na erre értettem, hogy az emberek fele nem tud körforgalomban közlekedni. Ott áll, és csúcsforgalomban várja azt a szitut, amikor nem üres a fél körforgalom, mert nem mer határozottan bemenni.
#16
Ne aggódj, engem sem azért zavar, mert nem férek be, 0,4 LE/kg önsúly arány mellett hangyafasznyi helyre is beférek, csak azért zavar, mert van egy KRESZ, és szinte mindenki szarik rája. Amúgy meg gyenge járművel igenis van olyan, hogyha indexelne kifele, jelezné a szándékát, akkor beférne a bejáratnál várakozó (gyenge) jármű, de mivel nem indexel, ezért joggal azt hiszi a sofőr, hogy jön tovább a körforgalomban, ezért nem hajt ki elé. Aztán persze látja, hogy mégis kiment a kijáraton, kimehetett volna biztonsággal, de mégsem tud, mert ott a következő, aki szintén index nélkül közeledik felé, azaz KRESZ szerint elvileg még marad bent a körforgalomban. Ez azért nagyon zavaró tud lenni :) Ha mindenki jelezné (mint pl. Hollandiában) balra indexszel, hogy marad bent, jobbra indexszel, hogy megy kifele, akkor ilyen félreértések nem fordulnának elő. Mert jelenleg aki nem indexel, az vagy 1) marad a körforgalomban, azaz gyenge autóval nem robbansz be a körforgalomba ilyen autó elé, vagy 2) csak simán basz0tt indexelni kifele és amúgy elhagyja a kijáratot, ekkor viszont a gyenge autó is bemehetett volna.
#12 elárulom neked.
A befelé indexelés közben BALRA kellene indexelni. Így, ha te vársz, a körforgalomban haladók bal oldalát látva is el tudod dönteni hogy kihajt-e a körforgalomból. Persze ezcsak akkor működne, ha mindenki betartaná.
#17:
Ja, közbe már felfogtam... De ígyis irtózatos hülyeségnek tartom :D.
Egyik irányba való indexelésnek sincs semmi értelme befele haladásnál.
#18
Aztán mégis több országban több millió ember úgy gondolja, hogy van értelme :) Ez már csak ilyen, amit nem ismerünk, hajlamosak vagyunk lebecsülni, értetlenkedni rajta néha. Én mindkét oldalát ismerem az éremnek és gyakorlatban sokkal simábbnak, egyértelműbbnek tartom azt, amikor mindkét irányba indexelnek. Persze ezzel nem kell egyetérteni, szubjektív magánvéleményem csak.
#17!
Talán rosszul értelmezem, de te azt mondod, hogy balra(!) kell indexelni amikor be akarok lépni a körforgalomba?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!